![]() |
Geen colsonbandjes meer bij de politie.
Comité P heeft beslist dat er geen colsonbandjes meer mogen gebruikt worden bij arrestaties.
Die bureaumannen moesten ze eens op de eerste rij zetten bij een betoging. Dan leren ze misschien wat het echte veldwerk is. |
Het is een aanbeveling.
HLN Er wordt ook gevraagd naar duidelijkere richtlijnen wat traangas betreft. |
Citaat:
|
Citaat:
Een tas is te janneterig he. |
Citaat:
Straks mogen ze hun wapen niet meer meenemen naar betogingen, is immers veel te gevaarlijk. Een beetje serieus blijven hé. |
Citaat:
Wanneer de politie dan zegt, ja maar, op die manier kunnen we geen duizenden mensen arresteren, ja, dat is dan spijtig hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men vertrouwde de politie daar niet mee. |
Citaat:
|
Citaat:
De politie is er om te meppen op wie de regels niet volgt. De politie zal dan ook zonder morren de regels voor de politie opvolgen. QED. |
Citaat:
Je kan die natuurlijk te strak aantrekken, maar volgens mij kun je daar regels voor opstellen. Zeker in het geval van betogingen bewezen ze al meermaals hun dienst. Het is nog altijd zo, dat iemand die zich gedraagt in een betoging, geen handboeien of colsonbandjes krijgt. Ik ben ervaringsdeskundige. |
Citaat:
|
Duct-tape lijkt me wel een goed alternatief..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik herinner me tijden dat we van de straat gepikt werden door de politie lang voor de betoging begon. Zeker wanneer 'ons' koningshuis ergens op bezoek kwam, dan werden er steeds mensen aangehouden op voorhand. Uw uitleg komt niet overeen met de realiteit. |
Ik heb de indruk dat dat comité niet de colsonbandjes wil afschaffen, maar dat ze de politie zelf willen afschaffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be