Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Oekraïne: verkrachting als oorlogswapen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264326)

Rudy 6 april 2022 10:27

Oekraïne: verkrachting als oorlogswapen

Na de gruwelbeelden van lijken op straat en in massagraven duiken uit Oekraïne ook meer en meer verhalen op van aanrandingen en verkrachtingen door Russische soldaten.

Bron: VRT NWS

Verder in het artikel lees ik dat er binnen het Russisch leger een cultuur heerst waarbij verkrachting wordt genormaliseerd. Er is zelfs een ontgroeningsritueel met seksueel geweld.

Knuppel 6 april 2022 11:26

Niet alleen de forumfans van Poetin malen niet om de beestachtige wijze waarop deze gek de mensenrechten schendt.

Rudy 6 april 2022 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9935811)
Niet alleen de forumfans van Poetin malen niet om de beestachtige wijze waarop deze gek de mensenrechten schendt.

Wat vooral mijn aandacht trekt is dat seksueel geweld, verkrachting, werd en wordt genormaliseerd in het Russisch leger.

Adam Smith 6 april 2022 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9936095)
Wat vooral mijn aandacht trekt is dat seksueel geweld, verkrachting, werd en wordt genormaliseerd in het Russisch leger.

Eeuwenlang was dit van oudsher ook wel een wapen, dat oogluikend werd toegestaan/ingezet.
Ik ga m'n hand niet in het vuur steken, of zoiets als verkrachting onder de juiste omstandigheden, ook niet door een Westers leger kan worden gedaan. Maar ik heb dan wel meer vertrouwen, dat excessen worden aangepakt.

Ook toen het Rode Leger optrok in WWII, was dit een van de redenen, dat Duitse vrouwen naar het Westen trokken en zich liever aan Amerikanen, Britten en Canadezen overgaven. Andere redenen waren uiteraard de ten minste vermoedens, geruchten en verhalen, wat hun regime in het Oosten allemaal had uitgespookt. Maar dat laatste gold voor alle Duitsers, die toen naar het westen van hun land vluchtten.

Den Ardennees 6 april 2022 20:57

Het is jammer genoeg van alle oorlogen. Oorlog is een vorm van wetteloosheid: plunderingen, verkrachtingen, het lijkt alsof men er ongestraft mee zal wegkomen. Wat misschien ook meespeelt is het gedacht: "morgen kan ik sneuvelen, ik kan dan zowel nog even dit meepakken".

Alleszins, voor een reeds zwaar geteisterde burgerbevolking, maakt dit het allemaal nog wat erger. Het is intriest.

Nietzsche 6 april 2022 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9936173)
Eeuwenlang was dit van oudsher ook wel een wapen, dat oogluikend werd toegestaan/ingezet.
Ik ga m'n hand niet in het vuur steken, of zoiets als verkrachting onder de juiste omstandigheden, ook niet door een Westers leger kan worden gedaan. Maar ik heb dan wel meer vertrouwen, dat excessen worden aangepakt.

Ook toen het Rode Leger optrok in WWII, was dit een van de redenen, dat Duitse vrouwen naar het Westen trokken en zich liever aan Amerikanen, Britten en Canadezen overgaven. Andere redenen waren uiteraard de ten minste vermoedens, geruchten en verhalen, wat hun regime in het Oosten allemaal had uitgespookt. Maar dat laatste gold voor alle Duitsers, die toen naar het westen van hun land vluchtten.

Er zijn meer dan genoeg publicaties over westerse eenheden die zich schuldig maakte aan verkrachting. Maar dat is nogal irrelevant, als het gaat om deze oorlog.

Nietzsche 6 april 2022 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9936184)
Het is jammer genoeg van alle oorlogen. Oorlog is een vorm van wetteloosheid: plunderingen, verkrachtingen, het lijkt alsof men er ongestraft mee zal wegkomen. Wat misschien ook meespeelt is het gedacht: "morgen kan ik sneuvelen, ik kan dan zowel nog even dit meepakken".

Alleszins, voor een reeds zwaar geteisterde burgerbevolking, maakt dit het allemaal nog wat erger. Het is intriest.

Toch is het gelukkig nog wel zo dat zulke misdaden als verkrachtingen, ook in oorlogstijd gedaan worden door de psychopaten. Het is niet alsof complete eenheden zich daaraan schuldig maakt. Tenzij een eenheid bijna is opgezet, om dit te doen. Zoals die Tjejeense eenheden van Kadyrov. Die zijn dan ook berucht hierom.

Rudy 6 april 2022 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9936196)
Er zijn meer dan genoeg publicaties over westerse eenheden die zich schuldig maakte aan verkrachting. Maar dat is nogal irrelevant, als het gaat om deze oorlog.

Inderdaad. Verkrachting tijdens een oorlog is van alle tijden.
Wat ik echter lees in het artikel in de beginpost is dat verkrachting behoort tot de bedrijfscultuur van het Russisch leger.

Mambo 6 april 2022 21:15

De vikingen deden het al.
Dood alle mannen en verkracht alle vrouwen.

Tegenwoordig zouden ze alle vrouwen vermoorden en de mannen verkrachten.

T'zijn andere tijden.

Tip voor vrouwen in oorlogen : neem een wijnkurk en breek een giletemesje in 4 en steek dat in die kurk. Plaats het nadien in de vagina.

De eerste die u verkracht heeft dan een gevierendeelde piemel.

Den Ardennees 6 april 2022 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9936200)
Toch is het gelukkig nog wel zo dat zulke misdaden als verkrachtingen, ook in oorlogstijd gedaan worden door de psychopaten. Het is niet alsof complete eenheden zich daaraan schuldig maakt. Tenzij een eenheid bijna is opgezet, om dit te doen. Zoals die Tjejeense eenheden van Kadyrov. Die zijn dan ook berucht hierom.

Ik weet dat niet: tijdens de verovering van Duitsland in 1945 zijn miljoenen Duitse vrouwen verkracht. Dit wijst toch op een vrij groot aantal daders. Toen ik studeerde had ik een medestudente die in de Sovjetunie was opgegroeid, haar (inmiddels overleden) opa had als soldaat van het Rode Leger in Berlijn gevochten. Nu moet je weten: ze vertelde in haar dorp dat ze op reis ging naar Berlijn, waarop haar dorpsgenoten lachend zeiden: "kijk maar of er daar een Berlijn geen mensen lopen die op jou lijken":lol: :roll::roll::roll:

Nietzsche 6 april 2022 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9936216)
Ik weet dat niet: tijdens de verovering van Duitsland in 1945 zijn miljoenen Duitse vrouwen verkracht. Dit wijst toch op een vrij groot aantal daders. Toen ik studeerde had ik een medestudente die in de Sovjetunie was opgegroeid, haar (inmiddels overleden) opa had als soldaat van het Rode Leger in Berlijn gevochten. Nu moet je weten: ze vertelde in haar dorp dat ze op reis ging naar Berlijn, waarop haar dorpsgenoten lachend zeiden: "kijk maar of er daar een Berlijn geen mensen lopen die op jou lijken":lol: :roll::roll::roll:

Dat is gewoon zwarte humor?

In de kroeg maak ik ook de meest ranzige grapjes. Maak je gerust: die grapjes voer ik niet in de praktijk uit.

Den Ardennees 6 april 2022 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9936217)
Dat is gewoon zwarte humor?

In de kroeg maak ik ook de meest ranzige grapjes. Maak je gerust: die grapjes voer ik niet in de praktijk uit.

Akkoord, maar die miljoenen verkrachte Duitse vrouwen, dat is wel gebeurd.

Dadeemelee 6 april 2022 21:29

Grote opschudding hier: oorlog is smerig? Wie had dat gedacht. Zeker de Rambo’s niet.

Adam Smith 6 april 2022 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9936200)

Eenheden van Kadyrov doen nog wel wredere dingen ook, zoals iemand definitief afmaken.

Onderschat ook geen groepsdruk en groepscultuur, echt niet alle Russische daders van dit feit hadden dit onder andere omstandigheden ook gedaan. Onderschat ook geen verwachtingen, ze dachten te worden ingehaald als bevrijders met alle geneugten van dien. In plaats van in de armen van een lokale schone, zijn ook deze jongens in de hel terecht gekomen.
Pleit dit ze vrij van hun acties, dat niet, maar dat doet wel wat met je. Kijk naar de Amerikanen in Vietnam of de Nederlanders tijdens de politionele acties in Indonesië. Misdaden absoluut, maar zoals in het geval Indonesië, zaten de ergsten veilig in Den Haag en nu zitten ze veilig in het Kremlin. Zij zijn verantwoordelijk niet de jonge dienstplichtigen, die ze vanaf hun zetels de strijd in sturen.

Skobelev 7 april 2022 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9936226)
Grote opschudding hier: oorlog is smerig? Wie had dat gedacht. Zeker de Rambo’s niet.

Natuurlijk is een oorlog smerig. Net daarom zijn politiekers en uw land het niet waard om er voor te gaan vechten.
Het is uitermate verwerpelijk dat vrouwen worden verkracht. Ook zonder dat er oorlog is, ook hier in ons land.
Natuurlijk is een oorlog smerig. Hadden we geen para's die negertjes boven een vuurtje hielden? Die "van ons" zijn ook varkens als alle regels weg vallen.

Onzijdig 7 april 2022 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9936211)

Tip voor vrouwen in oorlogen : neem een wijnkurk en breek een giletemesje in 4 en steek dat in die kurk. Plaats het nadien in de vagina.

De eerste die u verkracht heeft dan een gevierendeelde piemel.

Wat voor ne zever in pakskes is me dat nu. :crazyeye:

fcal 7 april 2022 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9936503)
Wat voor ne zever in pakskes is me dat nu. :crazyeye:

Mambo pleegde hier plagiaat. Dat was de raad die tante Kaatova gaf aan haar lezeressen in het Oekraïense Lybelle-tijdschrift.

Knuppel 7 april 2022 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9936226)

Ik heb idd nog niet één belgicist Poetin horen afkeuren.

Jay-P. 7 april 2022 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9936610)
Ik heb idd nog niet één belgicist Poetin horen afkeuren.

Da's niet moeilijk: Zelfs Belgenlanders schrijven hier op Pol (ni twie) zijne site.

Knuppel 7 april 2022 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9936412)
Natuurlijk is een oorlog smerig. Net daarom zijn politiekers en uw land het niet waard om er voor te gaan vechten.
Het is uitermate verwerpelijk dat vrouwen worden verkracht. Ook zonder dat er oorlog is, ook hier in ons land.
Natuurlijk is een oorlog smerig. Hadden we geen para's die negertjes boven een vuurtje hielden? Die "van ons" zijn ook varkens als alle regels weg vallen.

Sommigen van ons zal je bedoelen.

Over degenen die de para's naar Congo stuurden zullen we maar zedig zwijgen, zeker?
Idem over de Belgische varkens die Lumumba vermoordden. Of was dat hun opdracht niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be