Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Politie Molenbeek: “we hebben 80% van de drugsdealers in kaart” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264987)

Den Ardennees 23 mei 2022 20:30

Politie Molenbeek: “we hebben 80% van de drugsdealers in kaart”

In een interview in Het Nieuwsblad toont de Molenbeekse politiecommissaris Sutherland zich opvallend positief. Radicalisering, criminaliteit, het komt allemaal goed. Over drugs zegt hij dit:

Citaat:

Ik schat dat we tachtig procent van de dealers in kaart hebben, de overige twintig procent duikt hier af en toe op (...)
Ehm, de mensen verwachten niet van de politie dat ze misdaad in kaart brengt, de mensen verwachten dat ze de misdadigers opsluit. Wat zegt die man nu eigenlijk?

De schoofzak 23 mei 2022 20:37

80 procent in kaart?
Nog geen 8 procent, en dat is nog erg optimistisch.

Kodo Kodo 23 mei 2022 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9965121)
80 procent in kaart?

Er is maar een manier waarop jij dat kunt weten, en dat is door tot de 92% te behoren die nog niet in kaart gebracht zijn.

Niet dat ik je daarvan verdenk.

Xenophon 23 mei 2022 20:59

Dan zal spoedig de war on drugs gewonnen zijn.

fred vanhove 23 mei 2022 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9965115)
In een interview in Het Nieuwsblad toont de Molenbeekse politiecommissaris Sutherland zich opvallend positief. Radicalisering, criminaliteit, het komt allemaal goed. Over drugs zegt hij dit:

Misschien is er binnenkort weer zo een voetbal tornooitje gepland tussen de Molenbeekse jeugd en de politie. Na zo een tornooitje zijn de plooien meestal weer glad gestreken allee volgens de politie dan toch:lol::lol:

Vooral als die politie dan na de matchen aan het zuipen gaat:-D

Dadeemelee 23 mei 2022 22:26

Citaat:

80 procent in kaart?

Antwerpenaren zijn ervaringsdeskundigen, dus ik geloof u. 8-)

maddox 23 mei 2022 23:20

Citaat:

80 procent in kaart?

Nope, 80% is in "bankkaart" gebracht.
Dat zijn de slimme jongens die wat kruimels onder de flikken verdelen, en wat ferme taarten onder politici.

CUFI 24 mei 2022 03:22

Typisch. Er worden wapens gehandeld. Bibber bibber, laten we rap de braafste eruit screenen en die gaan kapot pesten om ons terug groot te voelen.

Henri1 24 mei 2022 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9965141)
Dan zal spoedig de war on drugs gewonnen zijn.

De resterende 20% is in de gevangenis.

Henri1 24 mei 2022 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9965185)
Antwerpenaren zijn ervaringsdeskundigen, dus ik geloof u. 8-)

Meer deskundig op het vlak van explosieven bedoelt u ?

Patrick M 24 mei 2022 11:19

Als ze die 80 procent toch kennen waarom pakt de politie die dan niet op?

Vlad 24 mei 2022 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9965366)

Wie gaat hen dan drugs leveren ? :silly:

Het Verzet 24 mei 2022 11:33

Nu moet justitie wel nog meewillen...

jad°relen°ir 24 mei 2022 11:39

In den tijd toen ik Rotterdam voor 't eerst bezocht had ik ook een planneke mee met de vijf betere shops op aangeduid.. best handig om dingen in kaart te brengen. 80% is wel veel.

Xenophon 24 mei 2022 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9965366)

Omdat er toch geen plaats is in de gevangenis om ze op te sluiten en een negenjarige wachtlijst op een bandje.

Dus wat is het nut?

Want tenslotte zijn er op dezelfde dag dat de dealers opgepakt worden weer nieuwe dealers die de straat opgaan en iedereen bevoorraden.

Een beetje zoals jaarlijks 90 ton coke in beslag nemen en niemand komt een lijntje/pijp te kort en de prijs stijgt zelfs niet.

Xenophon 24 mei 2022 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9965221)
Meer deskundig op het vlak van explosieven bedoelt u ?

Dat gaat meer over Deurne, ook gekend als Hand Grenade City.
Wij worden 's nachts nog niet meer wakker wanneer de handgranaten ontploffen en de Kalasjnikovs leeggeschoten worden.

reservespeler 24 mei 2022 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9965115)

Ehm, de mensen verwachten niet van de politie dat ze misdaad in kaart brengt, de mensen verwachten dat ze de misdadigers opsluit. Wat zegt die man nu eigenlijk?

Inderdaad, niet in kaart brengen, wel in den bak.
Ik begrijp wel dat men soms beter effe kan wachten om de grote vissen te vangen i.p.v. de kleine garnalen.

Rudy 24 mei 2022 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9965402)
Ik begrijp wel dat men soms beter effe kan wachten om de grote vissen te vangen i.p.v. de kleine garnalen.

Ofwel is er onvoldoende plaats in den bak, ofwel zijn er onvoldoende enkelbanden.
De grote vissen wonen niet in Molenbeek.

Oma 24 mei 2022 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9965402)

Dan kunnen ze lang wachten, tot de hel bevriest, want de haaien zitten in het buitenland en daar hebben onze smurfkes geen bevoegdheid.
Vissen naar kleine garnalen om ze meteen terug te smijten is zoals water met een lepeltje naar de zee dragen, dat doen ze al jaaaaren en ze zijn er fier op: war on drugs...we zijn er bijna, nog effe....intussen vliegen de granaten in het rond .. :rofl:

Het probleem zit erin dat drugs hele achtergestelde werkloze families welvaart en een muscle car bezorgt, junkies de high en de al dan niet corrupte overheid een oogje dichtknijpt om indirect mee te parasiteren met deze zwarte economie.
Zo een beetje als alcohol en tabak: afraden omdat het zo slecht is maar niet willen verbieden want de staat verdient er fors aan.

Den Ardennees 24 mei 2022 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9965391)
Dat gaat meer over Deurne, ook gekend als Hand Grenade City.
Wij worden 's nachts nog niet meer wakker wanneer de handgranaten ontploffen en de Kalasjnikovs leeggeschoten worden.

Die afrekeningen moeten toch ooit gedaan zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be