Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V wordt kleinste partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264740)

BWarrior 6 mei 2022 17:36

CD&V wordt kleinste partij

Hieronder de resultaten van De Stemming. Ik heb de percentages steeds afgerond. De cijfers voor de verkiezingen zijn die van het Vlaams parlement.

De exacte cijfers vindt men hier terug:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...eg-bart-de-we/

CD&V wordt de kleinste partij in Vlaanderen en Coens stapt op.

Citaat:

VB: 23 (verkiezingen 2019: 18,5)
N-VA: 22,5 (verkiezingen 2019: 25)

Vooruit: 15,5 (verkiezingen 2019: 10,5)
Open VLD: 10 (verkiezingen 2019: 13)

Groen: 9,5 (verkiezingen 2019: 10)
PVDA: 9 (verkiezingen 2019: 5,5)
CD&V: 8,5 (verkiezingen 2019: 15,5)

vlijmscherp 6 mei 2022 17:39

Dat Coens ging opstappen, stond in de sterren geschreven. Maar wie wil dat voorzitterschap overnemen? Maw, wie gaat zich willen verbranden tegen de verkiezingen van 2024?

De schoofzak 6 mei 2022 17:40

En de parabool (letterlijk volgens zijn lichaamscontouren) trekt zijn conclusies, en bolt het Groensgewijze af:

https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...BT=43268144455

Titel: CD&V-voorzitter Joachim Coens kondigt vertrek aan

Citaat:

CD&V-voorzitter Joachim Coens roept vervroegde verkiezingen uit en zal zelf geen kandidaat zijn. Dat kondigt hij aan na het dramatische resultaat van zijn partij in De Stemming. CD&V viel daarin op een historisch dieptepunt terug. Dat zegt hij op VRT.Nws.

CD&V-voorzitter Joachim Coens kondigt vervroegde voorzittersverkiezingen aan waarbij hij zelf geen kandidaat zal zijn. Dat zegt hij nadat zijn partij slechts 8,7 procent behaalde volgens een peiling van De Stemming, een onderzoeksproject van de Universiteit Antwerpen en de VUB in opdracht van De Standaard en VRT.Nws.

Het is een unicum in de geschiedenis van de partij: met 8,7 procent – onder de scores van Groen en PVDA – wordt ze de kleinste partij van Vlaanderen. Vorig jaar scoorde ze nog ietsje beter met amper 10 procent. Het is het derde jaar op rij dat de partij zakt.
....

De Rode Willem 6 mei 2022 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9954623)
Hieronder de resultaten van De Stemming. Ik heb de percentages steeds afgerond. De cijfers voor de verkiezingen zijn die van het Vlaams parlement.

De exacte cijfers vindt men hier terug:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...eg-bart-de-we/

CD&V wordt de kleinste partij in Vlaanderen en Coens stapt op.

Zou een goede verkiezingsuitslag zijn.
Opmerkelijk dat Groen stagneert...nooit verwacht had landslide down verwacht

CD&V plukt de vruchten van Coens, Beke en Crevits. Een labbekak die niets aan een politieke partij kon bijbrengen. Dat wist ik op voorhand. Beke is een totale ramp en Crevits heeft de landbouwers een mes in de rug gestoken door de totale waanzin van Demir na te huppelen. Van de kaloten lijken wij verlost.

Ik ben blij verrast met de resultaten van Vooruit.

En de rechtse zooi blijft wel groot...maar de rek is uit de broek. Ze stampen ondertussen wat ter plekke...

De schoofzak 6 mei 2022 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9954625)
Dat Coens ging opstappen, stond in de sterren geschreven. Maar wie wil dat voorzitterschap overnemen? Maw, wie gaat zich willen verbranden tegen de verkiezingen van 2024?

Je zou denken: geilaards genoeg.
Maar dat dacht ik ook bij Groen.

En de tsjeven-kopstukken hebben nu iets om zich achter te schuilen: die groene lafheid.

kelt 6 mei 2022 17:43

Ook weer op het SLECHTST DENKBARE moment,vanuit partijpolitiek standpunt dan...
2 jaar voor de officiele verkiezingen,dat is dus als de verkiezingsstrategie bepaald en de campagne ingezet dient te worden....

Maar kijk,misschien ook een duo-baantje? :oops:

vlijmscherp 6 mei 2022 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9954630)
Zou een goede verkiezingsuitslag zijn.
Opmerkelijk dat Groen stagneert...nooit verwacht had landslide down verwacht

CD&V plukt de vruchten van Coens, Beke en Crevits. Een labbekak die niets aan een politieke partij kon bijbrengen. Dat wist ik op voorhand. Beke is een totale ramp en Crevits heeft de landbouwers een mes in de rug gestoken door de totale waanzin van Demir na te huppelen. Van de kaloten lijken wij verlost.

Ik ben blij verrast met de resultaten van Vooruit.

En de rechtse zooi blijft wel groot...maar de rek is uit de broek. Ze stampen ondertussen wat ter plekke...

Heel links gaat vooruit, toch wel wat verrassend.

De Rode Willem 6 mei 2022 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9954627)
En de parabool (letterlijk volgens zijn lichaamscontouren) trekt zijn conclusies, en bolt het Groensgewijze af:

https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...BT=43268144455

Titel: CD&V-voorzitter Joachim Coens kondigt vertrek aan

Logisch een politieke onbenul.

Gaat nog leuk worden in de Vlaamse regering.
CD&V moet zich ergens gaan profileren...en ik denk dan aan de stikstofwaanzin. Ik hoop van harte dat CD&V eindelijk gaat beseffen dat ze moet opkomen voor haar potentieel kiespubliek en eens wat principiele ruggegraat tonen en de stikstof-onzin naar de prullenmand verwijzen. Er liggen 50000-70000 potentiele stemmen te wachten voor wie moedig is.

Xenophon 6 mei 2022 17:52

Citaat:

Vinden doen ze er altijd, kijk naar Con Rousseau, een soort van puber Kuifje bij de grote mensen.
Kijk naar Groen, daar zijn ze met zijn achten kandidaat. Wanneer je de groepsfoto ziet van die mensen, ik dacht eerst dat het reclame was voor het ene of andere idiote kleuterprogramma, stijl plopdingens daar.

Dat moet een soort van zifting zijn, al de kopstukken geven niet thuis.

Dadeemelee 6 mei 2022 17:53

Citaat:

Mahdi is de beste keuze. Maar die nu voor de leeuwen gooien is niet aangewezen.

Xenophon 6 mei 2022 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9954643)

Om wat te doen? Wat gaat hij anders doen?

Dadeemelee 6 mei 2022 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9954647)
Om wat te doen? Wat gaat hij anders doen?

Dat is het juist, te weinig tijd voor de verkiezingen. Coens had beter doorgedaan tot 2024.

BWarrior 6 mei 2022 18:00

Citaat:

Ik vind het wel onnozel om op te stappen na een slechte peiling.

De Rode Willem 6 mei 2022 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9954638)

Is dat zo ?
Voor mij niet.
Ik ben nu wel van mening dat de grootste rek eruit zou kunnen zijn voor links.
Ik verwacht heel persoonlijk nog heel weinig verschuivingen tot in 2024 als alles bij de huidige algemene toestand blijft.

BWarrior 6 mei 2022 18:06

Citaat:

De linkse partijen zitten aan ca. 35 procent, maar het zijn versnipperde stemmen…

Vette Pois(s)on 6 mei 2022 18:08

Citaat:

de vld gaat pertank goed achteruit

Henri1 6 mei 2022 18:13

De ergste nachtmerrie van de extreemrechtse meute op dit forum is werkelijkheid.

Vooruit met Mateke wint de helft meer kiezers.

vlijmscherp 6 mei 2022 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9954651)
Ik vind het wel onnozel om op te stappen na een slechte peiling.

Was wat aangekondigd, deze peiling komt net op tijd.

Rudy 6 mei 2022 18:14

Coens geeft er de brui aan.

De schoofzak 6 mei 2022 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9954643)

Die jongen zit op een plaats waar zijn voorgangers veel hogere populariteitsscores konden waarmaken dan hemzelf.

Over zijn paard getild, vrees ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be