Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Franstaligen schofferen het Nederlands op Songfestival. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264853)

DeZeeuw 15 mei 2022 07:45

Franstaligen schofferen het Nederlands op Songfestival.

Het Nederlandstalige liedje "de Diepte" kreeg nul punten van de Franstalige vakjury in België. Men laat hiermee wederom onomstotelijk blijken hoe over onze taal gedacht wordt.

Universalia 15 mei 2022 07:50

Bol eens voor een uitje tot aan de Belgische kust en u zal merken dat de steden en gemeenten die vrij dicht bij de Franse grens gelegen zijn overspoeld worden door Fransen die het niet al te nauw nemen met bepaalde regels die in 'ons' land van toepassing zijn maar er allemaal ergens wel een job gekregen hebben.

Dus verschiet ik er niet echt van dat "Franstaligen het Nederlands weten te schofferen" zoals u schreef. :|

reservespeler 15 mei 2022 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 9959652)
Het Nederlandstalige liedje "de Diepte" kreeg nul punten van de Franstalige vakjury in België. Men laat hiermee wederom onomstotelijk blijken hoe over onze taal gedacht wordt.

Is dat zo?

Shadowke 15 mei 2022 07:52

Weg met België, leve De Nederlanden

reservespeler 15 mei 2022 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 9959655)

Nou foor mijn hoef tat nie hoor.

Weyland 15 mei 2022 07:58

Al goed dat je tenminste beseft dat het een Franstalige vakjury is. Nu heb ik zelf niet gekeken. Enkel het resultaat wat geskimd. Ik viel bijna in slaap. ;)

Shadowke 15 mei 2022 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9959656)
Nou foor mijn hoef tat nie hoor.

voor mij wel, het zou veel problemen oplossen, zeker als je het goed organiseert.
en vrees niet, mijn bedoeling is geen centralistisch regime, maar een zo veel mogelijke decentralisatie waarbij de macht ligt bij het volk en niet de politieke elite, de partijbesturen, 'de Vlaamse Ruit' of 'de Randstad'.

TREBRON 15 mei 2022 08:15

Citaat:

Sorry hoor, maar van mij hadden ze ook geen punten gekregen en dat heef niets met de taal te maken.8-)

Pandareus 15 mei 2022 08:23

Citaat:

Ammehoela !

Pandareus 15 mei 2022 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9959668)
Sorry hoor, maar van mij hadden ze ook geen punten gekregen en dat heef niets met de taal te maken.8-)

Het trekt op niets, echt onnozele lyrics ook...

tadadadadaaaaa

Oehoe- Ahaa... :lol:

Weyland 15 mei 2022 08:31

Ik ben vrij zeker dat indien Vlaanderen aan de beurt was ze wel punten zou gekregen hebben en ik ben ook vrij zeker dat Franstalige Belgen een aversie hebben jegens het Nederlands.

Vergeleken met andere rotzooi valt het nummer wel mee, vind ik bovendien.

Witte Kaproen 15 mei 2022 08:36

Citaat:

Dat is hier dagelijkse kost bij de Walen sinds 1830.:roll:

Eindelijk zullen de ogen van de Nederlanders open gaan.

Weyland 15 mei 2022 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9959686)
Dat is hier dagelijkse kost sinds 1830.:roll:

Eindelijk zullen de ogen van de Nederlanders open gaan.

Hopelijk. Ik lees op Nederlandse fora dat velen ons op dezelfde hoop gooien weer.

Witte Kaproen 15 mei 2022 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9959680)
Het trekt op niets, echt onnozele lyrics ook...

tadadadadaaaaa

Oehoe- Ahaa... :lol:

Verplichte commentaar voor een goede Belgicist.

Goed zo Panda, een kus van "Madame Belgique "en een bank vooruit.:-)

Weyland 15 mei 2022 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9959691)
Verplichte commentaar voor een goede Belgicist.

Goed zo Panda, een kus van "Madame Belgique "en een bank vooruit.:-)

Gratuite degoutantheid jegens Nederlanders wekt enkel sympathie jegens noorderlingen op. Toch bij mij. ;) De hoofdmotivatie in mijn opinie ook.

Glennos1 15 mei 2022 08:45

Citaat:

Ik ben fan.

België is een nep-staat, enkel en alleen opgericht om het koninkrijk der Nederlanden te verzwakken, wat voor Groot-Brittanie zelfs ooit een wereldmacht was.

Ik hou van de streek rond Eupen, het is daar veel properder en netter dan de rest van Wallonië, maar laat ons eerlijk zijn, dat land behoord Duitsland toe, dit is Belgisch na-oorlogs imperialisme.

Witte Kaproen 15 mei 2022 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9959668)

En toch kreeg dit Nederlandstalige lied ,

dat volgens de Belgicisten op niets trekt,

meer punten van Europa dan onze "alom geprezen" Waalse inzending.:-)

Weyland 15 mei 2022 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9959698)
Ik ben fan.

België is een nep-staat, enkel en alleen opgericht om het koninkrijk der Nederlanden te verzwakken, wat voor Groot-Brittanie zelfs ooit een wereldmacht was.

Ik hou van de streek rond Eupen, het is daar veel properder en netter dan de rest van Wallonië, maar laat ons eerlijk zijn, dat land behoord Duitsland toe, dit is Belgisch na-oorlogs imperialisme.

Pas op, Eupen hoorde ook bij de Habsburgse Nederlanden. Het werd pas bij het Congres van Wenen aan Pruisen toegewezen. Korstondig was het ook in bezit van de Republiek der Nederlanden, als generaliteitsland. Een minderheid is er ook Calvinistisch zelfs i.p.v. Luthers zoals in de Duitstalige gebieden rondom hen. De meerderheid is katholiek natuurlijk

Libro 15 mei 2022 09:06

Citaat:

Ik kon geeneens horen dat Stien in het Nederlands zong. Enig linguïstisch zelfrespect is wel op zijn plaats. Hoeveel heeft de RTBf-jury trouwens gegeven?

Libro 15 mei 2022 09:07

Citaat:

Onder de VVD en D66 vallen zeker. Om over de pilaarbijters uit de Bijbelgordel maar te zwijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be