Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hongersnood dreigt in Hoorn van Afrika (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264505)

Anselmo 19 april 2022 16:40

Hongersnood dreigt in Hoorn van Afrika

Waren dat niet die landen die naar aanleiding van de crisis in Oekraïne in de VN tegen de resoluties van de Westerse wereld landen stemden in het voordeel van Rusland?

Hopelijk worden ze nu ook door Rusland gul beloond met voedselhulp en heten de Russen de vluchtelingen uit die landen welkom.

Ik vrees dat ze in het Westen nog op weinig sympathie kunnen rekenen.
11 11 11 en consoorten moeten niet meer komen aanbellen.

Denkt u dat de VRT opnieuw nog een of ander "AID" programma of geldinzamelactie met BV's uit haar mouw gaat schudden?

Citaat:

Hongersnood dreigt voor 20 miljoen mensen in Hoorn van Afrika

Vanwege ernstige droogte in Kenia, Somalië en Ethiopië dreigt hongersnood voor zo'n 20 miljoen mensen, waarschuwen de Verenigde Naties.
Door een maandenlange periode van droogte bevindt de Hoorn van Afrika zich op het randje van een humanitaire ramp.

Volgens het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN gaat het om de ergste droogte in veertig jaar tijd. Gewassen en vee dreigen te vergaan en grote aantallen mensen dreigen gedwongen te worden om hun huizen te verlaten door een tekort aan voedsel en water.

Bovendien verslechtert de situatie nog verder door het uitzonderlijke weer in de regio. "Terwijl de langverwachte regen een maand na het begin van het regenseizoen nog uitblijft, neemt het aantal mensen dat als gevolg van de droogte honger lijdt mogelijk toe van 14 tot 20 miljoen", stelt het WFP.

maddox 21 april 2022 06:31

Ik heb de indruk dat Live Aid hier alvast geen revival meemaakt.

TheFourHorsemen 21 april 2022 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9945089)
Waren dat niet die landen die naar aanleiding van de crisis in Oekraïne in de VN tegen de resoluties van de Westerse wereld landen stemden in het voordeel van Rusland?

Hopelijk worden ze nu ook door Rusland gul beloond met voedselhulp en heten de Russen de vluchtelingen uit die landen welkom.

Ik vrees dat ze in het Westen nog op weinig sympathie kunnen rekenen.
11 11 11 en consoorten moeten niet meer komen aanbellen.

Denkt u dat de VRT opnieuw nog een of ander "AID" programma of geldinzamelactie met BV's uit haar mouw gaat schudden?

Landen die tegen stemden of zich onthielden, zouden inderdaad geen steun mogen krijgen. Die landen hebben hun keuze gemaakt.

Kenia en Somalië hebben echter wel VOOR gestemd. Ethiopië kan de boom in. Eritrea zeker (zij stemden tegen samen met voorbeeldlanden als Noord-Korea, Syrië en Wit-Rusland).

Blue Sky 21 april 2022 10:05

Dit komt ieder jaar wel terug en dit reeds decennia lang. De nog steeds toenemende bevolking gaat verdubbelen tegen 2050 om nog eens te verdubbelen naar het einde van de eeuw. Dat gaat niet helpen.

Komt daar nog de klimaatverandering bij, die wellicht harder en sneller zal toeslaan als verwacht.

Skobelev 21 april 2022 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946067)
Landen die tegen stemden of zich onthielden, zouden inderdaad geen steun mogen krijgen. Die landen hebben hun keuze gemaakt.

Kenia en Somalië hebben echter wel VOOR gestemd. Ethiopië kan de boom in. Eritrea zeker (zij stemden tegen samen met voorbeeldlanden als Noord-Korea, Syrië en Wit-Rusland).

Denk je dat de hongerlijdende bevolking daar voor gekozen heeft? Hoe onmenselijk kan je zijn....:roll:

Herr Flick 21 april 2022 12:01

Allee kunnen ze weer zo een lieke inzingen en een festival organiseren.

En wij kunnen alle jaren 80 Ethiopier moppen weer boven halen.

Infowarrior 21 april 2022 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9946186)
Allee kunnen ze weer zo een lieke inzingen en een festival organiseren.

En wij kunnen alle jaren 80 Ethiopier moppen weer boven halen.

Ge weet toch waarom die mannen met hun armen open over straat lopen?

Vette Pois(s)on 21 april 2022 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9946286)
Ge weet toch waarom die mannen met hun armen open over straat lopen?

anders vallen ze door de rooster

maddox 22 april 2022 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9946167)
Denk je dat de hongerlijdende bevolking daar voor gekozen heeft? Hoe onmenselijk kan je zijn....:roll:

Een volk heeft de leiders die het verdient, althans, dat krijgen we toch regelmatig te horen van de Vivaldisten hier.

TheFourHorsemen 22 april 2022 08:44

Citaat:

Inwoner zijn van een land heeft nu eenmaal gevolgen.

Een Keniaan kan niet zomaar in België komen wonen. Daar schijnt u minder problemen mee te hebben, toch?

TheFourHorsemen 22 april 2022 08:45

Citaat:

Over bevolking gesproken:

Ethiopians queue up to volunteer for Russia's fight in Ukraine

Nieuwe meststof voor Oekraïnse landbouwgrond.

maddox 22 april 2022 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946589)

Een Keniaan kan niet zomaar in België komen wonen. Daar schijnt u minder problemen mee te hebben, toch?

Nochtans over het algemeen de beter opgeleide, en werklustigere onder de Afrikanen.

Hoeveer dobberaars zouden er Keniaan zijn?

TheFourHorsemen 22 april 2022 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9946593)
Nochtans over het algemeen de beter opgeleide, en werklustigere onder de Afrikanen.

Hoeveer dobberaars zouden er Keniaan zijn?

Ik gaf maar een willekeurig voorbeeld van het feit dat je nationaliteit nu eenmaal gevolgen heeft, ook al kies je niet welke nationaliteit je hebt.

Pandareus 22 april 2022 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946067)

Landen die 'tegen' stemden moeten we inderdaad niet helpen.

TheFourHorsemen 22 april 2022 09:48

Citaat:

Trouwens... het is niet dat we tegen die landen sancties zouden instellen hé.

Ik heb het over het niet langer financieel steunen. Iets dat sowieso al een gunst is.

Het verbaast me dat jij zo'n grote voorstander van ontwikkelingshulp bent.

Nietzsche 22 april 2022 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946589)

Nog niet. Maar op een begeven moment zullen we afscheid nemen van landgrenzen. Ik kan niet wachten om de ontnuchtering op de gezichten van kleinburgerlijk-rechts te zien..:-D

TheFourHorsemen 25 april 2022 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9946952)
Nog niet. Maar op een begeven moment zullen we afscheid nemen van landgrenzen. Ik kan niet wachten om de ontnuchtering op de gezichten van kleinburgerlijk-rechts te zien..:-D

Ik denk dat dat nog een hele tijd zal duren. In grote delen van de wereld zijn grenzen belangrijker dan ooit.

Skobelev 25 april 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946647)
Trouwens... het is niet dat we tegen die landen sancties zouden instellen hé.

Ik heb het over het niet langer financieel steunen. Iets dat sowieso al een gunst is.

Het verbaast me dat jij zo'n grote voorstander van ontwikkelingshulp bent.

Je geeft liever honderden miljoenen aan wapens om de oorlog gaande te houden?

Pol Dolf 25 april 2022 11:04

https://www.brookings.edu/about-us/

Pol Dolf 25 april 2022 11:27

Broederlijk Delen is opgezet in 1961 in Congo , ze zijn onafhankelijk sinds 1960 en in dreigde er al hongersnood

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be