Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke internetprovider hebben jullie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264455)

IJsboer 14 april 2022 15:26

Welke internetprovider hebben jullie?

Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.

Universalia 14 april 2022 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9942202)
Ik zit bij Proximus.

Voordelen: Stabiel en zeer snel (geen enkele outage of problemen gehad sinds begin corona)

Nadelen:
Duur en ze zijn marktleider dus niet erg vriendelijk qua service: 1 minuut te laat betalen = 10 euro administratieve kosten. Ze zijn zo groot dat ze er geen zak om geven dat je naar een concurrent zou kunnen gaan.

Ben aan het overwegen om over te stappen, maar ik hoor van mensen met Telenet of Orange dat die vaak problemen hebben met uitval enzo.

Dat klopt niet. Misschien deden ze zelf wel iets verkeerd.

Of, wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat het algemeen geweten is dat er overal ten velde grondwerken aan de gang zijn welke soms tijdelijke uitvallen met zich mee kunnen brengen. (meestal niet lang)

Ik ben al klant van het eerste uur bij Telenet en ik man niet zeggen dat ik er ooit problemen met gehad heb en mocht het zo zijn dan bel je de dienst en in de meeste gevallen ben je snel terug op weg geholpen.

Storingen/geplande werken

De keuze is natuurlijk voor iedereen vrij.

Dadeemelee 14 april 2022 17:16

Citaat:

Ik zit bij Proximus.

Nadelen:

Telenet heeft in tegenstelling tot Proximus overal fiber. Mijn abonnement is voor 200 mbps en dat leveren ze ook constant (diverse keren getest). Bijna nooit uitval gehad en ik kijk bijna altijd tv via internet (netfix, prime, play more).
Edit: maar ze zijn ook duurder dan Proximus denk ik.

reservespeler 14 april 2022 17:37

Citaat:

Ik zit bij Proximus.

Nadelen:

Nooit problemen gehad.
Zit al tig jaren bij Telenet.

reservespeler 14 april 2022 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9942221)
Dat klopt niet. Misschien deden ze zelf wel iets verkeerd.

Of, wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat het algemeen geweten is dat er overal ten velde grondwerken aan de gang zijn welke soms tijdelijke uitvallen met zich mee kunnen brengen. (meestal niet lang)

Ik ben al klant van het eerste uur bij Telenet en ik man niet zeggen dat ik er ooit problemen met gehad heb en mocht het zo zijn dan bel je de dienst en in de meeste gevallen ben je snel terug op weg geholpen.

Storingen/geplande werken

De keuze is natuurlijk voor iedereen vrij.

Ik had (te) weinig inkomende ...
Nieuwe kabel gehaald, Infrax heeft die gratis aangesloten.

Rudy 14 april 2022 19:38

Ik ben altijd klant geweest bij Telenet, ondertussen op twee woonplaatsen.
Nooit te klagen gehad.

De schoofzak 14 april 2022 20:18

Ik was lang klant bij telenet. Geen klagen van. Toch overgestapt naar Orange. Ik heb een boontje voor prijsbrekers.
Nu dus pakweg 6 jaren bij Orange, en geen klagen.

Ik test af en toe de snelheid eens met www.speedtest.net .
Ik betaal voor zogezegd 100 Mbps, dat is theoretisch en niet over de wifi, wel per kabel aangesloten.
Over de wifi heb ik meestal rond de 20 ping, down 65 Mbps en up 11.

Henri1 14 april 2022 20:49

Citaat:

Ik zit bij Proximus.

Nadelen:

Ik kies voor een Belgische provider. Dus niet voor VOO, Telenet en aanverwanten.

Henri1 14 april 2022 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9942277)
Nooit problemen gehad.
Zit al tig jaren bij Telenet.

Ik hoorde andere verhalen over Telenet. Het zou één grote administratieve ramp zijn.

Universalia 15 april 2022 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9942278)
Ik had (te) weinig inkomende ...
Nieuwe kabel gehaald, Infrax heeft die gratis aangesloten.

Er is dan ook redelijk wat verschil in netwerkkabels.

Ik ben niet zeker maar ik geloof dat men op huidig ogenblik al aan categorie 6 of 7 zit met netwerkkabels.

Het kan ook al wel eens zijn dat er in bepaalde buurten nog niet de juiste kabels 'op' straat liggen. (er zijn dacht ik best veel werken aan de gang om de juiste kabels in te 'graven')

TIP?

Spijtig dat het ter ziele gegane TIK forum niet meer bestaat.

p.s.

Ergens gelezen dat Orange zou stoppen met oudere Wi-Fi's

Herr Flick 15 april 2022 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9942608)
Er is dan ook redelijk wat verschil in netwerkkabels.

Ik ben niet zeker maar ik geloof dat men op huidig ogenblik al aan categorie 6 of 7 zit met netwerkkabels.

Het kan ook al wel eens zijn dat er in bepaalde buurten nog niet de juiste kabels 'op' straat liggen. (er zijn dacht ik best veel werken aan de gang om de juiste kabels in te 'graven')

TIP?

Spijtig dat het ter ziele gegane TIK forum niet meer bestaat.

p.s.

Ergens gelezen dat Orange zou stoppen met oudere Wi-Fi's

Ja maar die kabels steken ze niet onder de grond he, ...

Cat 5 - 7 is maar goed tot 100 a 110 meter.

In de grond steekt coax of gewone koper over telefoonlijn (ook twisted pair, maar dat is dus maar op een pair) ADSL is daarom beperkt op 4 km.

Of echte fiber, maar dat is redelijk duur en niet overal beschikbaar.

Universalia 15 april 2022 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9942639)
Ja maar die kabels steken ze niet onder de grond he, ...

Cat 5 - 7 is maar goed tot 100 a 110 meter.

In de grond steekt coax of gewone koper over telefoonlijn (ook twisted pair, maar dat is dus maar op een pair) ADSL is daarom beperkt op 4 km.

Of echte fiber, maar dat is redelijk duur en niet overal beschikbaar.

Die steken zoals u volledig terecht schreef niet onder de grond die kabels.

Toch zijn ze ook wel belangrijk de kabels die van de pc naar het kastje lopen.

Het Verzet 15 april 2022 09:11

Orange.
De verdeelkast voor kabel staat op mijn oprit, dus signaalsterkte is optimaal.
Zelf de kabel ook van modem tot aan die kast getrokken zonder enige koppelstukken.
De digibox is niet de kwaliteit van die van Telenet, maar dat kan me gestolen worden, die is er enkel voor de kids en de madam (en die klagen niet).

jad°relen°ir 15 april 2022 09:48

Scarlet.
€ 40/maand.
Geen klachten.

Ondertussen toch al flink wat jaren klant. Vriendin wilde niet langer geld geven aan Telenet. Installatie/overstap was gratis en een tijd later moest er hardware geüpdatet worden, ook niets voor moeten betalen.

Natuurlijk hebben we niet de luxe van Telenet, of met andere woorden: we kunnen dus geen drie programma's tegelijk opnemen.. :cry: :-)

Universalia 18 april 2022 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9942717)
Scarlet.
€ 40/maand.
Geen klachten.

Ondertussen toch al flink wat jaren klant. Vriendin wilde niet langer geld geven aan Telenet. Installatie/overstap was gratis en een tijd later moest er hardware geüpdatet worden, ook niets voor moeten betalen.

Natuurlijk hebben we niet de luxe van Telenet, of met andere woorden: we kunnen dus geen drie programma's tegelijk opnemen.. :cry: :-)

In de meeste gevallen heeft men toch de keuze om dat zo duur of zo 'goedkoop' te maken als u zelf wil?

Hangt er ook van af waar je uw verbinding echt voor nodig hebt.

Internet tot in elk hoekje van je huis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be