![]() |
45 jaar geleden zaaide Karel Dillen de kiemen van wat vandaag Vlaams Belang heet
Ik heb het aangepast naar 45 jaar (ondertussen).
Toch maar even in de verf zetten waar het VB voor staat. Even het geheugen opfrissen dus. Op 1 oktober 1977, dag op dag 40 jaar geleden, stichtte Karel Dillen de Vlaams Nationale Partij (VNP), zeg maar een van de ideologische voorlopers van Vlaams Belang. Dillen was woest over het Egmontpact dat mee ondertekend was door de Volksunie. Wat aanvankelijk een marginale Vlaams-nationalistische partij was, is in de loop der jaren uitgegroeid tot een vrij populaire extreemrechtse partij, met dank aan het migrantenthema. ![]() ![]() ![]() ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...at-vandaag-vl/ De hamvraag : Is extreemrechts nu minder extreem geworden ? |
dat is allemaal relatief he
|
Ik denk dat het VB bij de verkiezing in 2024 een monsterscore gaat halen.
Met eigen volk eerst is er niks mis. Als ieder land zo zou denken en doen dan waren er minder moeilijkheden. |
Citaat:
Op sommige locaties wordt het vrij lastig om het begrip "eigen volk" te omschrijven. |
Ik zie weinig bijzonders aan die foto's?
|
Citaat:
|
in de Volkswagenfabriek brussel werden beginnnende Vlaamse arbeiders in het gezicht gespuwd door walen
|
Citaat:
Zoals je heel goed weet : het 70 punten programma. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat ons zeggen een 50-tal, om representatief te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be