![]() |
Gentse Feesten worden groener (totaal van de pot gerukt)
Gentse Feesten worden groener: helft van eetkramen verplicht vegetarisch, "Zo is er minder CO2-uitstoot"
Vraag en aanbod geld blijkbaar niet meer. In Gent gaan ze het aanbod aanpassen (vegetarisch)! Wel ik hoop dat ze met hunne brol blijven zitten. Het is natuurlijk alweer ne wereldvreemde Groene die zoiets bedenkt. Voor Schoof: https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...?ocid=msedgdhp Minstens de helft van de vergunde eetstanden tijdens de komende Gentse Feesten moet uitsluitend vegetarisch eten serveren. Dat heeft de stad Gent beslist. De regel geldt voor de tijdelijke kramen buiten de feestenkernen, voor de bestaande horeca verandert er niets. De stad Gent beheert de eetstanden die op het openbaar domein staan tijdens de feesten. Kandidaat-uitbaters moeten zich aan bepaalde voorwaarden houden. Vanaf dit jaar moet minstens de helft van de kramen uitsluitend vegetarisch voedsel aanbieden. De stad zorgt voor een goede spreiding, zodat iedereen zijn gading vindt. Bij de vorige editie serveerde 1 op de 3 eetkramen nog uitsluitend vegetarisch eten, nu wordt dat opgetrokken naar de helft. Voor de stad is het een logische beslissing, zegt schepen van feestelijkheden Bram van Braeckevelt (Groen): "We hebben al langer een traditie van vegetarisch eten in Gent. Daarom hebben we beslist om de standen die we zelf vergunnen, een groter vegetarisch aanbod te laten serveren. Zo kan iedereen aan zijn trekken komen, ook mensen die vegetarisch of vegan eten." |
Waarom ook niet. Misschien brengt het bevooroordeelde mensen wel op andere ideeën wanneer ze kennis maken met lekkere vegetarische gerechten.
Anderzijds is het ook zo dan mensen die gedronken hebben, zowat alle eten goed vinden. Het past in ieder geval in het plaatje van Gent als progressieve stad. En dat uit zich in allerlei aspecten, ook ogenschijnlijke details. |
Citaat:
Stond een tijdje geleden een heel art. in de krant. |
Ze doen daar maar in Gent.
Ik zal in die periode de BBQ wel een paar keer gebruiken (als het weer het toelaat). |
Zijn frieten of smoutebollen in ossewit gebakken vegetarisch ?
|
Citaat:
|
't gaat dus nog langer aanschuiven worden aan de vleeskramen..
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarmee bedoel ik al dien brol die dan zogezegd "vegetarisch vlees" bevat. tenzij je het gewoon hebt over normale dingen als een pasta met een groentensaus of salades etc... Maar bij een festival/feest/zuip en schranspartij hoort nu eenmaal vettigen bucht zoals hamburgers etc... of geroosterde hompen vlees. (een gebraden speenvarken gaat er altijd in) |
Citaat:
|
zit er dan toch vlees in een curryworst?
|
Citaat:
|
Als GHB dan maar vegetarisch is.
Anders gaan ze een probleem hebben in Gent. |
Citaat:
|
Citaat:
Evenwel ga ik er niet speciaal naar zoeken. Citaat:
Citaat:
Want als de Gentse Grote Groenrode Geniën het moeten doen van inkomsten uit de activiteiten van alle progressieve ambtenaren en steuntrekkers, is het spelleke snel uit. |
Ik ben daar tegen (maar leg me neer bij de democratische meerderheid: het is aan de oppositie om de negatieve gevolgen van de meerderheidsbeslissingen in de verf te zetten ...), zelfs al ben ik tegelijk a) part-time en b) tweedehandsvegetariër.
Part time: tussen de maaltijden door, eet ik geen vlees Tweedehands: de koe eet gras, ik eet de koe. |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel de typische Aalsterse variant, die is niet echt vegetarisch. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be