![]() |
waarom rijden EV's dubbel zoveel ongevallen met gewonden ?
HOe kan dat ??
op de snelweg rijden ze in principe superveilig, want de nieuwe wagens zitten stikvol veiligheidsgadgets type afstandsradar, botspreventie, verwittigen voor te snel rijden op de gewone weg of laten we zeggen in stadsverkeer leveren ze dubbel zoveel gewonden op ??? Hoe kan dat nauw ? Ze kunnen keihard remmen, ze rijden strak tussen de lijntjes getekend door de hogere intelligentia, ze rijden perfect keurig binnen de maximale snelheid foutloos en verkeersboete vrij... en toch scooren ze nu ineens in dit lilliputterland de door groen beminde technologie die de redding van de wereld voor het CO2 vagevuur moetoplerven ineens een onvoorzien nadeel op.. Wat zou de verklaring zijn ? 1° te stille auto's, voetgangers springen er zonder te beseffen voor 2° te stil, of fietsers verschieten zich een bult en vallen op de auto 3° teveel koppel, alle johnys kopen Tesla's en trekken strepen aan de lichten wat dubbel zoveel ongevallen oplevert ? 4° EV's door veelrijderspubliek en rijden meer kilometers en zo meer ongevallen 5° te alien technology met te vernieuwende infotainment op het scherm leidt de bestuurder teveel af ? https://www.hln.be/binnenland/elektr...fers~ac4569dc/ |
Batterij-itisme.
Doorlopend afgeleid op hun scherm om hun batterijen te checken. Je kunt het wat vergelijken met gsm gebruik achter het stuur. Plus het zijn rare kwieten. |
Citaat:
Het is dus eerder bedrijfswagen versus niet-bedrijfswagen. De gemiddelde dieselwagen legt ook meer kms af dan de gemiddelde benzinewagen, ook daar idem. Citaat:
Citaat:
Zijn de HEV en PHEV of hybrides dan al dan niet meegerekend? Citaat:
En wat kan de auto an sich daaraan doen? Er zit toch nog altijd een bestuurder achter dat stuur? |
Bescheiden EVs 10% minder schadegevallen dan gemiddelde ICEs. Grote (snelle) EVs 40% meer.
Citaat:
|
nog zo een onderzoek in DK, CH
https://www.auto-motor-und-sport.de/...2050%20Prozent. alvast de eerste jaren al overleefd zonder ongevallen en wat nog specialer is, met zowat alle fossiele wagens heb ik erin geslaagd om ergens een builtje of een spiegeltje af te rijden en hier nog niet:-P |
t'is blijkbaar zo'n riedeltje die de pers gemakkelijk meepikt...
https://www.focus.de/auto/elektroaut..._11082311.html |
Citaat:
Gemeten feit: • de gemiddelde plug-in hybride legde bijna 3 maal zoveel kms af per jaar dan de gemiddelde benzine. Jaar 2017, bron FOD Mobiliteit. • In 2017 waren er amper EVs buiten wat Nissan Leafjes en zeldene BMW i3 met 150 km rijbereik, en toch legden die al dubbel zoveel kms af dan benzines. En zelfs meer dan diesels. Het Tesla model S/X was toen de uitzondering op de regel, die hadden zeker significant aandeel. • Maar dan heb je de veelrijder-salariswagen en hun typische plug-in hybrides. Die deden er nog bijna 10.000 km bovenop, zeker de dieselversies. Citaat:
Helaas vind ik van die jaren na 2017 niets, de FOD staakt zeker? Nog een reden: gemiddelde benzines hebben weinig jaarkilometers omdat bijna alle oudere wagens - yountimer-oldtimers benzines zijn. Citaat:
:rofl: |
simpel omdat ze het vroammmmmm geluid niet meer horen tijdens optrekken en rijden .
De klik naar zoemend geluid is een aanpassing. |
Ze zouden die electrische krengen beter super zwaar belasten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat de wagen gewoon zelf melden hoeveel KWu er geladen is, en plak daar dan ook 50% taksen bij aan. |
Citaat:
De N-VA regering heeft al verplicht dat binnenkort alleen electrische wagens mogen verkocht worden. En dan valt de accijns op brandstoffen weg....en dan zullen dezelfde mensen als wie de electrische wagen verplicht hebben, wel voor zware belastingen erop gaan. Wij kennen dat hier al. Trouwens ik zie niet in waarom electrische wagens zwaar belast moeten worden...en krengen zouden zijn. Het is een zaligheid om mee in de stad rond te rijden, zeker als ze opgeladen worden via zonnepanelen. Voor langere afstanden zijn het inderdaad krengen waar men enkele weken extra voor moet uittrekken om ermee in het zuiden van Frankrijk te raken. |
Citaat:
¿ Que ¿ |
Citaat:
De overheid zal wel rijkelijk taksen kasseren bij die snellaadpunten. Direct en indirect, zal veel meer dan 50% zijn. De Belgische media zeurt toch regelmatig dat er tot 70 cent/kWh gevraagd wordt aan snellaadpunten en dus duurder is dan benzine. Citaat:
Anwb-Nederland met een voorbeeld, in BE zal het zeker wat hoger zijn. Citaat:
|
Citaat:
Verschrotten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een tijd geleden was er sprake van een geluidsignaal voor elektrische auto's. |
Citaat:
Eens meer dan 30 zijn de rolgeluiden van de banden de sterkste geluidsbron van een auto. Dus voor electrische of andere net gelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be