![]() |
Ernstige brand op allereerste waterstofschip verzwegen
Vandaag komt het uit dat er in januari een ernstig brandincident was op een H2-schip. Het eerste schip van zijn soort, transport van vloeibare H2.
Daar hoeft geen tekening bij waarom men dat probeerde te verzwijgen. Citaat:
|
Enkele kanttekeningen.
De "vlam" was gezien aan een "gasverbrandingsuitlaat". Dient dat ding daar dan niet voor? Ook, Sir Humpfry Davy heeft voor dit soort van dingen al een tijdje geleden een solid state veiligheidssysteempje uitgevonden. Waterstof maken is een energie-intensieve bezigheid, en die opslaan ook al. Nu, om ammonia te maken heb je al waterstof nodig, de stikstof haal je uit de lucht. Maar om die 2 aan elkaar te plakken in de juiste "vorm" heb je hoge druk en temperatuur nodig, in combinatie met een catalysator. Dit proces is uitgevonden door Fritz Haber, Nobelprijs winnaar en niet toevallig de vader van moderne chemische oorlogsvoering.... Maar niet getreurd, Ammonium is een zeer irritant en giftig gas. Het combineert alle goeie dingen van gas. Irritant, giftig en explosief. (LEL van 15%) In alle geval, ik juich het transport van zowel waterstofgas (al dan niet vloeibaar), als van ammonia toe. En ik ga al helemaal jubelen als kiesvee die spullen rechtstreeks mag gaan gebruiken. |
Verzwegen...maar staat wel in alle kranten en zelfs hier op het forum
Van hetzelfde allooi als "de waarheid mag niet gezegd worden" maar dagelijks wordt wel over DIE waarheid eindeloos geëmmerd. En wat is er trouwens gebeurd ? Niets meldenswaardig Een scheet in een fles. geen draad waard. Hoe dan ook waterstof is de verre toekomst van de energiedragers. |
Citaat:
|
Citaat:
Waterstof kan alleen een energiedrager zijn als we veel te veel energie op overschot hebben. En als we op dit tempo blijven doorkweken, gaan we altijd een energietekort hebben, en dat met een Noord Koreaanse levensstandaard. |
Citaat:
Waterstof vreet veel te veel energie om rendabel te zijn, tenzij de energie gratis kan opgewekt worden. |
Citaat:
Kerncentrales zijn in Europa not done - te duur - te lang om te bouwen en niet rendabel En die thoriumcentrales gaan er niet komen voor fusie-centrales Dus men kan dromen...maar er zal energie moeten zijn. En in de waterstoftechnologie gaat het razendsnel vooruit. Een mooie Belgische uitvinding (ondertussen gecommercialiseerd) : https://www.zonnepanelen-gids.be/soo...c30e7cae8c09f5 |
Citaat:
Citaat:
We hebben het daar al over gehad, over de onmogelijkheid kerncentrales in Europa te bouwen. Ook dit is niet onnodig ingewikkeld gemaakt door natuurwetten. Of wel? Mijn oplossing voor nu. Als we dan toch iedereen ongebreideld willen laten kweken en minstens 10 000kwu per jaar willen geven. Als het snel moet gaan, moeten we dit probleem zien als een oorlogs situatie.
Maar blijkbaar willen de hardroepende Luddieten dat ook niet horen. Citaat:
We gaan even transport en opslag van waterstofgas buiten het plaatje houden, 1 stukje technologie tegelijk is al moeilijk genoeg. |
Citaat:
En ja die waterstof zonnepanelen zullen een deel van de energiedragers leveren in de toekomst. De rest is persoonlijke mening. Goed voor op het forum, maar van nul en generlei praktische waarde. |
Citaat:
Fire Suiso Frontier Nu pas wordt er een onderzoek ingesteld door ABTS: Citaat:
|
Citaat:
Er is niets gebeurd, waarom zou een onderzoek relevant zijn ? |
Citaat:
Je moogt die nog eens lezen: In januari heeft de Suiso Frontier de allereerste internationale levering van vloeibare waterstof op zich genomen. Nu blijkt dat er brand is uitgebroken aan boord van het schip vlak voordat het vertrok – en nadat het al was geladen. De Suiso Frontier verliet Hastings, ten zuiden van Melbourne, Australië, op 28 januari en arriveerde op succesvolle wijze in Kobe, Japan, op 25 februari, met ’s werelds eerste lading vloeibare waterstof aan boord. Door het onderzoek van het Australian Transport Safety Bureau (ATSB), het federale agentschap dat verantwoordelijk is voor het onderzoek naar ongevallen in de lucht, op zee en op het spoor, kwam de operatie echter bijna tot stilstand. De ATSB maakte bekend dat er op 25 januari brand uitbrak aan boord van het schip, drie dagen voordat het zou vertrekken. Er waren geen gewonden of verontreinigingsproblemen, maar volgens het informatieblad van het onderzoek werd het incident geclassificeerd als een “ernstig incident”. “De ATSB onderzoekt een storing van de gasdrukbewakingsapparatuur aan boord van het gastankschip Suiso Frontier nadat het schip vloeibaar gemaakte waterstof had geladen in Western Port, Hastings”, aldus het agentschap. “Aan dek werd een vlam gezien uit de uitlaat van de gasverbrandingseenheid. De eenheid werd onmiddellijk stilgelegd en geïsoleerd voordat de bemanning het brandpreventieplan uitvoerde.” “Als op enig moment tijdens het onderzoek een kritiek veiligheidsprobleem wordt vastgesteld, zal de ATSB de exploitanten en regelgevers onmiddellijk op de hoogte brengen, zodat tijdig passende veiligheidsmaatregelen kunnen worden genomen. Aan het eind van het onderzoek zal een eindverslag worden uitgebracht”, concludeerde het Australische agentschap. - - - - Er wordt een onderzoek ingesteld door ATSB. Dus de ernst wat er gebeurd is is zeker relevant genoeg voor een doorgedreven onderzoek. Je begrijpt iets anders? Uw probleem. ;-) Als je klachten hebt stuur die naar ATSB. Veel geluk. :-D Hier de directe link naar het rapport: Citaat:
|
Citaat:
Die 2.2Kw spenderen om 1 kw eruit te halen is geen persoonlijke mening. Dan is Micele's optie van batterijen een betere keuze met de huidige technologie. Citaat:
Ik geef ze u, en nu is het weer niet goed. |
Citaat:
Als men dat gelijk stelt met "brand uitbreken", nou moe, dan is elke discussie overbodig wegens een van de partijen totaal irrelvant in de discussie Er is niets gebeurd...amen. |
Citaat:
En tuurlijk is het goed dat u uw "plan" geeft...ik heb er mijn mening over gegeven. |
Citaat:
Maar goed, het ATSB klasseert dit als een ernstig incident op basis van risico-analyse (mogelijke gevolgen), net zoals het in de fik vliegen van een lithium-ion van een smartphone aan boord van een vliegtuig geklasseerd wordt als ernstig - en van dit laatste staan verschillende gevallen in de ATSB databank. |
Toen dat H2-tankstation in Noorwegen ontplofte was er ook een probleem met "de gasdrukregeling".
Bij die eerste H2-boot ging het over "gasdrukregelingsapparatuur van een gasverbrandingseenheid" En dat gas is waterstof of ???. :oops: Citaat:
Citaat:
Bij H2 wordt al met 700 bar getankt, de reservoirs en kleppen staan dus onder nog veel hogere druk. |
Citaat:
|
De energie van de toekomst is brandhout.
Eenvoudig, overal te vinden, groeit rap bij, allemaal factoren die goedkoop/betaalbaar maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be