Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Driedubbele nationaliteit. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264617)

Patrick M 27 april 2022 17:27

Driedubbele nationaliteit.

Tiener (18) uit Aarschot met driedubbele nationaliteit plots opgeroepen voor legerdienst in Polen: “Ik ben misschien twee keer in dat land geweest”

Raulito Kurylo (18) uit Aarschot heeft gisteren een wel heel opmerkelijke brief ontvangen. De tiener met driedubbele Pools-Mexicaans-Belgische nationaliteit is door Polen opgeroepen voor zijn legerdienst. Nochtans is hij geboren in België en woont hij al zijn hele leven in ons land.

Hoe kan iemand 3 nationaliteiten hebben?
Het is toch dat België dat toelaat.
En als het zo is dan moet hij zijn legerdienst maar gaan doe in Polen.

wagner.666 27 april 2022 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9949705)
Tiener (18) uit Aarschot met driedubbele nationaliteit plots opgeroepen voor legerdienst in Polen: “Ik ben misschien twee keer in dat land geweest”

Raulito Kurylo (18) uit Aarschot heeft gisteren een wel heel opmerkelijke brief ontvangen. De tiener met driedubbele Pools-Mexicaans-Belgische nationaliteit is door Polen opgeroepen voor zijn legerdienst. Nochtans is hij geboren in België en woont hij al zijn hele leven in ons land.

T'ja wa wilt ge hier in da apenland waar wij niet meer thuis zijn maar in noord en midden africa, en dan nog half pakistan, syrië, afganistan, & nu nog Oekraïners erboven op, leuke mengeling.

Xenophon 27 april 2022 18:25

Citaat:

Vier jaar miliciendienst zal hem goed doen.

Beetje discipline en wie weet, naar het Russische front. Dat is een eer voor elke Pool.

Onzijdig 27 april 2022 18:50

Als men van alle walletjes wil eten qua nationaliteit moet men er maar de consequenties bij nemen.
Punt andere lijn.

TV-verslaafde 27 april 2022 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9949761)
Als men van alle walletjes wil eten qua nationaliteit moet men er maar de consequenties bij nemen.
Punt andere lijn.

Er zijn wel meer mensen die nationaliteit zien als een investering.

Niet dat dat het goed praat natuurlijk.

TV-verslaafde 27 april 2022 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9949747)
Vier jaar miliciendienst zal hem goed doen.

Beetje discipline en wie weet, naar het Russische front. Dat is een eer voor elke Pool.

Als ik Polen was zou ik hem laten dobbelen over zijn lot. Gelijke munt terug.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 jaar dienst...

Weyland 27 april 2022 19:12

Klinkt als driedubbele besmetting.

TV-verslaafde 27 april 2022 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9949725)
T'ja wa wilt ge hier in da apenland waar wij niet meer thuis zijn maar in noord en midden africa, en dan nog half pakistan, syrië, afganistan, & nu nog Oekraïners erboven op, leuke mengeling.

?

Als het oorlog is heb je vlucht recht. Maar dan begin je over buurlanden of gelijkgestemde zieltjes.

Je komt in een grijze zone die de wereld als een catalogus ziet. Maar vele mensen in de eerste en tweede wereld maken vele internationale reizen ivm werk, business of wat dan ook.

Je kan op dat vlak bijna niet meer terug. Degene die dan meer betaald krijgt voorrang, dat is de ongeschreven wet...

Onzijdig 27 april 2022 19:45

Nou, ik heb zo iemand gekend die zowel de Marokkaanse als de Belgische nationaliteit had.
Toen hij een oproep kreeg om 2 jaar milicien te spelen was de lol eraf. Plots was hij voor Marocco een déserteur. Hij heeft nog steeds de dubbele nationaliteit, maar de komende jaren kan hij niet meer naar zijn "vaderland".

Mambo 27 april 2022 20:42

Polen brengt zijn leger in de hoogste staat van paraatheid na de Russische inval in buurland Oekraïne. Alle militairen worden naar de kazernes geroepen en alle verloven zijn ingetrokken, melden Poolse media. In de grensplaats Medyka, ongeveer 80 kilometer ten westen van Lviv, klinkt het luchtalarm.

in tijden van oorlog kan de dienstplicht tot 24 jaar opnieuw worden ingevoerd

Herr Flick 27 april 2022 21:33

Citaat:

Ja maar hij staat wel ingeschreven op een adres in Polen, ... nu moet ge mij dat eens uitleggen waar dat goed voor is, en hoe dat dan zit met de administratie hier, ... want officieel woont die hier niet.

En nu zaggen dat m naar t leger moet, sorry maat pakt uwe kitzak maar en gaat u maar melden bij het rekruteringsbureau in Polen.

Herr Flick 27 april 2022 21:36

Ik kender er ook zo ene 3 paspoorten / nationaliteiten. Sprak ook de 3 talen van de landen in kwestie maar had in zijn moederland met de meest interresante pas nog nooit langer dan een paar dagen geweest.

Dadeemelee 27 april 2022 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9949818)
Ja maar hij staat wel ingeschreven op een adres in Polen, ... nu moet ge mij dat eens uitleggen waar dat goed voor is, en hoe dat dan zit met de administratie hier, ... want officieel woont die hier niet.

En nu zaggen dat m naar t leger moet, sorry maat pakt uwe kitzak maar en gaat u maar melden bij het rekruteringsbureau in Polen.

Tsja, je hebt zaken waar de EU voor bevoegd is en andere waar de lidstaten voor bevoegd zijn. Dus het is best mogelijk dat je in 5 landen soldaatje mag spelen als je zit te spelen met nationaliteiten. 8-)

Skobelev 28 april 2022 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9949818)

Daar wringt het schoentje. Ingeschreven op het adres van zijn grootouders...

Eneuh...Krijgt men in Polen ook kindergeld?

Herr Flick 28 april 2022 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9949888)
Daar wringt het schoentje. Ingeschreven op het adres van zijn grootouders...

Eneuh...Krijgt men in Polen ook kindergeld?

Wel eerlijk gezegd zou ik daar als belze en Poolse staat heel dat gedoe daar toch eens serieus onder de loupe nemen. Want er is iets dat niet klopt vrees ik.

Rudy 28 april 2022 07:53

Citaat:

Als hij opgeroepen wordt om z'n legerdienst te doen kan hij ook z'n kat sturen, maar doet er dan wel goed aan z'n kop niet meer te laten zien in Polen.
Iemand met een Turkse nationaliteit wordt ook opgeroepen. Een Turks-Belgische zaakvoerder wist mij ooit te vertellen dat je mits betaling een "aangepaste" en ingekorte legerdienst kunt doen.

Xenophon 28 april 2022 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9949939)
Als hij opgeroepen wordt om z'n legerdienst te doen kan hij ook z'n kat sturen, maar doet er dan wel goed aan z'n kop niet meer te laten zien in Polen.
Iemand met een Turkse nationaliteit wordt ook opgeroepen. Een Turks-Belgische zaakvoerder wist mij ooit te vertellen dat je mits betaling een "aangepaste" en ingekorte legerdienst kunt doen.

Hij is opgeroepen, zijn "ik ben plots geen Pool mee" zal niet volstaan.

Dan zal Polen een internationaal aanhoudingsbevel uitvaardigen voor de deserteur. Hij zal rap opgesloten zitten, wie weet krijgsraad en bang, tien kogels door zijn lijf met de Russische oorlogsdreiging in gedachte.

Skobelev 28 april 2022 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9950002)
Hij is opgeroepen, zijn "ik ben plots geen Pool mee" zal niet volstaan.

Dan zal Polen een internationaal aanhoudingsbevel uitvaardigen voor de deserteur. Hij zal rap opgesloten zitten, wie weet krijgsraad en bang, tien kogels door zijn lijf met de Russische oorlogsdreiging in gedachte.

Hij kan nog altijd illegaal hier verblijven. Dan vinden ze hem toch nooit laat staan dat ze hem gaan uitwijzen.

Patrick M 28 april 2022 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9950004)
Hij kan nog altijd illegaal hier verblijven. Dan vinden ze hem toch nooit laat staan dat ze hem gaan uitwijzen.

Hij is hier niet illegaal, hij heeft ook de Belgische nationaliteit.

Skobelev 28 april 2022 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9950039)
Hij is hier niet illegaal, hij heeft ook de Belgische nationaliteit.

Die kan hij in de vuilbak kieperen. Meer is die toch niet waard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be