![]() |
Snelle Eddy is niet meer
Het typetje van Chris van den Durpel kan in de hedendaagse realiteit niet meer door de beugel wegens te vrouwonvriendelijk.
Wat vindt u hier van? https://www.hln.be/showbizz/chris-va...meer~ade7d74b/ |
Citaat:
Het is heel duidelijk een typetje, satire (dat ziet iedereen... toch?) als dat ook niet meer kan zijn we heel ver weg van een open tolerante wereld, want daarin moet zoiets kunnen. |
Wat is "uw" werkelijkheid?
En dan steekt iemand van wal over allerlei subjectieve termen. Ja, maar iemand anders zijn werkelijkheid is dan weer zo. Opofferingen moeten worden gemaakt want mijn eigen speciale snowflake werkelijkheid primeert boven die van alle anderen. Dus Snelle Eddy => gehaktmolen. |
Ik heb Van den Durpel en zijn typetjes nooit gevolgd maar nogal dikwijls zijn 'vrouwonvriendelijke moppen' vooral onvriendelijk voor de man als je een stapje verder denkt dus rouwig ben ik er niet om.
|
Citaat:
Jongens toch! |
Een professioneel verontwaardigde Blue Sky. Waarom verbaasd dat niemand.
Ik ben alvast geen fan van die typetjes. Maar dat maakt niet uit. Ik ben ook geen fn Rap muziek, toch ga ik niet eisen dat het verboden wordt? |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=O4mRW7S92yM |
Snelle Eddy is een parodie op de uit de volkswijken afkomstige Antwerpenaren. Eddy is een automonteur die, gehuld in typische kledij uit de jaren tachtig, inclusief lang haar, snor, felgekleurd trainingspak en grote gele zonnebril, het Antwerpse onveilig maakt en door middel van allerlei bijbaantjes extra geld probeert te verdienen.
Het karakter van Snelle Eddy kan omschreven worden als zeer agressief en dominant. Vaak is het echter wel zo, dat er tijdens dergelijke uitspraken iets zichtbaar mis gaat; zo scheurt hij bij binnenkomst in de bovenstaande situatie ook gelijk zijn spijkerjasje kapot aan de deurhendel. Eddy houdt geen enkele rekening met anderen en heeft een hekel aan mensen die, in zijn ogen, "jannettengedrag" vertonen; zoals het dragen van autogordels, het drinken van cola in plaats van bier en het afremmen voor overstekende mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vond snellen Eddy net niet vrouwonvriendelijk.
Omdat het typetje macho dermate belachelijk gemaakt werd, dat het reclame is voor een wat beter beschaafde man. De moppen over domme blondjes (die ik wel kon smaken natuurlijk) zijn eigenlijk meer vrouwonvriendelijk. |
Humor is ten dode opgeschreven, aangezien er met niemand en niks nog gelachen mag worden.
|
Citaat:
Met Furbies mag je lachen. :lol: Niet haram. Onherkenbare mensen. Anoniem. |
De langetenencultuur gaat hoogtijdagen vieren.
De Strangers waren al gecanceld, Catastroof virtueel gecastreert, Urbanus wordt ook al op de korrel genomen, en nu Snellen Eddy. Binnenkort gaan we gewoon genieten van humor in't geniep, stel u voor dat iemand aanstoot zou nemen aan een glimlach. Die gaan we moeten verstoppen onder vaatdoeken en haatbaarden. |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=7H0K...nnel=TheHTFAmv "Happy Tree Friends Flippy Marathon" |
Laat de typetjes Chris van den Durpel toch gewoon wat ze zijn.
En als je de typetjes niet goed vind dan moet je gewoon niet kijken. |
Citaat:
Klopt helemaal Patrick. Ik weet niet of Chris nog iets van plan is met z'n typetjes, ik weet wel dat Kamiel opnieuw geboren is, hij gaat optreden in theaters en ... |
Er zitten een paar haatbaardharen in de boter om de HTF=muzelhumor vergelijking door te trekken.
Maar ja, ik kan prima zien hoe Flippy een verwarde man is. Edoch veel te effectief in verhouding tot de doorsnee tapijtkopper. Ergo, dat soort van creativiteit is niet aan moslims besteed. |
Die Kamiel Spiessens is enorm kwetsend voor slissende mensen.
Cancelen die Van den Durpel. |
Elke vorm van een karikatuur is gebaseerd op (menselijke) eigenschappen die uitvergroot worden om er eens de draak mee te steken. Voor mensen die dat niet kunnen relativeren, kan elke karikatuur beledigend overkomen en dus moeten ze bij voorbaat geschrapt worden uit onze cultuur. Elke beledigde mens is er ene teveel.. 8O
Dus of 't nu een typetje van Chris is of een zwart figuurtje in de strips van Kuifje.. tabula rasa en excuses aanbieden voor alle gecreëerde leed.. :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be