![]() |
*verticaal tuinieren**verticale moestuin**
Nu dat ik een terrasje heb (best wel groot, al zeg ik het zelf...) :-):-) en dat alles ferm in prijs zal stijgen, denk ik er aan om misschien een verticaal moestuintje te beginnen.
Een kruidentuintje heb ik al langer in gedachten, maar dat zet ik gewoon binnen op het keukeneiland xD |
(Kruidentuintjes... bij Nature & Découvertes hebben ze er superleuke........ zal er wellicht binnenkort binnenspringen. En de Action zal er ook wel hebben!!)
|
Uiteraard zal ik eerst het nodige inslaan om *beestjes* zoveel mglk tegen te gaan, 't Is te zeggen; zwarte vloeibare zeep, azijn & alcohol :-):-)
|
Maar heeft dat nog nut als ge toch verkast naar het Oosten?
|
Maar natuurlijk ^^
Mijn vertrek is sowieso niet voor meteen....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zet daar bloemen in, dat is veel leuker. |
Mja.............
|
Moet ge eens met Babs praten, die is actief in de moestuinier-gemeenschap hier.
|
Citaat:
Je kan ze inderdaad afwassen met zwarte zeep en zo. Zwarte zeep, bestaat dat eigenlijk nog ? |
Citaat:
Ik kan zo'n mooi terras dus helaas niet betalen. Maar het gedacht dat mijn bijdragen aan de sociale zekerheid mensen die honger lijden helpt me wel. Mensen zonder job... ze hebben geen tv, internet, ontspanning en moeten vechten om elke maand rond te komen... Ze wonen op een paar vierkante meter zonder terras... Ik werk dan misschien wel 85 uur per week maar het voelt goed dat anderen hopelijk toch minstens 5 keer avondeten hebben per week. |
![]() |
Citaat:
Je moet wel zorgen dat alle planten voldoende zonlicht hebben en dat de kweekbakken niet uitdrogen. Er zijn wereldwijd zelfs industriele verticale moestuinen. |
Citaat:
|
Wat ik me eigenlijk lang afvraag, zijn de groenten en fruitsoorten in de supermarkt nog wel voedzaam? Om een goede tomaat te kweken heb je echte organische meststoffen nodig. Als ik een tomaat kweek, ruik je die over heel de keuken. Maar met supermarkt tomaten heb je geen geur noch smaak.
Zijn die dan nog wel gezond en voedzaam? |
Citaat:
Maar zoals je post, ze zijn niet vers en verliezen daardoor geur en smaak. |
Citaat:
Hoe dan ook, niets gaat boven een vers geplukte tomaat die van veel zon heeft genoten.. maar dat geldt voor veel dingen. Voor 't covid-circus begon, kochten wij jaarlijks ettelijke kilo's tomaten bij een Italiaan in de buurt, die ze rechtstreeks vanuit Italië importeerde.. dat was dan een flinke dag/weekend passata maken om er een heel jaar van te kunnen snoepen.. |
Bedankt voor de tip mannen. Nochtans liggen er in de supermarkt honderdtal tomaten, geen enkele in de frigo, en ruik ik geen enkele groente als ik aan de groente-afdeling kom.
Als die op watercultuur geteeld worden, is dat wellicht de oorzaak. Maar ik zal ze eens in de zon en niet de schaduw leggen. Afwachting in spanning. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be