Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Beelden uit .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264863)

reservespeler 16 mei 2022 07:10

Beelden uit ....

Nee, deze beelden komen niet uit een oorlogsgebied, laat staan uit Oekraïne, Dit zijn beelden van onze zuiderburen, 10 maanden na de overstromingen leven de mensen er nog steeds in ellende.

Wanneer doen we hier iets aan?

DeZeeuw 16 mei 2022 07:22

Zit men in Wallonie nu nog steeds te wachten tot u (de Vlaming) de rommel komt opruimen?

Skobelev 16 mei 2022 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 9960283)
Zit men in Wallonie nu nog steeds te wachten tot u (de Vlaming) de rommel komt opruimen?

Vindt u dat normaal dat in een Westers land als België er 9 maand na een stevige ramp er nog steeds mensen zijn die in een ruwbouw zonder gas of elektriciteit moeten leven? Zonder enige hulp van hun nationale regering? Dat deelregeringen en nationaal zich achter elkaar verschuilen om toch maar niets te moeten doen?
Voor mij is dat ronduit een schande.
Misschien moeten ze die regio aan Oekraïne annexeren, dan liggen de miljarden klaar.

reservespeler 16 mei 2022 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9960284)
Vindt u dat normaal dat in een Westers land als België er 9 maand na een stevige ramp er nog steeds mensen zijn die in een ruwbouw zonder gas of elektriciteit moeten leven? Zonder enige hulp van hun nationale regering? Dat deelregeringen en nationaal zich achter elkaar verschuilen om toch maar niets te moeten doen?
Voor mij is dat ronduit een schande.
Misschien moeten ze die regio aan Oekraïne annexeren, dan liggen de miljarden klaar.

Strak plan.

Universalia 16 mei 2022 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 9960283)

Ik ben nu niet echt fan van 'Walenland' maar het is toch zwaar tegen de kop stotend dat die mensen in de meeste gevallen nog steeds niet geholpen geweest zijn en men liever geld uitgeeft aan landen waar wij totaaaaaaaaal geen boodschap aan hebben.

reservespeler 16 mei 2022 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9960306)
Ik ben nu niet echt fan van 'Walenland' maar het is toch zwaar tegen de kop stotend dat die mensen in de meeste gevallen nog steeds niet geholpen geweest zijn en men liever geld uitgeeft aan landen waar wij totaaaaaaaaal geen boodschap aan hebben.

Inderdaad.
Ik ben tegen het Waals bestuur, maar heb niets tegen de walen zelf.

Skobelev 16 mei 2022 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9960307)
Inderdaad.

Ik ben tegen ELK bestuur. Mijn ervaring met Walen is er eerder eentje dat, eens je er 5 minuten mee spreekt, het best sympathieke en aangename mensen zijn. Zoals de meeste mensen trouwens, die de nulmeridiaan niet door hun aars hebben lopen.

fox 16 mei 2022 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9960307)
Inderdaad.

Het zijn wel de Walen zelf die blijven kiezen voor dat soort bestuur.

CUFI 16 mei 2022 08:16

Zijn dat wel recente beelden?
En die asbestzakken liggen daar gewoon open?

Skobelev 16 mei 2022 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9960311)

Ligt het aan "de Walen" of aan hun politiekers? Ik denk niet dat de Walen er voor kiezen om in de shit te blijven zitten.
We zijn trouwens nog steeds 1 land, tot het gesplitst is.
Anders moet die nationale regering maar verdwijnen. Als ze toch niets mogen/kunnen uitvoeren.

fox 16 mei 2022 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9960315)
Ligt het aan "de Walen" of aan hun politiekers? Ik denk niet dat de Walen er voor kiezen om in de shit te blijven zitten.
We zijn trouwens nog steeds 1 land, tot het gesplitst is.
Anders moet die nationale regering maar verdwijnen. Als ze toch niets mogen/kunnen uitvoeren.

Natuurlijk ligt dat aan de Walen. De communisten van de PS, ecolo en PTB halen samen 53% van de stemmen. Dat is heel bewust kiezen voor dit soort beleid hé.

reservespeler 16 mei 2022 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9960311)

Hebben ze veel keuze?
De waalse politici zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Noem het de zuiderse mentaliteit of de zuiderse cultuur.

reservespeler 16 mei 2022 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9960313)
Zijn dat wel recente beelden?
En die asbestzakken liggen daar gewoon open?

Beelden van gisteren.

reservespeler 16 mei 2022 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9960320)
Natuurlijk ligt dat aan de Walen. De communisten van de PS, ecolo en PTB halen samen 53% van de stemmen. Dat is heel bewust kiezen voor dit soort beleid hé.

Alsof de MR beter is.

Skobelev 16 mei 2022 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9960320)

Niemand kiest er voor om in de stront te blijven zitten. Waarom grijpt de nationale regering niet in? Waarom verbergen ze zich achter "'t is regionaal" ?

Klootpolitiekers. Allemaal dezelfde. "EIGEN ZAK EERST"

Dadeemelee 16 mei 2022 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9960276)

Nee, deze beelden komen niet uit een oorlogsgebied, laat staan uit Oekraïne, Dit zijn beelden van onze zuiderburen, 10 maanden na de overstromingen leven de mensen er nog steeds in ellende.

Wanneer doen we hier iets aan?

Die mensen zijn ondertussen ergens anders gehuisvest. Daar allemaal nieuwe huizen bouwen kan niet in een half jaar zunne. :|

https://www.knack.be/nieuws/ruim-2-0...nieuwe-woning/

Dadeemelee 16 mei 2022 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9960335)
Niemand kiest er voor om in de stront te blijven zitten. Waarom grijpt de nationale regering niet in? Waarom verbergen ze zich achter "'t is regionaal" ?

Klootpolitiekers. Allemaal dezelfde. "EIGEN ZAK EERST"

Een half jaar om een compleet dorp af te breken en te herbouwen? 8O

Skobelev 16 mei 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9960347)
Een half jaar om een compleet dorp af te breken en te herbouwen? 8O

Voor Oekraïners kunnen ze wel wooncontainers zetten, de eigen bevolking kan zijn plan trekken.

Vette Pois(s)on 16 mei 2022 09:27

wat heeft het rode kruis opgehaald en uitgegeven?

TREBRON 16 mei 2022 09:39

Ondertussen gaan ze wel nog een pak terroristenbruiden en hun ons hatende kroost ophalen in Syrië... :twisted::twisted::twisted:
En dan jammeren omdat Rechts vooruit gaat??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be