Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Wil de VS de ondergang van de EU in de hand werken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264422)

Universalia 13 april 2022 08:35

Wil de VS de ondergang van de EU in de hand werken?

USA erhöhen Russland-Ölimporte und verfolgen in Ukraine-Krise eigene Interessen auf Kosten der Europäer

Citaat:

VS verhogen de import van Russische aardolie en volgen in de Oekraïne-crisis eigen belangen ten koste van de Europeanen
Uit de tekst:

Citaat:

In tegenstelling tot hun druk op de Europese bondgenoten om geen Russische olie te kopen tegen de achtergrond van de aanhoudende Oekraïnecrisis, hebben de VS hun leveringen van ruwe olie uit Rusland opgevoerd, vertelde Mikhail Popov, adjunct-secretaris van de Russische Veiligheidsraad, aan Russische media. Critici wezen erop dat de VS hun eigen belangen nastreven ten koste van hun Europese bondgenoten.
Volgens de Russische functionaris moet Europa soortgelijke "verrassingen" van de VS verwachten. Popov ging verder:

"Washington heeft trouwens zijn bedrijven toegestaan minerale meststoffen uit Rusland te exporteren omdat het deze als vitale goederen erkent."
p.s.

Met dank aan de DeepL vertaler

Dit geschreven zijnde ga ik mij nu eens te 'kakken' zetten of drink ik die fles azijn verder uit? :roll:

koe de poing 13 april 2022 08:50

Braaf kritiekloos overgeschreven

Pandareus 13 april 2022 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9941210)
USA erhöhen Russland-Ölimporte und verfolgen in Ukraine-Krise eigene Interessen auf Kosten der Europäer

Uit de tekst:

p.s.

Met dank aan de DeepL vertaler

Dit geschreven zijnde ga ik mij nu eens te 'kakken' zetten of drink ik die fles azijn verder uit? :roll:

Wat is eigenlijk het doel om hier serieel draadjes te zitten openen met copy/paste vanuit marginale Duitse neo-nazi websites van AFD, corona-Wappies, Soros-conspirationisten en Putinknuffelaars ? :?

Universalia 13 april 2022 09:11

Ik opteerde om de fles azijn verder uit te drinken.

Universalia 13 april 2022 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9941214)

Ik haalde het al eerder aan.

Ik heb alleen maar de eerste kleuterklas gedaan, wel met grote onderschijting. :?

p.s.

Ik ben toen zelfs eens aangevallen geweest door een andere kleuter (meisje) die in mijn buik gebeten heeft.

Die is niet lang daarna overreden door een bus.

Liefde is?????

Bach 13 april 2022 09:24

Ondergang is een groot woord. Ondergang van Europese onafhankelijkheid in een multipolaire wereld? Absoluut. Niet dat de VS ons wil zien creperen. Maar toch liever dat dan dat Europa opstaat. Die logica is des mensen. Er heeft nooit een imperium bestaan dat niet in de eerste plaats aan zichzelf dacht en de rest in functie van haar eigen macht. Want meent Europa wel dat die Amerikaanse 'paraplu' eigenlijk is?

Uiteraard zitten in sleutelposities in Europa ondertussen figuren die al dan niet bewust de VS belangen in Europa voorop stellen aan de eigen belangen.

Er is de eerste paar decenia niet direct een opposite in zicht. EU politici klappen zoals in een Sovjet Douma. En thema's zoals NATO zijn taboe om te bevragen. We zullen dan ook een steeds duidelijker verschil zien (voor zover onze VS gecontroleerde media dat niet kunnen verhinderen) tussen de VS macht en Europa de komende decennia.

Europa, de grootste kolonie.

Nr.10 14 april 2022 04:21

De vraag stellen (deze uit de openingspost) is ze beantwoorden.

Hoofdstraat 14 april 2022 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9941214)

Feit is wel dat de VS wapens levert aan Oekraïne maar wel olie en mineralen blijft kopen van Rusland en dat zelfs opvoert. Welke kritiek zou je hier op willen geven dan? Ik ben benieuwd.

Jay-P. 14 april 2022 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9941854)
Feit is wel dat de VS wapens levert aan Oekraïne maar wel olie en mineralen blijft kopen van Rusland en dat zelfs opvoert. Welke kritiek zou je hier op willen geven dan? Ik ben benieuwd.

America first?
Gezond verstand mag hypocriet zijn, he? Geen wet daartegen :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be