Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 9958176)
Maar kom Schoof, je weet dat ik in de verste verte geen tjeef ben. Maar naschoppen is nu ook niet nodig. Beke heeft twee maal alle bliksems over zich heen gekregen. Vivaldi is aangetreden in 2019 en in 2020 golfde de covid-pandemie het land binnen met zeer veel doden op korte tijd in de woonzorgcentra. Was dat de schuld van Wouter Beke? Hoegenaamd niet. Het was niet Beke zijn fout dat er op dat ogenblik per WZC meestal slechts één of twee verple(e)g(st)ers actief zijn. Idem voor wat betreft dat kindje dat in een crèche gestorven is, wellicht door een geïrriteerd kieken dat op een of andere manier zijn
frustratie nogal hardhandig wou uitwerken.
Ik weet het hoor, de zogezegde “politieke aansprakelijkheid” is onlosmakelijk verbonden met het ministerieel mandaat. Maar dat staat toch nog niet gelijk met persoonlijke aansprakelijkheid.
|
Wouter Beke organiseert in primetime een persconferentie waarbij hij
1. Zijn eigen beleid zit te bestoefen terwijl hij in realiteit niets heeft verwezenlijkt.
2. Hij de schuld bij de pers legt die hem nochtans altijd uit de wind zet
3. De emokaart trekt door zijn dochter in heel dit schouwspel te betrekken.
Zijn non beleid interesseert me geen zier. Hij heeft uiteraard weinig capaciteiten anders was hij geen politicus geworden, maar voor.heel dit schouwspel van deze avond verdient hij een schop in zijn ballen.
|