![]() |
Marc Thys: "Door stand te houden, koopt Oekraïne tijd voor ons".
Topman Belgisch leger ziet ondanks alles één lichtpuntje: “Door stand te houden, koopt Oekraïne tijd voor ons”
Hoe zwaar zijn de verliezen aan Russische en Oekraïense kant? Hoe kon het Russisch leger zo in de fout gaan? Wie heeft er dan de beste kaarten in de slag om de Donbas? Wat met de Navo? En hoe ziet hij de oorlog eindigen? Vicechef Defensie Marc Thys geeft zijn visie op de oorlog in Oekraïne. Het Belang van Limburg De doctrine van de Russen is helaas kristalhelder. Alles platgooien, iedereen uitmoorden en daarna het land innemen. Maar aan hun training schort het. Terwijl de Oekraïners, zeker sinds 2014, na de ?*inname van de Krim, heel goed getraind zijn. Dat gaat verder dan het technisch?*-militaire en het fysieke aspect. Het gaat ook over de mentale aanpak. Zij kunnen werken volgens ‘mission command’. Dat ?*betekent dat je op de lagere echelons voldoende initiatief laat om in functie van de omstandigheden beslissingen te nemen. Dat doen de Russen niet. Bij hen is alles centraal aangestuurd. Het is net daardoor dat de Oekraïners van in het begin klaar waren om het gevecht aan te gaan, terwijl je aan Russische kant veel militairen had die gaandeweg pas ontdekten dat ze in een oorlog zaten. Hun soldaten zijn getraind voor parades op het Rode Plein, maar niet voor de oorlog. De Russen proberen nu mensen naar het leger te krijgen met ?*kortere contracten, maar net zo goed ?*vorderen ze in de Donbas op straat gewoon mensen op, zoals in de middeleeuwen." |
Het mentale?
Da filmpje op het slangeneiland zegt alles. 6man, geen schijn van kans, en zo’n instelling |
Citaat:
|
Citaat:
Zonder leugens is 't al erg genoeg. Hier recht van de vrt https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...g-ze-zijn-gev/ |
Als Oekraïne de Russen niet kan tegenhouden staan ze einde dit jaar aan de Nordzeekust.
Ik vermoed dat er al Belgen zijn die ondertussen al vlaggetjes aan het maken zijn om ze te verwelkomen. |
Citaat:
Het is ondertussen geweten dat de Russen in gevangenen geen eten steken . |
Citaat:
Laten ze de Donbas afstaan aan Rusland en zo snel mogelijk hun land in vrede weer opbouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"De doctrine van de Russen is helaas kristalhelder. Alles platgooien, iedereen uitmoorden en daarna het land innemen." |
[quote=SDX;9943843]Ik zou me toch wat beter informeren voordat je dezelfde leugen steeds blijft herhalen.
Zonder leugens is 't al erg genoeg. /QUOTE] Ik heb niet gezegd dat ze dood zijn |
Citaat:
Allee dan zal ik 't wel verkeerd begrepen hebben. |
Citaat:
Die velen zeggen aan de Catalanen hun ouders en voorouders te vergeten, de moorden van Franco te vergeten, hun Catalaanse taal te laten varen, Spaans te leren, Spaans de worden, in vrede met al die Spanjaarden die gedurende decennia lang geïnjecteerd zijn in Catalonië, als kolonisten. |
Het enthousiasme in die autonome republieken is al een stuk minder nu mannen er worden verplicht naar het front te trekken.
|
Citaat:
Nu mijn perceptie is - en dat is natuurlijk niet de norm - dat Catalanen & Spanjaarden relatief vreedzaam samenleven in Caralunya. Ik heb althans nooit bommen zien voorbijvliegen itt de E(uskadi) T(a) A(skatasuna) v. Pais Vasco. De Mossos, de Guardia Civil & de Policia Nacional meppen er allemaal even hard op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want ik meende da serieus. :roll: |
Citaat:
Een regime, net als elke dief, poogt buit te maken. Producten die arbeiters hebben gemaakt te bemachtigen. Mensen dwingen tot arbeiten voor hongerloontje. Dat, is de doctrine, en alles vernietigen en iedereen uitmoorden, staat daar in schril contrast mee. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be