![]() |
Componisten
Kent er iemand soms nog componisten die muziek schrijven die aanleunt bij de muziekstijl van Wim Mertens en Philip Glass ? Ik heb geen idee hoe die stijl of stroming heet maar hoor het wel graag.
|
Ik denk dat de soundtrack van 'The Piano' (componist is Michael Nyman), platenmaatschappij: Virgin Records, u zeker zal kunnen bekoren! http://www.amazon.de/exec/obidos/ASI...460467-4658151 (op deze site kunt u als u wat meer naar beneden scrollt, luisteren naar de verschillende nummers)
|
Citaat:
Niet alleen 'The Piano' - hij schreef ook muziek voor de Peter Greenaway films. Goed kans dat je die ook wel goed vindt, daar zitten pareltjes tussen! |
De pianomuziek uit 'The Pianist' (wat een film 8O ) was anders best ook wel goed. Volgens mij toch ...
Vraag me niet van wie die muziek is, dat weet ik niet. En heb net iets te veel schoolwerk omdat nu nog op te zoeken. ;-) |
Steve Reich zit wel in de buurt van Glass
|
Ik heb deze liggen van Nyman, hierop staan de beste stukken van zijn carriere. Muziek van films zoals The Piano (wat ik trouwens niet zijn beste werk vind); The Cook, the Thief, his Wife & her Lover (Prachtig!); enz., kan u op deze cd vinden.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedankt allen nu kan ik weer een mooi kadootje geven.:-D
The very best of Nyman. (enkel eens gaan snuffelen of het al niet in de cd-kast staat) |
Mocht je het toch dubbel hebben, hier is er wel iemand die geïnteresseerd is ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be