![]() |
Francken: “Vivaldi is een slagveld van menselijke relaties en gebroken dromen”
Theo Francken: “Vivaldi is een slagveld van menselijke relaties en gebroken dromen”
“De huidige formatie is ten dode opgeschreven. Ik geloof niet dat Vivaldi nog leven in zich heeft.” Die opvallende uitspraak komt van Theo Francken in de laatste editie van Humo. Volgens de N-VA-politicus is het vrijwel onmogelijk door een tekort aan zetels en door strubbelingen over de partijgrenzen heen. “Wie wil nu nog een regering vormen met Georges-Louis Bouchez van MR? Ook tussen Magnette en premier Alexander De Croo van Open VLD is de relatie allerminst optimaal. Vivaldi, dat is een slagveld van menselijke relaties, een boulevard of broken dreams.”, aldus Francken. “Er zijn teveel standpunten waarover geen eensgezindheid kan bereikt worden. Neem nu de 'groenste regering aller tijden' die kerncentrales sluit om meer vervuilende gascentrales te openen. Dat gaat er bij mij niet in.” Veel kan ik hier niet aan toevoegen. |
Angst is het enige bindmiddel van deze regering.
|
Wanneer gaan wij eens eindelijk een Poetin krijgen die zegt wat iedereen moet doen zonder tegenspreken. Gedaan met dat eeuwige geruzie en die postjespakkerij.;...8-)
|
Citaat:
Lachaert (Open-VLD) sprak toen van herfederaliseren. Stel nu voor : een Vivaldi II na 2024 waar men herfederaliseert alles wat men kan zonder rekening te houden met wat de Vlaams-Nationalisten willen. Dit is totaal mogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou dat over Vlaams Nationalisme gaan??? |
Citaat:
Dat gaat hen een pak stemmen en subsidies kosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het dissocieert hem. |
Citaat:
Zoals ik eerder al dacht, uw posts getuigen van dissociatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Noem de Vlaamse partijen eens op die samen nu 2/3 meerderheid halen. |
Citaat:
Ik zou toch maar de verkiezingen afwachten. Om te herfederaliseren heb je in iedere deelstaat een meerderheid nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
In totaal moet er wel een 2/3 meerderheid zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be