Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Elektrische stoel of Vuurpeleton? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264481)

Dadeemelee 16 april 2022 22:44

Elektrische stoel of Vuurpeleton?

Dat acht je toch niet voor mogelijk in een Westerse Staat:

https://www.demorgen.be/nieuws/terdo...toel~b6ba2fcc/

Citaat:

Richard Moore (57) werd in 1999 veroordeeld omdat hij een winkelier heeft vermoord en er daarna met een tas vol geld vandoor ging. Het vonnis wordt op 29 april voltrokken. De executie van Moore is de eerste onder een nieuwe wet die vorig jaar werd ingevoerd omdat de staat het niet voor elkaar krijgt de hand te leggen op de juiste medicijnen die nodig zijn voor een dodelijke injectie. Hierdoor is in South Carolina sinds 2011 niemand meer ter dood gebracht.

Volgens de nieuwe wet is elektrocutie nu in South Carolina de standaardmethode om terdoodveroordeelden te executeren. Gevangenen krijgen wel de mogelijkheid om voor het vuurpeloton te kiezen, een methode die in de Verenigde Staten alleen nog in Utah wordt gebruikt - voor het laatst in 2010.
Enfin laat weten hoe jij liefst geexecuteerd wordt.

En uiteraard is deze draad een aanklacht over de ‘legale’ moorden in sommige US staten.
Indien u ‘legale’ moorden goedkeurt aarzel dan niet om uw mening te verkondigen.

maddox 16 april 2022 23:37

Iemand die een misdaad heeft gepleegd, en ervoor veroordeeld is, die deze persoon voor eeuwig buiten de samenleving plaatst zou een keuze moeten krijgen.

Levenslange dwangarbeid, of vrijwillige orgaandonatie.

Dadeemelee 16 april 2022 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9943645)
Iemand die een misdaad heeft gepleegd, en ervoor veroordeeld is, die deze persoon voor eeuwig buiten de samenleving plaatst zou een keuze moeten krijgen.

Levenslange dwangarbeid, of vrijwillige orgaandonatie.

Levenslang effectief of zeer lange gevangenisstraffen lijken mij aangewezen..
Lijfelijke straffen horen niet thuis in onze samenleving.

maddox 17 april 2022 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9943652)

Awel, in plaats van een asielzoeker op te vangen in "uw logeerkamer", mag u een veroordeeld crimineel verzorgen in uw kelder.

atmosphere 17 april 2022 02:01

Een warm voorstander van de doodstraf dus en alle vertrouwen in de autoriteiten en de rechtsgang.

maddox 17 april 2022 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9943677)
Een warm voorstander van de doodstraf dus en alle vertrouwen in de autoriteiten en de rechtsgang.

U misschien wel, maar ik niet, vandaar die eigen keuze tussen levenslang werken, of orgaandonatie.

Universalia 17 april 2022 06:25

Iemand die het leven van een ander mens berooft om welke reden dan ook moet hetzelfde lot ondergaan.

Maar in de meeste gevallen gaat 'men' [<-rechtbank(en)] er nog wat tekst en uitleg aan vragen en gaat 'men' proberen het waarom van de daad te achterhalen. :roll:

Meestal steekt men zij die een moord of moorden pleegden voor jaren in de gevangenis op de kosten van de brave belastingbetaler.

Naast dat zou je u de vraag kunnen stellen: is het niet 'beter' dit soort van figuren ineens uit de maatschappij te verwijderen?

Tegenstand zal dit uit welke hoek dan ook kunnen krijgen ondanks men dat soort van figuren beter naar de eeuwige jachtvelden zou sturen of moet men dan zeggen of schrijven: zelf gezocht?

p.s.

Verkrachters: chirurgisch castreren? Laat ik dat het hof van van castratie noemen.

Mis ik ergens een regel in de rechtspraak?

Onzijdig 17 april 2022 07:03

U bent de guillotine, het nationaal scheermes van Frankrijk, vergeten als keuzemogelijkheid.

reservespeler 17 april 2022 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9943632)

En uiteraard is deze draad een aanklacht over de ‘legale’ moorden in sommige US staten.
Indien u ‘legale’ moorden goedkeurt aarzel dan niet om uw mening te verkondigen.

Ze moesten de doodstraf hier ook terug invoeren en effectief uitvoeren.

Zou veel geld besparen en er zouden minder gevangenissen nodig zijn.

Het vuurpeleton is goed.

reservespeler 17 april 2022 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9943652)

Waarom niet?
Hij nam zich ook het recht om iemand z'n leven af te nemen. Hij deed dit om zelf een gemakkelijk leven te hebben.

Dat dit voor hem fout afliep, is niet de schuld van de maatschappij, toch moet de maatschappij voor hem opdraaien.

reservespeler 17 april 2022 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9943661)
Awel, in plaats van een asielzoeker op te vangen in "uw logeerkamer", mag u een veroordeeld crimineel verzorgen in uw kelder.

Strak plan

kelt 17 april 2022 07:25

De Chinese methode,het nekschot vrijwel direkt na de terdoodveroordeling is mega-efficient.Als het dan toch zoiets moet zijn....

Maar eigenlijk ben ik eerder voorstander om iemand weer tot de doodstraf te veroordelen,dit automatisch in levenslang om te zetten (ZONDER parool of Koninklijke Genademogelijkheden dus!)en dit te intrepreteren als "uw EIGEN levenskeuze is nu voorbij"....

Dat wil zeggen dwangarbeid voor de rest van uw dagen met de uitdrukkelijke bedoeling uw kost en inwoning terug te verdienen.Een terdoodveroordeelde wordt dus niet,zoals andere veroordeelden,beschouwd als iemand die zijn/haar straf uitzit en onderwijl kan nadenken over de misgrijpen en er gelouterd en verbeterd uitkomen (*dikke plakken ironie hier*) maar als "voorbij"....Ook geen fysieke trainingsmogelijkheden ,godsdienstlessen ,cultuur,gesprekjes met advokaten en therapeuten etc en andere zever voor hen,neen,v o o r b i j.....En Niet werken = geen eten....

Henri1 17 april 2022 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9943632)

Ik het VUURPELOTON.
Borst VOORUIT en wachten op de kogel.

Elektrische stoel is zwaar GAY.

Henri1 17 april 2022 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9943677)

Hoe ga je dan om met een moordenaar in het verkeer ?

Tegen een boom laten rijden of toch maar in een kanaal ?

Henri1 17 april 2022 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9943702)
Waarom niet?
Hij nam zich ook het recht om iemand z'n leven af te nemen. Hij deed dit om zelf een gemakkelijk leven te hebben.

Dat dit voor hem fout afliep, is niet de schuld van de maatschappij, toch moet de maatschappij voor hem opdraaien.

Wij draaien als maatschappij en vele decennia op voor wat onze landgenoten van het VNV en REX hebben uitgevreten hé.

Pandareus 17 april 2022 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9943700)
Ze moesten de doodstraf hier ook terug invoeren en effectief uitvoeren.

Zou veel geld besparen en er zouden minder gevangenissen nodig zijn.

Het vuurpeleton is goed.

Typisch standpunt voor een conservatieve partij.

maddox 17 april 2022 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9943698)
U bent de guillotine, het nationaal scheermes van Frankrijk, vergeten als keuzemogelijkheid.

reservespeler 17 april 2022 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9943772)
Wij draaien als maatschappij en vele decennia op voor wat onze landgenoten van het VNV en REX hebben uitgevreten hé.

Is dat zo?
Bron?

Wat ik wel weet is dat we gaan opdraaien voor wat ne zekere Leopold liet uitvreten in Congo.

reservespeler 17 april 2022 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9943778)
Typisch standpunt voor een conservatieve partij.

Ik ken het standpunt van de N-VA in deze niet.
Dit is een persoonlijk standpunt, mag het?

maddox 17 april 2022 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9943784)
Is dat zo?
Bron?

Wat ik wel weet is dat we gaan opdraaien voor wat ne zekere Lodewijk liet uitvreten in Congo.

Ik zou eerder denken dat het een Leopold was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be