Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Karolien Grosemans (N-VA): "In Limburg 16.000 banken te veel in basisonderwijs." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264607)

reservespeler 27 april 2022 06:01

Karolien Grosemans (N-VA): "In Limburg 16.000 banken te veel in basisonderwijs."

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220426_96062173

Blijven klassen binnenkort leeg? Tegen 2027 16.000 plaatsen te veel in basisonderwijs
Brussel - “In het schooljaar 2027-2028 zijn er in het secundair onderwijs in Limburg 2.000 plaatsen te kort, maar tegelijk ook 16.000 plaatsen te veel in het basisonderwijs”. Dat leidt Vlaams Parlementslid Karolien Grosemans (N-VA) af uit de nieuwste capaciteitsmonitor.

Gelijktijdig zouden we 2100 plaatsen te kort hebben in het secundair onderwijs.

Veel bijbouwen lijkt me zinloos, omdat er enkele jaren nadien minder leerlingen zullen zijn.

maddox 27 april 2022 07:09

En niet iedereen wil muziek/zangles.

Dus de overschot uit Brussel deporteren is ook geen optie.

reservespeler 27 april 2022 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9949361)
En niet iedereen wil muziek/zangles.

Dus de overschot uit Brussel deporteren is ook geen optie.

Meesters en juffen op overschot.

Na een paar jaar overschot in het secundair.

Tenzij ..., tenzij ze er gaan importeren om de klassen vol te krijgen, ik zou er alvast niet van schrikken.

Skobelev 27 april 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9949445)

Tenzij ..., tenzij ze er gaan importeren om de klassen vol te krijgen, ik zou er alvast niet van schrikken.

Kunnen die niet in Brussel gaan werken ipv die welke nu in het Arabisch les geven?

Rudy 27 april 2022 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9949333)
Gelijktijdig zouden we 2100 plaatsen te kort hebben in het secundair onderwijs.

Veel bijbouwen lijkt me zinloos, omdat er enkele jaren nadien minder leerlingen zullen zijn.

Geen probleem.
We hebben ondertussen al wat ervaring met thuisonderwijs en sluiten van scholen.

De schoofzak 27 april 2022 16:56

Harde cijfers. Als er nu eentje geboren wordt, dan weten we: binnen 2,5 jaar naar 't kleuterklaske, binnen 6 j eerste studiejaarke enz.

Maar dan overstijgt de termijn van een legislatuur.

Hoe lang waarschuwen mensen die kunnen rekenen al niet dat onze pensioenen onbetaalbaar zullen zijn?
Maar wat doen de oude machtspartijen? Zij blijven onder de knoet van PS en Ecolo.

De Rode Willem 27 april 2022 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9949445)

U pleit dus voor Francken terug op migratie en asiel te zetten...?!

De Rode Willem 27 april 2022 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9949683)
Harde cijfers. Als er nu eentje geboren wordt, dan weten we: binnen 2,5 jaar naar 't kleuterklaske, binnen 6 j eerste studiejaarke enz.

Maar dan overstijgt de termijn van een legislatuur.

Hoe lang waarschuwen mensen die kunnen rekenen al niet dat onze pensioenen onbetaalbaar zullen zijn?
Maar wat doen de oude machtspartijen? Zij blijven onder de knoet van PS en Ecolo.

de PS....
Bent u het niet die zo graag uitpakt dat de N-VA regering Michel, zonder PS en ECOLO uw pensioen zoveel verhoogt heeft ?
Wie gaat dat allemaal blijven betalen ?

Dadeemelee 27 april 2022 17:27

De meesters en juffen herscholen voor SO lijkt mij aangewezen.

De schoofzak 27 april 2022 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9949704)
de PS....
Bent u het niet die zo graag uitpakt dat de N-VA regering Michel, zonder PS en ECOLO uw pensioen zoveel verhoogt heeft ?
Wie gaat dat allemaal blijven betalen ?

Mijn pensioen werd eigenlijk (bruto) niet verhoogd. Er was wel een tax-shift.
Shift, kent gij dat?
En voor de privé pensioenen: die vingen relatief bekeken meer dan ik. No prob voor mij.

Als er één ding is dat de nva regelmatig toetert, dan is het wel dat de staatsschuld ons teveel wurgt, en in de toekomst, bij ongewijzigd beleid, nog veel harder zal wurgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be