![]() |
Ontslagronde bij de VRT 116 jobs staan op de helling.
116 jobs staan op de helling en nog eens 70 jobs (Thuis) gaan naar een andere werkgever.
https://www.tijd.be/ondernemen/media...BT=98629060248 Ontslagronde bij VRT: een tiende minder personeel tegen 2025, fictiereeksen als 'Thuis' uitbesteden |
Citaat:
|
"Lineaire TV" is stervende (zelfs ik,van een oudere generatie,kijk amper nog)
Dat MOET gevolgen hebben,en zeker bij die delen van de "Staats-TV" die geen betrekking heeft op berichtgeving maar gewoon "schermvulling" is.Op overheidskosten de privé een beetje kloten.... Ik geeft die VRT nog 10 jaar......max...En overigens idem dito voor de meeste andere "zenders".... |
Citaat:
De tering naar de nering zetten. Als ze het met zoveel minder mensen kunnen, dan komen er mensen vrij om mee te draaien in de economie. |
Ze zouden dat woke rood bastion beter integraal opdoeken.
|
Wist je dat de VRT niet de staatspensioenen van hun personeel betaalt maar dat de federale kas hiervoor opdraait ? Het pensioen van een statutaire ex-VRT'er is aanzienlijk hoger dan dit van een arbeider.
|
Citaat:
Probleem zal alleen zijn dat het weer de goei en de brave gaan zijn die moeten gaan. en in die optiek is het dan wel een regelrechte schande. |
Citaat:
Voor de rest kijk ik Netflix of Amazon. Die zeveraars van de VTM kijk ik in het geheel niet meer naar al jaren niet meer. |
Citaat:
Ze hebben daar in de jaren 50 - 90 nogal wat geparachuteerd. |
gedaan met feesten
|
En ook vroeger zat er misschien 10 man in zo een regiekamer, voor banden te starten, audio , video mixage, regie, camera mannen nog een producer erbij.
Nu kan die producer/regiseur al dat werk doen met een console aan zijne laptop. |
Citaat:
|
Citaat:
Per werkende Vlaming zal dat dus ongeveer €80 zijn. Waarom zouden de Vlamingen verplicht moeten worden om jaarlijks dat bedrag te betalen? We worden toch ook niet verplicht om een netflix abonnement of iets dergelijks te nemen? |
Staats-televisie hoort thuis in communistische paradijzen.
|
116 mensen die zich nu elders wel nuttig kunnen maken.
Een goede zaak dus.. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: het was al gezegd, mijn excuses. |
"Fictiereeksen uitbesteden" had beter "fictiereeksen afstoten" geweest. Een openbare zender zou niet moeten concurreren met private zenders. De notie van een staatszender met nieuwsprogramma vind ik eigenlijk ook een beetje vreemd.
Ik erken dat bijvoorbeeld Ketnet een duidelijk nut gehad heeft, maar ondertussen is er een groot aanbod aan Nederlandstalige kinderzenders. Het doel van Ketnet zou dan op z'n minst wat nauwer gespecificeerd moeten worden. Dat lijkt me de weg voorwaarts voor VRT: minder kanalen, en duidelijke niches die ingevuld worden. |
Citaat:
Kijk er zelfs niet naar. |
Wij Vlamingen hebben geen behoefte aan een staatsdagblad. Er is er geen, en niemand vraag om de oprichting van een.
Ook niet aan een weekstaatsblad. Of maadblad. Geen Pravda voor de Vlaming. Ik zie evenmin een behoefte aan een staatstelevisie. Of staatsradio. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be