Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Welke landen en groepen steunen Rusland nog? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264230)

Eberhard Leclerc 28 maart 2022 19:59

Welke landen en groepen steunen Rusland nog?

Welke landen en groepen (buiten Rusland) steunen Rusland nog?

Syrie en Wit Rusland zijn de meest pregnante voorbeelden maar ook veel populisten in europa steunen Poetin's oorlog

Hier een demo in Duitsland afgelopen weekeinde

https://www.youtube.com/watch?v=w_kAC_5alLs

Eberhard Leclerc 28 maart 2022 20:02

Pro Russische demo in Cyprus

https://www.youtube.com/watch?v=zH27Xin3cH4

Zucht 28 maart 2022 20:32

De economie van Cyprus draait voor een groot deel op de Russische toeristen en oligarchen. Dat lijkt mij dus niet zo moeilijk om wat sympathisanten bij elkaar te brengen.

In Duitsland en andere westerse landen (België incluis) zijn het waarschijnlijk haters van Amerika, de navo, de EU en de westerse manier van leven en vrijheden. Die zijn voor Rusland uit het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend".

Weinigen zullen echt sympathie voelen voor de Russische oorlog denk ik. Misschien dat alleen Servië eerlijk vóór Rusland is door een lange historische verbondenheid als "verdedigers" van de Slavische geschiedenis en cultuur.

IJsboer 28 maart 2022 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9929390)
De economie van Cyprus draait voor een groot deel op de Russische toeristen en oligarchen. Dat lijkt mij dus niet zo moeilijk om wat sympathisanten bij elkaar te brengen.

In Duitsland en andere westerse landen (België incluis) zijn het waarschijnlijk haters van Amerika, de navo en de westerse manier van leven. Die zijn voor Rusland uit het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend".

Weinigen zullen echt sympathie voelen voor de Russische oorlog denk ik. Misschien dat alleen Servië eerlijk vóór Rusland is door een lange historische verbondenheid als "verdedigers" van de Slavische geschiedenis en cultuur.

Inderdaad. De antivaxers ook waarschijnlijk om die reden. Die noemen hun eigen cultuur ook al twee jaar nazi's (dat heet oikofobie trouwens). Plus het feit propaganda en leugens heel makkelijk te geloven omdat ze erg manipuleerbaar zijn.

Maar ik heb niks tegen die mensen. Dat is meestal goed personeel en moet je ook niet te veel betalen.

Infowarrior 29 maart 2022 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9929391)
Inderdaad. De antivaxers ook waarschijnlijk om die reden. Die noemen hun eigen cultuur ook al twee jaar nazi's (dat heet oikofobie trouwens). Plus het feit propaganda en leugens heel makkelijk te geloven omdat ze erg manipuleerbaar zijn.

Maar ik heb niks tegen die mensen. Dat is meestal goed personeel en moet je ook niet te veel betalen.

Denk niet dat hier veel "cremmekesverkopers" aktief zijn op dit forum hoor :roll:.

Boduo 29 maart 2022 14:33

Citaat:

In Duitsland en andere westerse landen (België incluis) zijn het waarschijnlijk haters van Amerika, de navo, de EU en de westerse manier van leven en vrijheden. Die zijn voor Rusland uit het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend".

Weinigen zullen echt sympathie voelen voor de Russische oorlog
denk ik. Misschien dat alleen Servië eerlijk vóór Rusland is door een lange historische verbondenheid als "verdedigers" van de Slavische geschiedenis en cultuur.

Dat IS ook zo !

edwinp 29 maart 2022 20:40

dwarsliggers zijn er altijd en overal

Den Ardennees 29 maart 2022 20:47

Indertijd had je hier toch ook zo'n vereniging die heette "vrienden van de Sovjetunie". Ken iemand die daar bij was:roll:

SDX 29 maart 2022 22:12

Welke landen voeren geen sancties tegen Rusland?

Welke landen hebben nog handelsbetrekkingen met Rusland?

Jan van den Berghe 29 maart 2022 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9929377)
Welke landen en groepen (buiten Rusland) steunen Rusland nog?

Syrie en Wit Rusland zijn de meest pregnante voorbeelden maar ook veel populisten in europa steunen Poetin's oorlog

Hier een demo in Duitsland afgelopen weekeinde

Uit niets blijkt dat Duitsland de Russische aanval steunt. Die "betoging" waarnaar u verwijst, blijkt georganiseerd te zijn door de "Nachtwölfe", een Russische motorclub die blijkbaar ook een afdeling heeft in Duitsland. Een marginale groep onder de marginalen.

cato 29 maart 2022 23:13

Citaat:

Daarom heeft Servië niets te zoeken in de EU.

cato 29 maart 2022 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9930311)
Welke landen voeren geen sancties tegen Rusland?

Welke landen hebben nog handelsbetrekkingen met Rusland?

Alleen nog schurkenstaten hebben handelsbetrekkingen met Rusland.

SDX 29 maart 2022 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9930346)
Alleen nog schurkenstaten hebben handelsbetrekkingen met Rusland.

Jaja, dat weten we al. Dat hangt er enkel maar vanaf vanuit welk standpunt je 't bekijkt.

Toch wou ik graag weten welke (schurkenstaten).

Dade 30 maart 2022 01:49

Eigenlijk is het enkel de VS en zijn vazallen, of zoals wij zeggen , de internationale gemeenschap, die een boycot organiseren, de rest van de wereld doet gewoon zijn ding.

ridderke 30 maart 2022 02:00

Ik steun Rusland niet, maar begrijp ze wel omdat ik contacten heb met Russische nationalisten.

koe de poing 30 maart 2022 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 9930373)
Eigenlijk is het enkel de VS en zijn vazallen, of zoals wij zeggen , de internationale gemeenschap, die een boycot organiseren, de rest van de wereld doet gewoon zijn ding.

als in: landen die zelf dictaturen zijn zien geen graten in zinloze oorlogen.

Aenigma 30 maart 2022 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9930378)
als in: landen die zelf dictaturen zijn zien geen graten in zinloze oorlogen.

vrij zeker dat zuid amerika & india gewoon verder doen

Eberhard Leclerc 30 maart 2022 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9930311)
Welke landen voeren geen sancties tegen Rusland?...

Vrijwel alle landen behalve de meeste westerse landen doen niet mee aan de boycot of sancties.

Vooral moslimlanden en Afrikaanse landen zijn eerder op de hand van Rusland.

In Zuid Afrika eist de witte Engelstalige gemeenschap sancties tegen Rusland maar is vooral de zwarte gemeenschap sterk tegen.

edwinp 30 maart 2022 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9930573)
Vrijwel alle landen behalve de meeste westerse landen doen niet mee aan de boycot of sancties.

Vooral moslimlanden en Afrikaanse landen zijn eerder op de hand van Rusland.

In Zuid Afrika eist de witte Engelstalige gemeenschap sancties tegen Rusland maar is vooral de zwarte gemeenschap sterk tegen.

Je kan altijd de VN resolutie als basis nemen, voor veel contigenten is dat een ver van mijn bed show

Zuid-Afrika is een geval apart, men zit daar nog met de erfenis van de ANC debielen, Na Nelson Mandela is er geen fatsoenlijke leider meer geweest

quercus 30 maart 2022 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9930345)
Daarom heeft Servië niets te zoeken in de EU.

Inderdaad. Wie de Joegoslavische oorlog (begin jaren negentig na de dood van Tito) gevolgd heeft zal zich nog wel herinneren hoe beestig brutaal de Serviërs zich toen gedragen hebben tegenover de andere naties (Kroaten, Slovenen, Bosniërs, Montenegrijnen, Macedoniërs) uit de voormalige Joegoslavische rompstaat. Verschillende Servische leiders zijn na afloop van het conflict veroordeeld door het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be