![]() |
Franstaligen schofferen het Nederlands op Songfestival.
Het Nederlandstalige liedje "de Diepte" kreeg nul punten van de Franstalige vakjury in België. Men laat hiermee wederom onomstotelijk blijken hoe over onze taal gedacht wordt.
|
Bol eens voor een uitje tot aan de Belgische kust en u zal merken dat de steden en gemeenten die vrij dicht bij de Franse grens gelegen zijn overspoeld worden door Fransen die het niet al te nauw nemen met bepaalde regels die in 'ons' land van toepassing zijn maar er allemaal ergens wel een job gekregen hebben.
Dus verschiet ik er niet echt van dat "Franstaligen het Nederlands weten te schofferen" zoals u schreef. :| |
Citaat:
|
Weg met België, leve De Nederlanden
|
Citaat:
|
Al goed dat je tenminste beseft dat het een Franstalige vakjury is. Nu heb ik zelf niet gekeken. Enkel het resultaat wat geskimd. Ik viel bijna in slaap. ;)
|
Citaat:
en vrees niet, mijn bedoeling is geen centralistisch regime, maar een zo veel mogelijke decentralisatie waarbij de macht ligt bij het volk en niet de politieke elite, de partijbesturen, 'de Vlaamse Ruit' of 'de Randstad'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tadadadadaaaaa Oehoe- Ahaa... :lol: |
Ik ben vrij zeker dat indien Vlaanderen aan de beurt was ze wel punten zou gekregen hebben en ik ben ook vrij zeker dat Franstalige Belgen een aversie hebben jegens het Nederlands.
Vergeleken met andere rotzooi valt het nummer wel mee, vind ik bovendien. |
Citaat:
Eindelijk zullen de ogen van de Nederlanders open gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Goed zo Panda, een kus van "Madame Belgique "en een bank vooruit.:-) |
Citaat:
|
Citaat:
België is een nep-staat, enkel en alleen opgericht om het koninkrijk der Nederlanden te verzwakken, wat voor Groot-Brittanie zelfs ooit een wereldmacht was. Ik hou van de streek rond Eupen, het is daar veel properder en netter dan de rest van Wallonië, maar laat ons eerlijk zijn, dat land behoord Duitsland toe, dit is Belgisch na-oorlogs imperialisme. |
Citaat:
dat volgens de Belgicisten op niets trekt, meer punten van Europa dan onze "alom geprezen" Waalse inzending.:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be