![]() |
Europa laat BTW velaging op paarden toe. Vanaf nu is 6% toegelaten!
Hoe wereldvreemd zijn de Europese ministers van financiën eigenlijk?
Er zijn meer zaken die mensen echt nodig hebben (lees basisbehoeften) i.p.v. paarden. Hopelijk gaan den Dweil en co hier niet in mee. Hilde Vautmans (OVLD) zal alvast weten dat veel mensen het niet begrijpen. Europees Parlementslid Hilde Vautmans (Open VLD) krijgt heel wat kritiek nadat ze zich op Twitter vrolijk heeft gemaakt over de mogelijke verlaging van het btw-tarief op paarden. Ze heeft het over een beslissing van de Europese ministers van Financiën over de gewijzigde lijst van goederen en diensten die in aanmerking komen voor een verlaagd btw-tarief en zegt te hopen dat ons land nu ook de stap zal zetten naar de werkelijke verlaging van het tarief op paarden. Voor een goed begrip: het is helemaal niet zeker dat de federale regering dat ook zal doen. Rik Arnoudt https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04...-vld-heel-wei/ |
Nu nog op paardenkarren....
|
btw op paardenvlees is al 6%
In het EU parlement zitten veel pregepensioneerde politici |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zat er vroeger geen paard bij de sossen (Caroline), en was ze niet van mechelen.
Zo in waarde dalen door de liberalen. |
Maar op fietsen was het niet mogelijk de BTW te verlagen naar 6 % zegt België. Als België hier Europa volgt vrees ik te zullen moeten kokhalzen.
|
Citaat:
Edit: Bach, ben jij mijn broer? |
De bereden politie heeft al laten weten de fietsen aan kant te laten staan en meer politie te paard de baan op te sturen.
![]() Kwestie van positieve reclame de wereld in te sturen door blote deernen op een hoopje te rijden. |
Citaat:
Den Dweil en zijnen oude daar in Brakel, zijn ruiters, en dus betrokken partij. (beiden spreken trouwens Frans tegen hun paarden). |
Niet verbazingwekkend.
De paardensport in België zit bij een elitegroep (of hun aanhangende wannabe's, met een paar hardwerkende ouders die hun My Little Pony dochter toch steunen), waar men niet opkijkt van €10K meer of minder. 21% van €10K is toch €2100. 6% is €600. Verschil, €1500. Daar kan je toch eens mee gaan lunchen met 3 zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt ook nog veel hobby-gebeuren van paarden in de agrarische sector. Een van de vele vb. : https://www.trekpaard.net/nl/kalender |
Citaat:
|
Hilde Vautmans is een amazone.
VRT NWS |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het werd tijd. Nu kunnen de arme mensen zich eindelijk ook paarden aanschaffen. Ik miste ze al in de stad.
|
Wordt paardenvlees nu minder belast dan rundvlees of hoe zit dat ?
|
Citaat:
edit voor alle duidelijkheid : ik vind Vautmans haar reactie politiek van een totaal wereldvreemde stupiditeit... Ze heeft een perfecte kans gemist om haar mond te houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be