![]() |
"Deze middag stelde Vlaams parlementslid Patricia Ceyssens
een actuele vraag in de plenaire vergadering van het Vlaams parlement aan minister Vanderpoorten over een actie van het Vlaams Secretariaat van het Katholiek Onderwijs. Patricia Ceyssens vroeg de minister of hun boodschap klopt dat de minister het Vrije onderwijs verwaarloost en stelde minister Vanderpoorten ook de vraag wat ze denkt over het feit dat de actie gevoerd wordt via kinderen. Minister Vanderpoorten antwoordde: "laat mij duidelijk zijn: ik kan het absoluut niet goedkeuren dat er politieke acties gevoerd worden via kinderen." (Naar een persmededeling van de SP.A) Hiermede veroordelen zij dus ook heel duidelijk het misbruik dat gemaakt werd van schoolkinderen door de organisatoren van de betogingen tegen de oorlog in Irak en tegen de Amerikanen. Nu hoor je het ook eens van een ander! |
Goed zo, over 2 weken, de vrijdag is er een verplichte 'vredes'demonstratie, hoe kan ik die verhinderen?
|
Bestaat er niet zoiets als de commissie voor laakbare praktijken in het onderwijs?
|
Citaat:
|
Toen de oorlog pas begonnen was, donderdag twee weken geleden, liep ik door Gent en ben twee verschillende klassen schoolkinderen tegengekomen, leeftijd tussen de 5 en de 7 schat ik, en die waren Bush moordenaar aan het roepen en waren in veel te grote witte t-shirts gehuld met allemaal anti- amerika slogans erop. Kijk, zo iets vind ik dus echt niet kunnen, enkel totalitaire regimes gebruiken kinderen op een dergelijke wijze. (toestemming van de ouders zal er wel niet geweest zijn want de oorlog was toen nog maar een paar uur bezig)
|
Citaat:
|
En we moeten nog sponsors zoeken ook die dan zullen sponseren per kilometer, het geld gaat naar de zogenaamde 'vredesbeweging'.
Geld verdienen op rug van onschuldige leerlingen, in plaats van ze te wapenen tegen laten ze ze net meedoen in de maasahysterie, verplicht dan nog :evil: |
Citaat:
|
Wel die woensdag is dus een verplichte schooldag en ze organisren een (gesponsorde) vredestocht met de fiets, iedereen moet aanwezig zijn (behalve eventuele zieken) en op het einde gaan we dan naar burgemeester en dergelijke zever.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boven de directie staat er nog altijd een raad van beheer, die mensen ook eens aanspreken?
|
Citaat:
|
Moesten ze met een leeuwenvlag in hun pollen door Gent marcheren dan zouden jullie er wellicht geen problemen mee hebben. :wink:
|
Citaat:
|
Over misbruik van scholieren kan ALS/ LSP natuurlijk wel meespreken. Het gaat over het feit of scholieren verplicht kunnen worden in een politieke betoging op te stappen en in hoeverre dit in strijd is met de politieke neutraliteit van een school en zelfs met de vrijheid van onderwijs(art. 24 G.W.)
|
Ik heb hierbij 8O ogen getrokken.
En dan komen ze zeggen dat de Amerikanen gebrainwashed worden door hun media, waar nochthans alle visies aan bod komen... De objectiviteit van de scholen is wel zeer ver te zoeken als de doctrine met paplepels door de kinderen hun strot mag geduwd worden. Als scholieren verplicht naar politieke betogingen moeten gaan, dan ik me best voorstellen wat ze op school te horen krijgen van hun leraren. Het lerarencorps moet van mijn kant op geen enkel begrip meer rekenen als ze volgende keer op straat komen voor een hoger loon. |
Enig idee over welke scholen het gaat? Dat is toch wel interessant om weten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be