Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   *verticaal tuinieren**verticale moestuin** (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264149)

bembem 23 maart 2022 13:18

*verticaal tuinieren**verticale moestuin**

Nu dat ik een terrasje heb (best wel groot, al zeg ik het zelf...) :-):-) en dat alles ferm in prijs zal stijgen, denk ik er aan om misschien een verticaal moestuintje te beginnen.

Een kruidentuintje heb ik al langer in gedachten, maar dat zet ik gewoon binnen op het keukeneiland xD

bembem 23 maart 2022 13:20

(Kruidentuintjes... bij Nature & Découvertes hebben ze er superleuke........ zal er wellicht binnenkort binnenspringen. En de Action zal er ook wel hebben!!)

bembem 23 maart 2022 13:23

Uiteraard zal ik eerst het nodige inslaan om *beestjes* zoveel mglk tegen te gaan, 't Is te zeggen; zwarte vloeibare zeep, azijn & alcohol :-):-)

Het Verzet 23 maart 2022 13:42

Maar heeft dat nog nut als ge toch verkast naar het Oosten?

bembem 23 maart 2022 14:09

Maar natuurlijk ^^
Mijn vertrek is sowieso niet voor meteen.......

reservespeler 23 maart 2022 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9925346)
Nu dat ik een terrasje heb (best wel groot, al zeg ik het zelf...) :-):-) en dat alles ferm in prijs zal stijgen, denk ik er aan om misschien een verticaal moestuintje te beginnen.

Een kruidentuintje heb ik al langer in gedachten, maar dat zet ik gewoon binnen op het keukeneiland xD

En de plantjes daarna laten doodgaan.

reservespeler 23 maart 2022 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9925362)
Maar heeft dat nog nut als ge toch verkast naar het Oosten?

Net mijn punt.

reservespeler 23 maart 2022 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9925381)
Maar natuurlijk ^^
Mijn vertrek is sowieso niet voor meteen.......

Dedju toch.

Dadeemelee 23 maart 2022 15:13

Citaat:

Trekt op niet veel, tenzij ge een dakterras hebt gaan die bloembakken veel te klein zijn om iets deftig te laten groeien.
Zet daar bloemen in, dat is veel leuker.

bembem 23 maart 2022 19:41

Mja.............

maddox 23 maart 2022 19:44

Moet ge eens met Babs praten, die is actief in de moestuinier-gemeenschap hier.

Rudy 23 maart 2022 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9925351)
Uiteraard zal ik eerst het nodige inslaan om *beestjes* zoveel mglk tegen te gaan, 't Is te zeggen; zwarte vloeibare zeep, azijn & alcohol :-):-)

Plastieken plantjes hebben niet echt last van insecten.
Je kan ze inderdaad afwassen met zwarte zeep en zo.
Zwarte zeep, bestaat dat eigenlijk nog ?

IJsboer 24 maart 2022 10:53

Citaat:

Ik kan niet helpen met advies. Ik ben maar een arme zelfstandige die zich blauw betaalt aan sociale bijdragen aan de RVA.

Ik kan zo'n mooi terras dus helaas niet betalen.

Maar het gedacht dat mijn bijdragen aan de sociale zekerheid mensen die honger lijden helpt me wel. Mensen zonder job... ze hebben geen tv, internet, ontspanning en moeten vechten om elke maand rond te komen... Ze wonen op een paar vierkante meter zonder terras... Ik werk dan misschien wel 85 uur per week maar het voelt goed dat anderen hopelijk toch minstens 5 keer avondeten hebben per week.

CUFI 24 maart 2022 17:31

Jantje 24 maart 2022 17:41

Citaat:

Een verticale moestuin is best doenbaar.
Je moet wel zorgen dat alle planten voldoende zonlicht hebben en dat de kweekbakken niet uitdrogen.

Er zijn wereldwijd zelfs industriele verticale moestuinen.

CUFI 24 maart 2022 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9926034)
Ik kan niet helpen met advies. Ik ben maar een arme zelfstandige die zich blauw betaalt aan sociale bijdragen aan de RVA.

Ik kan zo'n mooi terras dus helaas niet betalen.

Maar het gedacht dat mijn bijdragen aan de sociale zekerheid mensen die honger lijden helpt me wel. Mensen zonder job... ze hebben geen tv, internet, ontspanning en moeten vechten om elke maand rond te komen... Ze wonen op een paar vierkante meter zonder terras... Ik werk dan misschien wel 85 uur per week maar het voelt goed dat anderen hopelijk toch minstens 5 keer avondeten hebben per week.

You will own nothing and make other people happy :lol:

CUFI 24 maart 2022 21:14

Wat ik me eigenlijk lang afvraag, zijn de groenten en fruitsoorten in de supermarkt nog wel voedzaam? Om een goede tomaat te kweken heb je echte organische meststoffen nodig. Als ik een tomaat kweek, ruik je die over heel de keuken. Maar met supermarkt tomaten heb je geen geur noch smaak.
Zijn die dan nog wel gezond en voedzaam?

Jantje 25 maart 2022 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9926407)
Wat ik me eigenlijk lang afvraag, zijn de groenten en fruitsoorten in de supermarkt nog wel voedzaam? Om een goede tomaat te kweken heb je echte organische meststoffen nodig. Als ik een tomaat kweek, ruik je die over heel de keuken. Maar met supermarkt tomaten heb je geen geur noch smaak.

groenten en fruit ui de winkels zijn voedzaam.
Maar zoals je post, ze zijn niet vers en verliezen daardoor geur en smaak.

jad°relen°ir 25 maart 2022 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9926407)

Leg zulke winkel-tomaten een paar uur in de zon en ze zullen u stukken beter smaken.. en niet in de koelkast bewaren..

Hoe dan ook, niets gaat boven een vers geplukte tomaat die van veel zon heeft genoten.. maar dat geldt voor veel dingen.

Voor 't covid-circus begon, kochten wij jaarlijks ettelijke kilo's tomaten bij een Italiaan in de buurt, die ze rechtstreeks vanuit Italië importeerde.. dat was dan een flinke dag/weekend passata maken om er een heel jaar van te kunnen snoepen..

CUFI 25 maart 2022 09:32

Bedankt voor de tip mannen. Nochtans liggen er in de supermarkt honderdtal tomaten, geen enkele in de frigo, en ruik ik geen enkele groente als ik aan de groente-afdeling kom.

Als die op watercultuur geteeld worden, is dat wellicht de oorzaak.
Maar ik zal ze eens in de zon en niet de schaduw leggen. Afwachting in spanning. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be