![]() |
Nieuwe auto-inschrijvingen op allerlaagste peil, 1 op 4 oplaadbaar
24,1 % nieuwe inschrijvingen waren stekkerwagens het eerste kwartaal van 2022. 9,3 % waren vol-electrisch en 14,8 % plug-in hybride.
Daarnaast nog 7,2% hybrides zonder stekker. Dus "bijna 1/3 geëlektrificeerd aandeel" verleden kwartaal. De officiële CO2 van alle nieuw ingeschreven wagens was nog nooit zo laag, van gemiddeld 116,9 naar 108,3 g CO2/100 km. (Europees is dat wel heel zwak, maar soit ze weten waarom) Verder pleit FEBIAC ook de particulieren een fiscale stimulans te gunnen zodoende E-wagens betaalbaarder te maken, om daardoor de CO2 verder te verlagen. Blijkbaar zijn de particulieren nog altijd tweederangsburgers in dit land. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De regeringk stuurt dit door de fiscale maatregelen, lees: "Dit is een keuze voor de beurs, niet voor het milieu". |
Citaat:
Toch in Duitsland en andere landen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Umweltpr%C3%A4mie Duitsland had daar 5 miljard € voor over, in het totaal 1.933.090 wagens werden echt gesloopt op ~1,5 jaar tijd. De eventuele recyclage van materiaal draaide op maximaal toerental. Wat ze aan baten hadden zeggen ze niet. (elke nieuwe wagen brengt BTW en inschrijvingstaks op, en de (Duitse) autoindustrie profiteerde natuurlijk mee). Natuurlijk was het niet alleen milieu maar om de autoindustrie te steunen, ze zaten volop in de banken/krediet-crisis toen. De cijfers via directe link: https://de.wikipedia.org/wiki/Umwelt..._Altfahrzeugen Het betrof vooral diesels zonder roetfilter, natuurlijk ook benzines zonder geregelde katalysator. Alles wat geen euronorm had tot en met euronorm 2 werd plots vervangen door minstens euronorm 4, en ook euronorm 5 bestond toen. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be