Adam Smith |
10 april 2022 03:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
(Bericht 9938619)
OOk het voedsel-veiligheidsagentschap komt hier niet goed uit...Deze federale Dienst toont zich toch bijzonder slaperig in dit dossier.Op de radio hoorde ik gisteren dat ze pas WAKKEr werden toen hun IERSE collega's informatie begonnen te vragen...
En zo is een premium merk als "Kinder" en een naam als een klok van moederfirma "Ferrero" nu zwaar beschadigd door veronachtzaming binnen de eigen organisatie (dat gaat enkele "managers" de kop kosten ongetwijfeld).Het Paasseizoen is het topseizoen en ze gaan er niet aan kunnen deelnemen.... top.....:thumbsup:
Maar ondertussen mag de Federale overheid eens met de mestvork doorheen haar dienst Voedselveiligheid....Die WISTEN hier al maanden van maar wat ze verder ook gedaan hebben dan wat formuliertjes verleggen,het was niet effectief...Dit is een heel goede manier om een "Belgische sector" van groot belang,snoep en lekkers,te beschadigen.......
|
Wel meer dan alleen managers. Gezien het aantal besmettingen, vraag ik me af hoe groot die batch is geweest. Productie, maar ook kwaliteit en schoonmaak hebben gefaald hier. Zelf inmiddels werkzaam in de voedingsindustrie, klinkt als iets wat gebeurd in het laatste uur van de afgaande schift en het eerste uur van de opkomende schift. Maar vooral een gebrekkige extra allergenen-schoonmaak, noodzakelijk omdat de planning niet logisch was opgebouwd qua allergenen. In dat geval, zal er extra goed moeten worden schoongemaakt volgens een bepaald protocol.
Maar de directie uit Alessandria zal ongetwijfeld de wind van voren geven, dit is een miljoenenstrop en zeer ongewenste reputatieschade. Uiteraard is ieder slachtoffer er altijd een te veel, toch denk ik dat Alessandria hun plant in België ernstig zal wijzen op de schade voor het bedrijf als geheel. Ik denk dat er wel meer dan alleen managers uitvliegen, dit kan best eens tot de werkvloer doorlopen.
|