![]() |
Jan Sporen laakt grondwettelijke taalvrijheid.
![]() Als gouverneur van een provincie kan je niet aan politiek doen. Het is niet aan een gouverneur om aan te sporen geen gebruik te maken van de grondwettelijke taalvrijheid voor handelaars en ambachtslieden. What's next ? Als gouverneurke Flanders Technology verbieden ? |
Zo daar ga ik alvast geen pistolets halen,
of misschien juist wel, 4 broodjes a.u.b. |
Wat een gezeik zeg.
|
Citaat:
Dat de gouverneur respect vraagt voor de Nederlandstalige inwoners klanten zie ik niet binnen een politieke context. |
Ik vind het de normaalste zaak dat men iemand aanspreekt in de taal van de streek iof het land. Ik moet in Luik of Londen ook niet eisen om in het Nederlands bediend te worden. Kwestie van respect en gezond verstand....
|
Citaat:
Tervuren is een 100% Vlaamse gemeente en is bijgevolg Nederlandstalig. Het is zelfs geen faciliteitengemeente. De grondwet voorziet expliciet dat de voertaal in het Vlaams Gewest Nederlands is. Dan vind ik het normaal dat de Gouverneur daar de aandacht op vestigt. Als de Vlamingen zelfs niet meer mogen vragen om in hun eigenste regio in hun taal aangesproken te worden… Probeer maar eens in Wallonië in een bakkerij iets te vragen in het Nederlands. Wijlen Etienne Vermeersch vestigde de aandacht er op dat de Belgische Franstaligen het blijkbaar zeer moeilijk hebben om “la réciprocité” te aanvaarden. |
de zoveelste zaagdraad
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat niet wat bemoeizuchtig? |
Citaat:
Als ik daar een winkel uit zou baten en zin hebben om Frans, Duits of eender wat te spreken, dan is dat MIJN goed recht. Het is een handelszaak en geen openbaar loket of zo. De klanten die niet akkoord zijn blijven gewoon weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nederlandstaligen hebben decennia gevochten voor taalvrijheid in Vlaanderen en nu gaan we dat wegsmijten omdat iemand anders geen Nederlands spreekt???
|
Citaat:
Janken over een bakker die hen in het frans zou hebben aangesproken Om dan Vlaamse pistolets en nog veel Vlaamsere Sandwiches te bestellen. Eigenlijk geen reactie waar zulke onzindraden. |
Citaat:
In geen enkel land kan men zo'n situatie inbeelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, als die winkelier enkel maar klanten wenst te bedienen in het Frans dan is dat zijn goed recht. Het is nogal dom want volgens mij verlies je daar klanten door, maar hey, het is mijn omzet niet. De gouverneur heeft trouwens het recht om dat te vriendelijk te vragen, maar niet in zijn hoedanigheid van gouverneur. Dat moet hij doen als privé persoon. |
Een schoolvoorbeeld betreffende het teveel aan tijd en de nutteloosheid van het ambt van provinciegouverneur.
Opdoeken gans dat gouverneursgedoe. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be