![]() |
Kamionrijbewijs voor elektrische Bentley
https://www.thedrive.com/news/bentle...-are-too-heavy
Ze gaan nu gaan lobbyen bij de EU nazi's om hun gewichtslimitering voor autorijbewijzen te verhogen. Anders moeten die Bentley chauffeurs hier in de EU eerst een kamionrijbewijs halen. De batterij ervan alleen al weegt anderhalve ton. We zijn goe milieuvriendelijk bezig zunne. |
Citaat:
|
Wel, als ze willen dat veel camionetten blijven bijdragen aan de ontwikkeling van de economie, dan gaan ze toch die grens van 3.5 ton moeten verhogen.
|
Duizend+ keer meer fijn stof door banden van zware auto's dan door uitstoot uitlaat ... 8O
Leuk vooruitzicht die zware wagens. :-( |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien worden de BEV steeds maar relatief lichter, het scheelt niets meer met een vergelijkbare dieselwagen (met vergelijkbaar vermogen) |
De huidige limiet van 3.5 ton voor de combinatie van trekker en aanhanger voor gewone wagens is redelijk royaal op zichzelf. Hoeveel kiesvee heeft behoefte aan een wagen waarmee je een op regelmatige basis die limiet voorbij gaat? Ikzelf heb het nog nooit voorgehad op mijn 32 jaar als automobilist.
Dat luxewagens die limiet gemakkelijk overschrijden als die luxewagens gebruikt worden als trekker is een ander verhaal. Dan moet de eigenaar maar een bestuurder inhuren die de juiste kwalificaties heeft. |
Citaat:
Je hebt het over die Bentley Bentayga EWB? (lange wielbasis of mogelijk de zwaarste versie) Dat is een auto met verbrandingsmotor, een V8 twin turbo benzine: Citaat:
Er bestaat ook een Bentley Bentayga plug-in hybride die heeft een relatief kleine Li-ion batterij van 17,3 kWh. Bron: Citaat:
Het kan zelfs zijn dat de dieselversie een van de zwaardere is tesamen met W12, dit bij dezelfde afmetingen, de PHEV met lichte V6-benzine met die extra 17,3 kWh batterij + relatief zwakke E-motor schat ik op 150 kg. Mogelijk is die PHEV niet of nauwelijks zwaarder dan de dieselversie. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Leeggewicht naargelang motorisatie, van de lichtste tot de zwaarste, leeggewicht he! - Naargelang bouwjaren, na facelift 2020 werden ze wat zwaarder (facelift en meer luxe?), normale versies hebben ~ dezelfde lengte op een paar cm na. - De EWB of extra lange wielbasis vanaf 2022 is met +5,3 meter ~17 cm langer en automatisch zwaarder. - Er zijn ook 7 zit-versies, dus ook ietsje zwaarder. De versies met meer vermogen -voor dezelfde motor- zijn ook zwaarder. 1. Bentayga V8 benzine: 2416 tot 2428 kg 2. Bentayga W12 benzine: 2440 tot 2508 kg 3. Bentayga V8 benzine EWB: 2514 kg (of nietszeggende topic) 4. Bentayga V8 diesel: 2505 tot 2544 kg, niet meer gebouwd na 2020. 5. Bentayga V6 benzine PHEV: 2613 tot 2648 kg (17,3 kWh li-ion + 128 hp E-motor in automatische transmissie geïntegreerd) Alle versies zijn AWD. Er bestaat (nog) geen pure BEV versie, zie https://www.bentleymotors.com/en/models.html |
Citaat:
Uw link over die Bentley EWB verwijst verder naar deze link: Citaat:
Citaat:
|
Erw is gaan lopen
|
Audi Q7 vanaf 2009 was vermoedelijk de zwaarste gewone SUV. En nog altijd is een rijbewijs B voldoende. Ja, nog 166 kg zwaarder dan de huidige langste Bentley Bentayga EWD (lengte 5,305 m)
Een Audi Q7 met V12-diesel, op een lengte van 5,089 meter (dus 22 cm korter dan de Bentayga EWD) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ff naar middenklasse SUV/CUV kijken: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be