Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   NAVO stuurt meer wapens naar Oekraïne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264346)

reservespeler 8 april 2022 06:50

NAVO stuurt meer wapens naar Oekraïne

NAVO-landen gaan militaire hulp aan Oekraïne verder opdrijven

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220407_96670329

Brussel - De NAVO-landen gaan de militaire hulp aan Oekraïne verder opdrijven. Dat hebben de buitenlandministers donderdag beslist na een tweedaagse top in Brussel. Maar Oekraïne waarschuwt dat haast geboden is. “Er dreigt een nieuw Russisch offensief. We hebben dagen, geen weken.”

De tijd dringt inderdaad.

Loki 8 april 2022 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9937297)

Brussel - De NAVO-landen gaan de militaire hulp aan Oekraïne verder opdrijven. Dat hebben de buitenlandministers donderdag beslist na een tweedaagse top in Brussel. Maar Oekraïne waarschuwt dat haast geboden is. “Er dreigt een nieuw Russisch offensief. We hebben dagen, geen weken.”

En wat voor nut hebben die wapens? Hoe erger de weerstand, hoe meer de Russen Oekraïne in de as zullen leggen. Wat zijn we toch zo een vredesduiven...diplomaten buitenzetten, Rusland uit vn jagen..Een fantastische beslissing voor de kleine man die met hun bloed betalen..

Skobelev 8 april 2022 07:38

Goed zo, meer doden en de oorlog die langer duurt. :thumbsup:

parcifal 8 april 2022 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 9937317)
En wat voor nut hebben die wapens? Hoe erger de weerstand, hoe meer de Russen Oekraïne in de as zullen leggen. Wat zijn we toch zo een vredesduiven...diplomaten buitenzetten, Rusland uit vn jagen..Een fantastische beslissing voor de kleine man die met hun bloed betalen..

De Oekraieners vragen (met aandrang) om die wapens zoals je heel goed weet.

Weerstand en dood en vernieling zal er zowiezo zijn, maar de Oekraieners hebben effectief een kans om de bezetter buiten te jagen als ze de juiste en voldoende wapens hebben.

Sinds wanneer moeten de criminele daden van een Bezettingsmacht "geaccepteerd" worden? De Oekraieners vechten voor hun land en hun volk en ze verdienen onze maximale hulp en respect daarvoor.

Als criminelen jouw huis binnenvallen en je vrouw verminken en verkrachten, ga je ze dan ook je kinderen geven voor dezelfde behandeling om escalatie te vermijden? Stel eens dat ze een vinger op jou zouden leggen nietwaar?

parcifal 8 april 2022 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9937324)

't is jammer dat we jou niet kunnen sturen he?

Skobelev 8 april 2022 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9937329)
't is jammer dat we jou niet kunnen sturen he?

Je zit hier toch ook nog steeds in plaats van uw vrienden te gaan helpen de Russen te verjagen? Of was je een van die "strijders" die de dag nadien al terug was in België omdat ze u als kanonnenvlees gingen gebruiken?

Loki 8 april 2022 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9937328)
De Oekraieners vragen (met aandrang) om die wapens zoals je heel goed weet.

Weerstand en dood en vernieling zal er zowiezo zijn, maar de Oekraieners hebben effectief een kans om de bezetter buiten te jagen als ze de juiste en voldoende wapens hebben.

Sinds wanneer moeten de criminele daden van een Bezettingsmacht "geaccepteerd" worden? De Oekraieners vechten voor hun land en hun volk en ze verdienen onze maximale hulp en respect daarvoor.

Als criminelen jouw huis binnenvallen en je vrouw verminken en verkrachten, ga je ze dan ook je kinderen geven voor dezelfde behandeling om escalatie te vermijden? Stel eens dat ze een vinger op jou zouden leggen nietwaar?

De woordvoerder van Zelensky verklaarde in 2019 dat een open oorlog met Rusland hun beste optie was...volgens de panama papers heeft Zelensky meer dan een miljard staan, niet slecht voor een acteur..Als burger zou ik behoorlijk kwaad zijn op mijn regering....

Jantje 8 april 2022 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9937297)

De oorlogseconomie draait op volle toeren.

Skobelev 8 april 2022 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 9937332)
De woordvoerder van Zelensky verklaarde in 2019 dat een open oorlog met Rusland hun beste optie was...volgens de panama papers heeft Zelensky meer dan een miljard staan...Als burger zou ik behoorlijk kwaad zijn op mijn regering....

Dat is iets anders...het acteurtje is een goeie. Die staat aan de goeie kant van de geschiedenis.
Waar is vandaag zijn show gepland?

Knuppel 8 april 2022 08:00

Citaat:

De woordvoerder van Zelensky verklaarde in 2019 dat een open oorlog met Rusland hun beste optie was...volgens de panama papers heeft Zelensky meer dan een miljard staan, niet slecht voor een acteur..Als burger zou ik behoorlijk kwaad zijn op mijn regering....

Wauw! Een miljard! En dat loopt in een legertruitje rond tussen de verwoestingen van arme luis Poetin en co ipv een vijftal miljoenenjachten te kopen?

Knuppel 8 april 2022 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9937335)
Dat is iets anders...het acteurtje is een goeie. Die staat aan de goeie kant van de geschiedenis.
Waar is vandaag zijn show gepland?

In Marrakesh?

Skobelev 8 april 2022 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9937342)
Wauw! Een miljard! En dat loopt in een legertruitje rond tussen de verwoestingen van arme luis Poetin en co ipv een vijftal miljoenenjachten te kopen?

The show must go on.

Loki 8 april 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9937342)

Tja, als de klant betaald heeft doe ik ook mijn job...

Knuts 8 april 2022 08:09

Citaat:

Bron graag.

Dit is wat ik vind: https://www.occrp.org/en/the-pandora...s-inner-circle

Niet echt "meer dan een miljard"

Loki 8 april 2022 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9937351)
Bron graag.

Dit is wat ik vind: https://www.occrp.org/en/the-pandora...s-inner-circle

Niet echt "meer dan een miljard"

Ik heb inderdaad een beetje overdreven....het moest zijn dat er schattingen waren tot 900miljoen....:roll:....maar met al die opgezette financiële constructies is het niet zo duidelijk...

Knuts 8 april 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 9937367)
Ik heb inderdaad een beetje overdreven....het moest zijn dat er schattingen waren tot 900miljoen....:roll:....maar met al die opgezette financiële constructies is het niet zo duidelijk...

Bron graag.

Toch grappig hoe je van een categorische uitspraak overgaat naar een vage uitspraak:

versie 1: volgens de panama papers heeft Zelensky meer dan een miljard staan
versie 2: er zijn schattingen tot 900miljoen

De Panamapapers zijn publiek. Kan toch geen probleem zijn de bron te geven.

Vette Pois(s)on 8 april 2022 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9937343)
In Marrakesh?

pepenstir

Jantje 8 april 2022 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 9937367)

De Turkse Bayraktar drones kosten al 10 miljoen Euro en Turkije leverde er al meer dan 60.
En elke afgevuurde raket kost nog eens tussen de 150 000 en 300 000€.
Een simpele LAW kost zo'n 50 000€, een javelin kost al snel 200 000€.
En .50 kogels kosten al snel 3€ stuk.

Je mag dus rekenen dat in totaal al enkele miljarden Euro's aan oorlogstuig naar Oekraïne zijn gegaan.

TheFourHorsemen 8 april 2022 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9937324)

Dat zal ongetwijfeld ook de mening van tal van collaborateurs geweest zijn toen de VS tijdens WOII de geallieerden met materieel steunde.

TheFourHorsemen 8 april 2022 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9937382)
De Turkse Bayraktar drones kosten al 10 miljoen Euro en Turkije leverde er al meer dan 60.
En elke afgevuurde raket kost nog eens tussen de 150 000 en 300 000€.
Een simpele LAW kost zo'n 50 000€, een javelin kost al snel 200 000€.
En .50 kogels kosten al snel 3€ stuk.

Je mag dus rekenen dat in totaal al enkele miljarden Euro's aan oorlogstuig naar Oekraïne zijn gegaan.

En in ruil krijgen we dode Russische soldaten.

Faire deal lijkt me.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be