![]() |
Vlaams Belang voorstel over brandstofprijzen zal overheidsschuld nog laten toenemen
Het VB wil de brandstofprijzen plaffoneren op 1,6 euro. Dat gaat uiteraard ten koste van de Staatskas.
Goed idee? Mijn mening: neen. Dat zijn paniekmaatregelen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220401_93386053 Citaat:
|
Vlaams belang en goed idee, daar hoort een ontkenning en negatie bij
Het zal bij toeteren blijven. De rest is misleidend onhaalbaar populisme. Ik heb alvast mijn claxon uit mijn wagen laten verwijderen Ik wil het risico vermijden dat ik per ongeluk, accidentieel, misschien het idee zou geven dat…..neen ik mag er niet aan denken. |
Citaat:
In Belgie kan dat niet ??? Waarom niet ??? |
Citaat:
Die 1,6 euro van het VB is pure populistische waanzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar ze niet van genieten en ook niet om gevraagd hebben en waar jij niet over spreekt zijn de immigratie kosten voor de staatskas die jaarlijks toenemen. Citaat:
|
Citaat:
Maar kom de communisten doen nog minder duur 1.40 Euro ! Ga je nu een nieuw topic openen ? PVDA Webredactie - 9 maart 2022 Citaat:
Eéntje uit de oude doos . Verhofstadt gaat brandstofprijzen plafonneren 25 oktober 2004 https://www.tijd.be/algemeen/algemee...n/5388704.html |
Citaat:
Dat dient enkel om mee in de gazet te geraken en te hengelen naar sympathie. ==> de vuilbak in |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, niet mee eens, moet zijn omdat het hier minder duur is. Van goedkoop kan je met deze prijzen toch niet spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie even doorgedacht had bij de maatregelen van Vivaldi, toen ze de accijnzen op brandstoffen zeer lichtjes deden dalen,
kwam tot de constatatie dat Vivaldi het omgekeerde doet dan een max. prijs voor diesel en naft. Immers: zodra de olieprijzen zakken zodanig dat we aan de pomp slechts 1,7 euro betalen, worden de accijnzen terug verhoogd. Vivaldi zegt dus: minimum prijs voor autobrandstof is 1,7. Maar 't kan dus wel altijd meer zijn. Tweede element om over door te denken. Heel wat industrie en tussenschakels naar de consument toe (camions, camionetten van leveranciers, vertegenwoordigers, techniekers voor herstellingen ...) kopen nu dure diesel en naft. Dat wordt doorgerekend aan de kleinhandel. Die doorrekent aan ons. Door de diesel op max 1.x te zetten .............. creëert men een daling van de inflatie ........... creëert men een index-sprong. Naar beneden toe. Zust gelijk destijds de elektriciteit naar 6 procent. Mijn opinie is dat het altijd beter is om de vervuiler/gebruiker/luxe/... meer te doen betalen, op voorwaarde dat arbeid dan minder belast wordt. Behalve om bepaalde basisbehoeften, waaronder dus ook verplaatsingen. Ik ben dus pro om te trachten de diesel niet hoger te laten gaan dan vb. 1.4, en iets soortgelijks voor elektriciteit en gas. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be