Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De VRT had weer hoop, Orban veegt oppositie t’hoop ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264299)

De Rode Willem 3 april 2022 20:25

De VRT had weer hoop, Orban veegt oppositie t’hoop ???

https://www.socialpost.news/poll-exi...ary-elections/

Poetin vriendje Orban lijkt te gaan winnen

kelt 4 april 2022 05:44

Ik zou hem nu niet direct "Putin's vriendje" gaan noemen...

Laat het ons anders stellen...Wie de Hongaarse geschiedenis bekijkt ziet hoe de Magyaren,van een dominante macht achteruitgegaan zijn tot bijna een restvolkje in een zee van Slaven en aan zijn westkant opdringerige Germanen.

Hij wil eerlijk gezegd,NATO of niet,niet te veel betrokken worden in een "Slavische Oorlog",net terwijl Hongarije het voor het eerst sinds lang weer een beetje op zijn eigen kan doen...

Het risico dat de staat Hongarije,met zijn bevolking die geen culturele affiniteit heeft met geen enkel ander Europees volk, "verdampt" is een diepe vrees..

Ja,het is een soort psychologie.

Maar eerlijk gezegd is Hongarije niet nodig.De club is groot genoeg.

Karel Martel B 4 april 2022 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9933787)
Het risico dat de staat Hongarije,met zijn bevolking die geen culturele affiniteit heeft met geen enkel ander Europees volk, "verdampt" is een diepe vrees.

Ze hadden toch wel een soort affiniteit met de Oostenrijkers.

Skobelev 4 april 2022 06:14

Goed zo, verstandige mensen die Hongaren.

Ke Nan 4 april 2022 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9933787)
Ik zou hem nu niet direct "Putin's vriendje" gaan noemen...

Laat het ons anders stellen...Wie de Hongaarse geschiedenis bekijkt ziet hoe de Magyaren,van een dominante macht achteruitgegaan zijn tot bijna een restvolkje in een zee van Slaven en aan zijn westkant opdringerige Germanen.

Hij wil eerlijk gezegd,NATO of niet,niet te veel betrokken worden in een "Slavische Oorlog",net terwijl Hongarije het voor het eerst sinds lang weer een beetje op zijn eigen kan doen...

Het risico dat de staat Hongarije,met zijn bevolking die geen culturele affiniteit heeft met geen enkel ander Europees volk, "verdampt" is een diepe vrees..

Ja,het is een soort psychologie.

Maar eerlijk gezegd is Hongarije niet nodig.De club is groot genoeg.

Ik weet dat velen in deze contreien de huidige Turken als niet-Europees beschouwen. Dit is ten onrechte. Reeds een duizendtal jaar zijn de Turken present op het Europese tafereel en ondertussen zijn ze ook onuitwisbaar verweven met Europa. Dat zijn feiten. En als we de Hongaren meerekenen dan zijn ze zelfs nog veel langer in Europa.

"Het huidige Hongaarse leiderschap onder Viktor Orban bracht zijn land in 2014 in de richting van het verkrijgen van de status van waarnemer bij de Organisatie van Turkse Staten.

“Hongaren beschouwen zichzelf als late afstammelingen van Attila, van Hun-Turkse afkomst, en het Hongaars is een verwant van de Turkische talen,” zei de Hongaarse premier in 2018 tijdens een bijeenkomst van de Samenwerkingsraad van Turkstalige Staten, die vorig jaar zijn naam veranderde in de Organisatie van Turkstalige Staten.

Orban ging verder en verklaarde dat Hongaren “Kipchak-Turken” zijn en “ook trots waren” op zijn Turkse afkomst, ondanks het feit dat “hun tegenstanders in Europa hen bespotten als barbaarse Hunnen en het volk van Attila”."

De Jonge Turken
Organization of Turkic States

Dus de Hongaren zijn geen buitenstaanders. ;)

Henri1 4 april 2022 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9933791)
Ze hadden toch wel een soort affiniteit met de Oostenrijkers.

U verwacht dus een Anschlüss met Rusland?

Henri1 4 april 2022 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9933797)
Goed zo, verstandige mensen die Hongaren.

Time to kick them put of the european union.

maddox 4 april 2022 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9933806)
Time to kick them put of the european union.

Groot gelijk. Hou alvast de Grieken (niet Tom Van) in de EU, en stamp bruinhemd Vlaanderen er ook uit,

U mag verder gaan met Brussel hoofdstad DCEU en Wallonië als grote roergangers binnen dat politiek opgeblazen waterhoofd.

Skobelev 4 april 2022 07:51

Verenigd Eurofiel extreem links zag Orban graag in het zand bijten maar het draait anders uit.:thumbsup:

Marki-Zay zou zelfs in zijn eigen district niet verkozen geraken. :-P

Zelfs met 6 partijen samen en ondanks de inmenging van de EU, kunnen ze niet op tegen Orban. :rofl:

ViveLaBelgique 4 april 2022 08:09

Gisteren nog op de VRT news zender. Orban zou volgens de peilingen slechts een nipte meerderheid halen en de verenigde oppositie maakt een kans op het premierschap. Niet vermeld werd dat er nog andere oppositiepartijen de kiesdrempel halen en dat Fidesz de vorige verkiezingen 2/3 van de zetels haalde.

Een paar uur later erkent de oppositie de overwinning van Orban en zijn partij. Ze halen meer dan een nipte meerderheid. Minder dan 30% van de zetels gaan naar andere partijen dan Orban's Fidesz.

Mocht er een Europese kieskring komen, mijn stem gaat naar Orban.

Ik kan me niet vinden in de bewapening van de Oekraïense gebieden en Orban is hier 100% duidelijk in zijn communicatie dat hij er ook tegen is.

De Rode Willem 4 april 2022 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9933864)
Gisteren nog op de VRT news zender. Orban zou volgens de peilingen slechts een nipte meerderheid halen en de verenigde oppositie maakt een kans op het premierschap. Niet vermeld werd dat er nog andere oppositiepartijen de kiesdrempel halen en dat Fidesz de vorige verkiezingen 2/3 van de zetels haalde.

Een paar uur later erkent de oppositie de overwinning van Orban en zijn partij. Ze halen meer dan een nipte meerderheid. Minder dan 30% van de zetels gaan naar andere partijen dan Orban's Fidesz.

Ik kan me niet vinden in de bewapening van de Oekraïense gebieden en Orban is hier 100% duidelijk in zijn communicatie dat hij er ook tegen is.

Voor mijn part mag Orban met zijn klieks en zijn klaks uit de EU gegooid worden.
Geld incaseren maar zich niet aan de spelregels willen houden, dan kan alleen bij de EU. Trouwens veel van dat EU geld verdwijnt in zakken van zijn hongaarse vriendjes.
Eruit ermee.

Wat mij wel ergert is dat de VRT de schijn probeerde te wekken dat de Hongaarse verkiezingen spannend zouden kunnen worden. Wat dus totaal in tegenstelling tot de realiteit was. Ik heb deze draad opgestart omdat ik toevallig Hongaarse mensen ben tegen gekomen die zich afvroegen waar ik de onnozelheid vandaan haalde dat het spannend kon worden.
Zij hebben mij onmiddellijk gezegd, op voorhand, dat Orban een 2/3de meerderheid ging halen.

Ik vind dit vreselijke fake-berichtgeving van de VRT.
Het is niet omdat Orban niet mijn favoriet is, dat ik niet correct moet geïnformeerd worden als men dan toch iets zegt over de Hongaarse verkiezingen.

dalibor 4 april 2022 18:18

Is de regenpijpklimmer herkozen?

Max van Dietschland 4 april 2022 21:09

De reacties hier lezende zijn er toch wel een aantal behoorlijk gefrustreerd over deze grote en zeer duidelijke overwinning van Victor Orban.

Ik had zelf een nipte overwinning verwacht, maar dit is gewoon een prachtig resultaat.

Max van Dietschland 4 april 2022 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9933864)

Klopt de bewapening van Oekraïne heeft heel die oorlog alleen maar veel erger gemaakt en we zien vandaag de resultaten rond Kiev. Het Hongaarse volk ziet dit blijkbaar ook, andere volkeren helaas niet. Constante escalatie en confrontatie zal alleen maar tot meer doden en vernietiging leiden in Oekraïne. Een ernstig diplomatiek gesprek waarbij beide partijen duidelijk hun rode lijn aangeven is dringend nodig. Want Poetin gaat nergens heen, wat het Westen ook wil, de Russen gaan hem niet afzetten hoor.

maddox 4 april 2022 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9934476)
Is de regenpijpklimmer herkozen?

Ik denk dat u de orgie-ontsnapper bedoeld. Geen idee, had die nog een carriëre buiten de EU bureaucratie?

Vlad 5 april 2022 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9934434)
Voor mijn part mag Orban met zijn klieks en zijn klaks uit de EU gegooid worden.
Geld incaseren maar zich niet aan de spelregels willen houden, dan kan alleen bij de EU. Trouwens veel van dat EU geld verdwijnt in zakken van zijn hongaarse vriendjes.
Eruit ermee.

...

Volledig mee eens. Elk land dat zich niet aan de begrotingsspelregels (3% begrotingstekort en maximum 60% staatsschuld) van de EU hield/houdt en waar EU middelen in bevriende zakken (van boerenorganisaties, NGO's en bedrijven) verdwijnen, "mag met zijn klieks en zijn klaks uit de EU gegooid worden" (sic).

Dan schiet er geen EU meer over ... :lol:

Vlad 5 april 2022 05:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9933799)
Ik weet dat velen in deze contreien de huidige Turken als niet-Europees beschouwen. Dit is ten onrechte. Reeds een duizendtal jaar zijn de Turken present op het Europese tafereel en ondertussen zijn ze ook onuitwisbaar verweven met Europa. Dat zijn feiten. En als we de Hongaren meerekenen dan zijn ze zelfs nog veel langer in Europa.

"Het huidige Hongaarse leiderschap onder Viktor Orban bracht zijn land in 2014 in de richting van het verkrijgen van de status van waarnemer bij de Organisatie van Turkse Staten.

“Hongaren beschouwen zichzelf als late afstammelingen van Attila, van Hun-Turkse afkomst, en het Hongaars is een verwant van de Turkische talen,” zei de Hongaarse premier in 2018 tijdens een bijeenkomst van de Samenwerkingsraad van Turkstalige Staten, die vorig jaar zijn naam veranderde in de Organisatie van Turkstalige Staten.

Orban ging verder en verklaarde dat Hongaren “Kipchak-Turken” zijn en “ook trots waren” op zijn Turkse afkomst, ondanks het feit dat “hun tegenstanders in Europa hen bespotten als barbaarse Hunnen en het volk van Attila”."

De Jonge Turken
Organization of Turkic States

Dus de Hongaren zijn geen buitenstaanders. ;)

De ware aard van het Turks nationalistische beestje komt boven. Of zelfs fascistisch want het waren de Hongaarse fascisten die met het knotsgekke gezwans over de Turkse afkomst van het Hongaars op de proppen kwamen.

Turks en Hongaars hebben evenveel gemeen als Engels en Hongaars. Het Hongaars heeft wat woorden opgenomen van beide talen. Straks ga je nog beweren dat de Finnen Turken zijn. :lol:

Orban zal wellicht eenzelfde afkomst voelen met elke dictator. Vermoedelijk zijn er ook speeches bij de opening van een haven of het verkrijgen van een investering of lening te vinden waarin hij declameert Chinees of Russisch te zijn. :lol:

Ke Nan 5 april 2022 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9934822)
De ware aard van het Turks nationalistische beestje komt boven. Of zelfs fascistisch want het waren de Hongaarse fascisten die met het knotsgekke gezwans over de Turkse afkomst van het Hongaars op de proppen kwamen.

Turks en Hongaars hebben evenveel gemeen als Engels en Hongaars. Het Hongaars heeft wat woorden opgenomen van beide talen. Straks ga je nog beweren dat de Finnen Turken zijn. :lol:

Orban zal wellicht eenzelfde afkomst voelen met elke dictator. Vermoedelijk zijn er ook speeches bij de opening van een haven of het verkrijgen van een investering of lening te vinden waarin hij declameert Chinees of Russisch te zijn. :lol:

Ik beweer niets van wat gij insinueert. Ik presenteer feiten en citaten van derden met bijhorende links. De rest van uw gewauwel alsmede de uw eigen toegewezen linguistische deskundigheid zijn voor uw eigen bedenkelijke rekening.

Universalia 5 april 2022 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9934609)
De reacties hier lezende zijn er toch wel een aantal behoorlijk gefrustreerd over deze grote en zeer duidelijke overwinning van Victor Orban.

Ik had zelf een nipte overwinning verwacht, maar dit is gewoon een prachtig resultaat.

Ik had al een draadje opgezet over Victor en de zijnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be