![]() |
De boemerang die terug keert
De overheid gebruikt in tal van info acties meer en meer foto's van moslima's mét een hoofddoek maar nu De Lijn dat doet is het kot te klein. :rofl:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ge weet dat toch, moslima's en negers doen niet aan zwartrijden.
Trouwens, in de buurt van een neger het woord zwart gebruiken of zelfs maar de associatie maken, was dat geen digitale doodstraf? (gelukkig dat zwartrijden niet op de affice staat ,nietwaar) En die blonde, moet die geen hoofddoek dragen om zedig te zijn? En wat met die andere poster, waarbij een rondje betaald wordt, en er duidelijk een glas bier te zien is, die mag wel, of moeten we daar ook voor op onze lange tenen getrapt worden, want reclame voor alcohol, dat zou toch niet mogen. |
Citaat:
We zijn in snel tempo bezig met de verbruining van os TV landschap. Kijk naar de reclame, kijk naar series zoals familie, waar een aantal witten plaats moesten maken voor 5 bruinen. |
Wie aan verbruining doet als bedrijf kan ik gerust stellen, ik probeer de aankoop van hun producten tot een minimum te beperken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk gaat het daar om *kassa*kassa* :? |
Te bedenken dat dit soort van "verbruining" in de jaren 70 "Blacksploitation" genoemd werd.
|
Citaat:
Het gemanupileerde nieuws is sederd Netflix volledig afgeschaft wat heel wat ergernis bespaart. |
Hassan Al Hilou, die zelf bedrijven begeleidt rond inclusiviteit, vindt de campagne stigmatiserend. “Bij een negatief onderwerp kan je beter geen mensen herkenbaar afbeelden.” In negatieve campagnes werk je volgens hem beter met tekst en cijfers. “Zo ga je niemand viseren.” Iets wat Hamza Ouamari van inclusief communicatiebedrijf Untitled Workers Club bevestigt. “Het gaat hier ook niet enkel om mensen van kleur: álle jongeren worden zo nogal negatief weggezet.”
Nieuwsblad Een storm in een glas water. |
Ik vond het wel "grappig" dat een pub-campagne die wil ingaat tegen de criminaliteit van het zwart rijden, geïllustreerd werd met een donker meisje met hoofddoek.
Wat ik al heel minder grappig vind, maar wel enorm veel bewonder: toch tamelijk wat top-dokters die allochtone Vlamingen zijn, in die televisie-reeks. Belet niet dat ik gloeiend kwaad ben dat men dat zwartrijden bij het openbaar vervoer niet van in den beginne zeer streng aanpakte. Idem dito voor al die andere criminaliteit en overlast. Van zwart of van wit. Iedereen is kleurloos voor mij. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie heeft daar een probleem mee. Maar ok. Dit gaat niet om negatief nieuws verspreiden zoals zwartrijden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom wordt de verbruining ons zo opgedrongen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be