Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   250 km met een AUDI etron (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264135)

fred vanhove 23 maart 2022 10:06

250 km met een AUDI etron
 
Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Wat kost zo een auto ?
Er is nog werk aan de winkel.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1647845683

Micele 23 maart 2022 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925152)
Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Wat kost zo een auto ?
Er is nog werk aan de winkel.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1647845683

Wie rijdt er nu heen en terug in de winter zonder enig vertier of pauze - of voor iets te beleven - naar "de Ardennen"? Jij? :?

Wie meer rijbereik wil als Audi e-tron-fan had dan wel de duurdere e-tron 55 met de 21,8 kWh grotere e-tank gekozen. Die 71,2 kWh van autoweek is bruto moet dus bruikbare 64,7 Kwh zijn, en dan vergelijken met de netto 86,4 kWh van de 55 etron (95 kWh bruto)
Batteriekapazität : e-tron 50 quattro / e-tron 55 quattro

,brutto / netto : 71 kWh / 64,7 kWh / 95 kWh / 86,5 kWh
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_e...chnische_Daten

Dat die e tron een van de minder zuinige zware E-suvs op de markt zijn weet men toch al bij aankoop.

Citaat:

50 quattro eveneens in de winter

Overigens reden we de 50 quattro begin 2020 bij 9 graden en daarbij was het verbruik 28,2 kWh/100 km. Bij die variant met een accupakket van 71,2 kWh, tegen 86,4 voor de 55, is de actieradius dan nog maar net 300 kilometer.

Zomerse tests met een Audi E-tron hebben wij niet gedaan maar de vele reviewers leveren gelukkig waardevolle input voor deze ‘Zo ver komt de Audi E-tron in de praktijk’. Zomerse waardes komen bij rustige rijders uit op 340 kilometer actieradius, winterse omstandigheden leiden tot 250 kilometer, en zelfs minder bij reviewers die een 50 quattro rijden. Vaak wordt het snelladen geroemd. Dat kan bij de E-tron met een kracht tot 150 kW.
uiteraard komt men overal gemakkelijk heen en terug, kwartiertje snelladen tot 150 kW onderweg en klaar is kees.
de e tron 50 is meer dan € 21.400 goedkoper.

https://ev-database.nl/auto/1209/Audi-e-tron-50-quattro
Audi e-tron 50 quattro
Prijs vanaf € 62 700
Accu bruikbaar 64,7 kWh
Praktische Actieradius
tussen 205 - 405 km
Stad - Winter 285 km
Snelweg - Winter 205 km
Gecombineerd - Winter 240 km
Stad - Zomer 405 km
Snelweg - Zomer 255 km
Gecombineerd - Zomer 320 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

https://ev-database.nl/auto/1092/Audi-e-tron-55-quattro

Audi e-tron 55 quattro

Prijs vanaf € 84 100
Accu bruikbaar 86,5 kWh

Praktische Actieradius
tussen 265 - 520 km
Stad - Winter 365 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

fred vanhove 23 maart 2022 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9925309)
Wie rijdt er nu heen en terug in de winter zonder enig vertier of pauze - of voor iets te beleven - naar "de Ardennen"? Jij? :?

Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.

Mambo 23 maart 2022 13:41

T'is dan nog bergop ook.

Gun 23 maart 2022 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925336)
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.

:thumbsup:

Micele 23 maart 2022 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925336)
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.

Maw uw draad is persoonlijk en gaat niemand wat aan?

Micele 23 maart 2022 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925152)
Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.

Natuurlijk kan men dat, ook heen en terug naar de Noordkaap.

fred vanhove 23 maart 2022 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9925374)
Natuurlijk kan men dat, ook heen en terug naar de Noordkaap.

Kan perfect en zeker voor mensen die alle 50 km stoppen om wat te pauzeren en wat vertier te zoeken.:popcorn:

fred vanhove 23 maart 2022 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9925369)
Maw uw draad is persoonlijk en gaat niemand wat aan?

Deze draad gaat over een bepaalde auto en niet over de persoon die er gebruik van maakt.
De bedoeling is dat de reacties gaan over deze auto.

Niemand hoeft daarbij te bepalen hoeveel keer ik onderweg moet stoppen om te pauzeren.

Micele 23 maart 2022 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9925361)
T'is dan nog bergop ook.

Noorwegen is veel meer bergop en kouder.

Soms zelfs zo koud dat zelfs hunnen diesel en billen bevriezen.

Electrische wagens hebben daar geen probleem mee. :-)

Micele 23 maart 2022 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925377)
Deze draad gaat over een bepaalde auto en niet over de persoon die er gebruik van maakt.
De bedoeling is dat de reacties gaan over deze auto.

Niemand hoeft daarbij te bepalen hoeveel keer ik onderweg moet stoppen om te pauzeren.

En die reactie heb ik geplaatst.

Het is al aangetoond dat de gemiddelde EV-rijder de helft minder lang onderweg zal moeten stoppen dan een ICE-rijder.

Daar verandert geen enkele draad over een bepaalde 2,5 ton instap-SUV met een relatief te klein batterijpack niets aan. :popcorn:

Mambo 23 maart 2022 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9925380)
Noorwegen is veel meer bergop en kouder.

Soms zelfs zo koud dat zelfs hunnen diesel en billen bevriezen.

Electrische wagens hebben daar geen probleem mee. :-)

Dat is een wonder der natuur.
Of een doorlopende verwarming.

Één van de twee.

Mambo 23 maart 2022 14:28

Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.

Micele 23 maart 2022 14:34

Laadpunten direct in de buurt van diverse toeristische plaatsen, ook in de Ardennen, voor diegenen die er een daguitstap van willen maken.

Zelfs voor een kleine EV.

https://sosoir.lesoir.be/mini/18-end...-vos-batteries

Vandaag niet aan te raden voor een diesel want die geven zoveel uit aan hun diesel dat ze geen geld meer over hebben voor een dagtrip. Die keren het best om bij de eerste de beste rotonde. lol.

Micele 23 maart 2022 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9925390)
Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.

Heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat ICE-rijders langer staan te schilderen aan hun tankstations.

Micele 23 maart 2022 14:49

Voor de 1000 km in Noorwegen deed de spaarversie e-tron 50 er - in slechtere omstandigheden, 8°C kouder - 1h 35 min meer over dan de e-tron 55 die een 21,8 kWh groter netto batterijpack heeft en 21.400 € duurder is.

De grotere batterij van de 55 kon ook aan 155 kW snelladen, de 50 aan 125 kW.

Zo dom zijn die Nederlanders nog niet voor wie de instapversie voldoende was of nog een extra wagentje konden kopen voor hetzelfde geld.

En op de oprit ziet sowieso niemand het verschil. :-D



De oude Audi e tron zal wslk afgelost worden door een nieuw of opgefrist model dat wat aerodynamischer mag zijn. de Audi Q4 e tron wordt namelijk al een tijdje verkocht.
Ik zal de verse cijfers van de landen Noorwegen, Spanje, Nederland en Zweden hier plaatsen. Van de laatste 3 maanden.

Citaat:

YEAR 2022 Totals

MONTH Jan Feb Mar
BRAND MODEL

AUDI A4 1 1
E-TRON 351 392 307 1,050
E-TRON GT 45 45 42 132
E-TRON SPORTBACK 51 42 53 146
Q4 E-TRON 716 736 845 2,297
Q4 E-TRON SPORTBACK 194 158 120 472


Totals 1,358 1,373 1,367 4,098

https://eu-evs.com/pivot

reservespeler 23 maart 2022 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9925336)
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.

Vroeger reed er iemand iedere dag van Genk naar Luxemburg, vandaar naar de kust en dan terug naar Genk.

Kon gemakkelijk met ene bak brandstof.

Mambo 23 maart 2022 15:01

Benieuwd hoe de noren na de komende wijziging nog zo enthousiast zullen zijn.

https://gocar.be/nl/autonieuws/belas...che-voertuigen

Micele 23 maart 2022 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9925399)
Vroeger reed er iemand iedere dag van Genk naar Luxemburg, vandaar naar de kust en dan terug naar Genk.

Kon gemakkelijk met ene bak brandstof.

Ik reed van Genk naar Oostende nam de rotonde op het einde van de E40 en reed gewoon direct terug. Uiteraard was ik nergens geweest, gewoon doelloos snelweg rijden, zelfs gene frit gaan eten in de Langestraat.

Wel oppassen voor de flitsers, op het einde van de E40 stond daar altijd 50 kmh. :lol:

Gun 23 maart 2022 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9925390)
Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.

Dat kan alleen in Noorwegen. Door alle inkomsten van hun olie(IDD. OLIE)velden in een pensioenfonds te droppen zijn alle (ALLE) Noren intussen virtueel Euromiljonair.

Geen enkel ander land kan zich zo'n subsidie van de EV permiteren ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be