![]() |
Wasmachine & Droogkast op elkaar zetten
Om plaats te winnen in het nieuw te betrekken appartement (in de meestal krappe bergruimte) zou dat natuurlijk ruimte besparen.
Merk van beide toestellen is BOSCH. Niet AEG ! - Is dit een goed idee en aan te bevelen ? - Wie heeft dit ? - Welk van beide toestellen boven ? - Praktische problemen ? Welke onderdelen nemen en elke zijn de beste ? ![]() |
Droogkast op de wasmachine.
Andersom is nogal riskant. |
Goed waterpas zetten.
Anders durven ze nogal eens op wandel gaan. |
Citaat:
Kortom, het werkt. Wasmachine is Whirlpool, droogkast is Electrolux. |
Citaat:
|
Voor wie het graag op de wasmachine doet laat je ze toch beter naast elkaar staan. :silly:
|
Hier bij mij: droogkast boven op de wasmachine.
Dat gaat hier al jaren goed. Wel idd controleren dat alles waterpas staat. |
Citaat:
Welk product hebt u gebruikt ? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat de wasmachine waterpas staat is van primordiaal belang. Het belet vroegtijdige slijtage en lawaai. Ik controleer dit door een knikker op het bovenvlak te leggen. De knikker mag niet meer bewegen. |
Het probleem met schuddende wasmachine is dat de lagers van de trommel uitslijten naar alle kanten.
Dan begint hij te bonken en lawaai te maken ook nog eens. Herstelling kost wel circa 500€ of een nieuwe. Wat allicht de voorkeur zal hebben. Ook op een laminaatvloer kan je dat hebben ondanks hij wel waterpas staat. Maar de laminaat trilt en doet van alles. |
Tussenstuk tussen zetten.
Veel wasmachines zijn verzwaard om niet te schudden (dacht ik). Miele niet, da's allemaal solide, maar ook niet meer wat 't vroeger was. Mijn Ma deed er 30 jaar mee, ik nog maar 10 en heb al brokken gehad. |
Werkt perfect. Wasmachine ( Miele) onderaan uiteraard, droogkast weegt niet veel. Droogkast is Siemens, met warmtepomp.
|
Citaat:
|
Steken jullie die niet gewoon te vol ?
|
Hier staan die toestellen (Wasmachine & droogkast [Miele] ) netjes naast elkaar in de wasplaats en die gaan al jaren mee en die draaien bijna elke dag.
Natuurlijk is het zoals een forumlid al wist te schrijven moet je wel kijken dat je die toestellen al eens rust gunt en ze niet onnodig gaat overladen. Af en toe eens een deftige onderhoudsbeurt geven doet soms wonderen. Op elke elektrisch toestel is ergens wel een plaatje te vinden waar de tijden opstaat hoelang je een toestel mag gebruiken voor je het een tijdje rust moet gunnen. Het juiste wasproduct (detergent) kan soms ... 'Zuiver' water, die stoute kalkaanslag? ![]() |
Citaat:
En ook 'n lekkend TwinDos-systeem, eigen schuld want ik gebruikte 't niet (vaak) genoeg. Nu is dat dus afgesloten/uitgeschakeld. Niets is meer wat 't ooit geweest is |
Opletten, dat je de droogkast niet ondersteboven zet.
|
Vroeger werkte dat prima bij ons.Let wel een droogkast is een energievreter en nefast voor je kledij.Nu hangen we alles buiten en in de winter droogt de was in de garage.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be