Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uit de hand gelopen doop. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264557)

TV-verslaafde 22 april 2022 14:39

Uit de hand gelopen doop.

Vandaag is in Hasselt het proces tegen de leden van de studentenvereniging Reuzegom gestart rond de dood van Sanda Dia (20), die eind 2018 stierf na een volledig uit de hand gelopen studentendoop. Deze voormiddag deden de praeses (‘Zaadje’) en de schachtentemmer (‘Janker’) hun verhaal. Ze vertelden dat ze vandaag wel beseffen dat het veel te ver is gegaan. Volg alle ontwikkelingen rond het proces in ons liveblog.

https://www.hln.be/hasselt/live-proc...uwen~a0e0baca/

Ze moesten visolie drinken en ranzige opdrachten vervullen. Was precies wel weer een gezellig feestje. Zwemmen in een put vol braaksel. Andere schachten die op je urineren.

Lijkt wel een handboek voor ISIS. Het handboek van Mohammed.

Ik zal het allemaal opschrijven voor de volgende doop. :roll:

Onzijdig 22 april 2022 14:55

Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

reservespeler 22 april 2022 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9946848)
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

Dikke twee.

SDX 22 april 2022 15:08

Citaat:

Nee inderdaad.

Maar wel met vrijwillige deelname van de schachten.

Los daarvan is deze ranzigheid er wel ver over.

TV-verslaafde 22 april 2022 15:08

Citaat:

Ach, de pers grossiert ook graag in hyperbolen.

Dan doe je dat toch ook als corrupte persgeest. Sappiger dan de realiteit.

TV-verslaafde 22 april 2022 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9946859)
Nee inderdaad.

Aah, vrijwillig.

U bedoelt dat een volk van zwartkijkers dit glorieert als zijnde een geheime operatie om het kaf van het koren te scheiden.

De ranzigheid is een klein offer...

SDX 22 april 2022 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9946869)
Aah, vrijwillig.

U bedoelt dat een volk van zwartkijkers dit glorieert als zijnde een geheime operatie om het kaf van het koren te scheiden.

De ranzigheid is een klein offer...

Jouw raadsels begrijp ik niet.

Iemand...?

Wil je beweren dat die schachten gedwongen werden deel te nemen aan die doop?

morte-vivante 22 april 2022 16:10

ik ben dertig jaar geleden gedoopt aan de VUB, toen er nog geen doopcharters waren en het unief maar liet begaan. Ik ben ook schachtentemster en doopmeesteres geweest.
Mijn ervaring is dat de regionale kringen de vettigste dopen hadden (zowel kwa ranzigheid als kwa "vernederingen"), en de facultaire kringen de properste (niet moeilijk, die waren in uwe blote te doen, en als meisje met slip).
Ik ben blij dat er nu doopcharters zijn om de ergste excessen eruit te halen. Ik heb 2 weken naar look geroken omdat een geit lookboter in mijn haar had uitgesmeerd. Ik ken studentes die als dat allemaal nu zou gebeuren, er een me-too verhaal van zouden kunnen maken. Toen, in dienen tijd, "was dat normaal"

TV-verslaafde 22 april 2022 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9946882)
Jouw raadsels begrijp ik niet.

Iemand...?

Wil je beweren dat die schachten gedwongen werden deel te nemen aan die doop?

Neen, maar peer pressure en ranzigheid gaan goed samen. Goeie combo.

Moet de schacht ergens tekenen op papier? Neen...

Dus, het is niet erg goed georganiseerd allemaal van die clubjes maar het zal blijven bestaan in verband met de menselijke natuur. En dat bedoel ik met zwartkijkers, hé.

Rudy 22 april 2022 17:32

Citaat:

Inderdaad. Puur trollen met een onderwerp dat wel vatbaar is voor discussie.
Jammer dat onderwerpen op deze manier vanaf de start worden verkracht.

Onzijdig 22 april 2022 18:13

Ik heb wel mijn bedenking bij de herkwalificatie die de rechter oppert over de ten laste legging .

Ik weet wel het een en ander over strafvordering , strafwetboek en vreemdelingenrecht.

Meen te weten dat er in de eerste strafvordering een straf staat tot 15 jaar.

Nu zou dit herleid worden tot maximum 10 jaar.

Benieuwd naar de reactie van het openbaar ministerie.

Indien ik het fout zie mag men me altijd corrigeren.

TV-verslaafde 22 april 2022 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9946886)
ik ben dertig jaar geleden gedoopt aan de VUB, toen er nog geen doopcharters waren en het unief maar liet begaan. Ik ben ook schachtentemster en doopmeesteres geweest.
Mijn ervaring is dat de regionale kringen de vettigste dopen hadden (zowel kwa ranzigheid als kwa "vernederingen"), en de facultaire kringen de properste (niet moeilijk, die waren in uwe blote te doen, en als meisje met slip).
Ik ben blij dat er nu doopcharters zijn om de ergste excessen eruit te halen. Ik heb 2 weken naar look geroken omdat een geit lookboter in mijn haar had uitgesmeerd. Ik ken studentes die als dat allemaal nu zou gebeuren, er een me-too verhaal van zouden kunnen maken. Toen, in dienen tijd, "was dat normaal"

Dus?

Boodschap aan jongere dames: "Ik geef je geen aandacht tot je een beetje meer volwassen reageert." Is dat het hele me2 verhaal in een notendop...

Herr Flick 22 april 2022 23:04

Citaat:

Nee inderdaad.

Het is er niet alleen ver over, van universiteitsstudenten verwacht ik te weten dat buitengewone hoeveelheden zout drinken dodelijk is. Dat buitengewone hoeveelheden alcohol drinken dodelijk is en dat iemand aan onderkoeling blootstellen zeker als deze gedronken heeft dodelijk is.

Dat is dus voor alle 18 clowns poging tot moord, en dus minimum 10 jaar bak wat mij betreft.

Herr Flick 22 april 2022 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9947007)
Dus?

Boodschap aan jongere dames: "Ik geef je geen aandacht tot je een beetje meer volwassen reageert." Is dat het hele me2 verhaal in een notendop...

Nee dat je in de jaren 80 en 90 wat meer moest kunnen verdragen dan nu. Dat was de tijdsgeest toen. Als het u niet aanstond gaf je ook gewoon ene een koek op zijn oog. Daar werden de flikken niet voor gebeld.

SDX 22 april 2022 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9947093)
Het is er niet alleen ver over, van universiteitsstudenten verwacht ik te weten dat buitengewone hoeveelheden zout drinken dodelijk is. Dat buitengewone hoeveelheden alcohol drinken dodelijk is en dat iemand aan onderkoeling blootstellen zeker als deze gedronken heeft dodelijk is.

Dat is dus voor alle 18 clowns poging tot moord, en dus minimum 10 jaar bak wat mij betreft.

En doe er nog maar 10 jaar bij van mij voor 't levende dieren martelen!

TV-verslaafde 22 april 2022 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9947098)
Nee dat je in de jaren 80 en 90 wat meer moest kunnen verdragen dan nu. Dat was de tijdsgeest toen. Als het u niet aanstond gaf je ook gewoon ene een koek op zijn oog. Daar werden de flikken niet voor gebeld.

Tja, de verrotting van de maatschappij zal daar veel bij bijgedragen hebben, zeker?

Maar, ik snap het concept. Vrouwen houden van een gevangen man. Het is een feit. Waarom schrijven al die vrouwen naar een vent in de gevangenis? Een vrije geest is vermoeiend en raar voor een vrouw.

Ze moeten geketend en getemd worden. Je snapt het maar al te goed.

Die kick op mannen in den bak.

TV-verslaafde 23 april 2022 00:03

Stop met kakelen of een vrije geest zou je kop nog kunnen afhakken...

Ze moeten gevangen blijven! These are my commands... and my name is the law. And the lord 'll strike with vengeance upon the..

Het Verzet 23 april 2022 00:05

Nog niet lang genoeg uit de boom om al zo slim te zijn.

TV-verslaafde 23 april 2022 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9947135)
Nog niet lang genoeg uit de boom om al zo slim te zijn.

Weet je? Een vrouw zei tegen mij; ik ben verliefd geworden op een man ik zal 't hem nooit vergeven.

Ja, wat wil je eigenlijk? Gewoon platte seks. Hoeren genoeg, hé. Komaan even serieus blijven.

Wil je meer? Dan moet je ook meer willen ontvangen. Als je niet wilt ontvangen, blijf je een vent met borsten...

Den Ardennees 23 april 2022 08:35

Citaat:

Nee inderdaad.

Dat vind ik dus ook hé: natuurlijk zijn die gommers dégoutant crapule die een stevige straf verdienen, alleen... die Sanda Dia liet het blijkbaar wel allemaal gebeuren. Er werd zelfs op die schachten gepist en gekakt ( ! ) . Sorry, maar hoe weinig zelfrespect heb je nog als je dat allemaal toelaat. Ben niet gewelddadig, maar diegene die op mij zou pissen, zou een reactie van me krijgen waarna hij een paar weken niet meer zou kunnen masturberen zonder zware pijnen. Het zou ook einde doop zijn voor mij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be