![]() |
Hypothetisch: Bart De Wever vs Tom Van Grieken. Op wie stemt u als president?
Stel we hebben een verkiezingssysteem zoals in Frankrijk.
Bart de Wever komt in de tweede en finale ronde tegen Tom Van Grieken te staan. Op wie stemt u? |
Citaat:
|
Citaat:
Gecorrigeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan is het stemmen met de neusknijper op, met maar één doel : die Blokker tegenwerken.
|
Citaat:
Ik opteerde voor Prins Laurent. |
Alleen al die idee om voor één van beiden te kiezen zou me een kramp kunnen bezorgen.
|
Diegene die mijn stem koopt.
|
Op Tom natuurlijk. Die geniet nog van het voordeel van de twijfel.
De Wever hebben we al bezig gezien als hij aan het roer stond. |
Blanco
|
Citaat:
p.s. Of BDW het in Antwerpen nog lang zal uithouden dat lijkt mij twijfelachtig. :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus, voordeel van de twijfel ... :twisted: Langs de andere kant zou je kunnen zeggen: laat BDW het maar voortdoen want het zou best wel eens kunnen dat de burgemeesterssjerp (zeker in Antwerpen) in handen zou kunnen vallen van een vreemdeling. Te ver gezocht of perefect mogelijk?¿ |
Er is een groot gevaar dat ik me zal overslapen op de dag dat die stemronde gehouden zal worden, wegens een gigantische kater na een feestweek zoals ik er nog nooit een heb mogen meemaken.
|
Citaat:
Het stemmen zelf dan zou ik TOM de voorkeur geven om reden van zoals ik al eerder schreef: hem (zijn partij) het voordeel van de twijfel te geven. |
Citaat:
Au Tonkin, la Légion immortelle À Tuyen-Quang illustra notre drapeau Vous les morts nous vous serons fidèles Dormez en paix dans vos tombeaux Tiens, voila du boudin, voila du boudin, voila du boudin (voila du boudin) Pour les Alsaciens, les Suisses et les Lorrains (les Suisses et les Lorrains) Pour les Belges, y en a plus Pour les Belges, y en a plus Ce sont des tireurs au cul Pour les Belges, y en a plus Pour les Belges, y en a plus Ce sont des tireurs au cul |
Tom Van Grieken is misschien geen kwaaie jongen. Maar onder zijn partij-entourage zijn er individuen van wie het gedachtegoed mij hoegenaamd niet bevalt. Dat is, ondermeer, weer eens tot uiting gekomen i.v.m. de Russische agressie tegenover Oekraïne.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be