![]() |
Noam Chomsky: Oekraïne moet concessies doen aan de eisen van Rusland
De Israëlische premier Yair Lapid zei op 2 februari 2022, drie weken voor de Russische invasie van Oekraïne: “Ik geloof niet dat het tot een gewelddadige confrontatie tussen Rusland en Oekraïne zal komen.“
Oops! Mis poes! De Joods-Amerikaanse filosoof en taalkundige Noam Chomsky (°1928) zei op 13 april 2022 in een interview met Current Affairs dat Oekraïne concessies moet doen aan de Russische eisen en zei dat het publiek “aandacht moet besteden aan de realiteit van de wereld” . “Een optie is om het beleid voort te zetten dat we nu volgen … om Rusland te bevechten tot de laatste Oekraïner. En ja, we kunnen dat beleid voortzetten met de mogelijkheid van een nucleaire oorlog. Of we kunnen de realiteit onder ogen zien dat het enige alternatief een diplomatieke regeling is, wat lelijk zal zijn – het zal Poetin en zijn kleine kring een ontsnappingsluik geven. “We weten dat het basiskader de neutralisatie van Oekraïne is, een soort accommodatie voor de Donbas-regio, met een hoge mate van autonomie, misschien binnen een federale structuur in Oekraïne, en erkennen dat, of je het nu leuk vindt of niet, de Krim niet op tafel ligt. Misschien vind je het niet leuk, misschien vind je het niet leuk dat er morgen een orkaan komt, maar je kunt het niet stoppen door te zeggen: ‘Ik hou niet van orkanen’ of ‘Ik erken geen orkanen.'” |
Citaat:
|
Jammer dat Chomsky niet consistent is in zijn houding. Had hij nu maar dezelfde attitude als ten tijde van de Golfoorlog.
Helaas lijkt voor Chomsky de hypocresie in het Westen (waar-ie een punt heeft) belangrijker dan principiële kritiek op de imperialistische expansiedrang van grootmachten. Hoe noem je dat? Als iemand die hypocrisie aanklaagt zelf hypocriet is?... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be