Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ontslagronde bij de VRT 116 jobs staan op de helling. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264545)

reservespeler 21 april 2022 17:12

Ontslagronde bij de VRT 116 jobs staan op de helling.

116 jobs staan op de helling en nog eens 70 jobs (Thuis) gaan naar een andere werkgever.

https://www.tijd.be/ondernemen/media...BT=98629060248

Ontslagronde bij VRT: een tiende minder personeel tegen 2025, fictiereeksen als 'Thuis' uitbesteden

Henri1 21 april 2022 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9946328)
116 jobs staan op de helling en nog eens 70 jobs (Thuis) gaan naar een andere werkgever.

Ontslagronde bij VRT: een tiende minder personeel tegen 2025, fictiereeksen als 'Thuis' uitbesteden

Een regelrechte schande is het.

kelt 21 april 2022 18:16

"Lineaire TV" is stervende (zelfs ik,van een oudere generatie,kijk amper nog)
Dat MOET gevolgen hebben,en zeker bij die delen van de "Staats-TV" die geen betrekking heeft op berichtgeving maar gewoon "schermvulling" is.Op overheidskosten de privé een beetje kloten....

Ik geeft die VRT nog 10 jaar......max...En overigens idem dito voor de meeste andere "zenders"....

reservespeler 21 april 2022 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9946357)

Waarom?
De tering naar de nering zetten.

Als ze het met zoveel minder mensen kunnen, dan komen er mensen vrij om mee te draaien in de economie.

Skobelev 21 april 2022 19:09

Ze zouden dat woke rood bastion beter integraal opdoeken.

ViveLaBelgique 21 april 2022 20:16

Wist je dat de VRT niet de staatspensioenen van hun personeel betaalt maar dat de federale kas hiervoor opdraait ? Het pensioen van een statutaire ex-VRT'er is aanzienlijk hoger dan dit van een arbeider.

Herr Flick 21 april 2022 21:45

Citaat:

Ge zegt dat, als ik daar eens mag kuisen haal ik daar nog wat professionele bezighoudterapiers die teveel betaald worden met belastingsgeld weg hoor.

Probleem zal alleen zijn dat het weer de goei en de brave gaan zijn die moeten gaan.

en in die optiek is het dan wel een regelrechte schande.

Herr Flick 21 april 2022 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9946358)
"Lineaire TV" is stervende (zelfs ik,van een oudere generatie,kijk amper nog)
Dat MOET gevolgen hebben,en zeker bij die delen van de "Staats-TV" die geen betrekking heeft op berichtgeving maar gewoon "schermvulling" is.Op overheidskosten de privé een beetje kloten....

Ik geeft die VRT nog 10 jaar......max...En overigens idem dito voor de meeste andere "zenders"....

inderdaad hun goede kwaliteits crimi's en documentaires over hitler ;-) neem ik op en kijk ik wanneer het me uitkomt.

Voor de rest kijk ik Netflix of Amazon. Die zeveraars van de VTM kijk ik in het geheel niet meer naar al jaren niet meer.

Herr Flick 21 april 2022 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9946402)
Wist je dat de VRT niet de staatspensioenen van hun personeel betaalt maar dat de federale kas hiervoor opdraait ? Het pensioen van een statutaire ex-VRT'er is aanzienlijk hoger dan dit van een arbeider.

En het leger is vrij omvangrijk ook ...

Ze hebben daar in de jaren 50 - 90 nogal wat geparachuteerd.

Vette Pois(s)on 21 april 2022 21:48

gedaan met feesten

Herr Flick 21 april 2022 21:50

En ook vroeger zat er misschien 10 man in zo een regiekamer, voor banden te starten, audio , video mixage, regie, camera mannen nog een producer erbij.

Nu kan die producer/regiseur al dat werk doen met een console aan zijne laptop.

fox 22 april 2022 00:44

Citaat:

Waarom is dat een schande? Er wordt steeds minder gebruik gemaakt van het medium, dus voor mij is dat de logica. Maar goed, voor u is dat dus een schande. Kan je daar wat meer uitleg over geven?

TheFourHorsemen 22 april 2022 09:07

Citaat:

De Vlaming betaalt per persoon €40 per jaar voor de openbare omroep.

Per werkende Vlaming zal dat dus ongeveer €80 zijn.

Waarom zouden de Vlamingen verplicht moeten worden om jaarlijks dat bedrag te betalen? We worden toch ook niet verplicht om een netflix abonnement of iets dergelijks te nemen?

Zipper 22 april 2022 09:24

Staats-televisie hoort thuis in communistische paradijzen.

jad°relen°ir 22 april 2022 09:37

116 mensen die zich nu elders wel nuttig kunnen maken.
Een goede zaak dus.. :-)

reservespeler 22 april 2022 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9946629)
116 mensen die zich nu elders wel nuttig kunnen maken.
Een goede zaak dus.. :-)

Net mijn gedacht.

Dadeemelee 22 april 2022 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9946328)

‘Lineaire’ tv gaat meer en meer in verdrukking komen. Dit is een gevolg daarvan.

Edit: het was al gezegd, mijn excuses.

Koenraad Noël 22 april 2022 10:00

"Fictiereeksen uitbesteden" had beter "fictiereeksen afstoten" geweest. Een openbare zender zou niet moeten concurreren met private zenders. De notie van een staatszender met nieuwsprogramma vind ik eigenlijk ook een beetje vreemd.

Ik erken dat bijvoorbeeld Ketnet een duidelijk nut gehad heeft, maar ondertussen is er een groot aanbod aan Nederlandstalige kinderzenders. Het doel van Ketnet zou dan op z'n minst wat nauwer gespecificeerd moeten worden.

Dat lijkt me de weg voorwaarts voor VRT: minder kanalen, en duidelijke niches die ingevuld worden.

Deo 22 april 2022 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9946611)
De Vlaming betaalt per persoon €40 per jaar voor de openbare omroep.

Per werkende Vlaming zal dat dus ongeveer €80 zijn.

Waarom zouden de Vlamingen verplicht moeten worden om jaarlijks dat bedrag te betalen? We worden toch ook niet verplicht om een netflix abonnement of iets dergelijks te nemen?

Klopt, waarom kost mij dat 40 euro?
Kijk er zelfs niet naar.

De schoofzak 22 april 2022 13:01

Wij Vlamingen hebben geen behoefte aan een staatsdagblad. Er is er geen, en niemand vraag om de oprichting van een.
Ook niet aan een weekstaatsblad. Of maadblad.
Geen Pravda voor de Vlaming.

Ik zie evenmin een behoefte aan een staatstelevisie. Of staatsradio.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be