![]() |
Level3 mag gamen achter het stuur in DE
onze Belgische wet gaat zeker weer niet aangepast worden zou ik denken...
https://www.hln.be/drive/in-deze-twe...jden~a363d584/ en hoe handhaaf je dat ? EQE met L3 of EQE zonder L3 ? |
In de file...
|
Level3 mag gamen achter het stuur in DE
Zijn ze zot geworden ?? Sorry , maar ik vind dit niet kunnen , de chauffeur hoort zich te concentreren op de weg !!
|
Citaat:
Anders kregen die wagens de homologatie - voor de (zeer) beperkte level 3 - niet. Het is overigens via het federale Duitse KBA dat ze die homologatie kregen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De chauffeur hoort zich te concentreren op de weg , niet op GSM of computer !! |
Citaat:
De nog modernere wagen of bus of vrachtwagen zal geen bestuurder nodig hebben. Eigenlijk bestaan ze al voertuigen zonder chauffeur. Je moogt googelen op bus zonder bestuurder (proefproject) Zelfrijdende autos (zonder chauffeur) bestaan al langer: https://en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car |
Lees:
Fabrikant is aansprakelijk bij ongeval met Drive Pilot Het systeem werkt op basis van radarsensoren, lasers, camera’s en een zeer nauwkeurige GPS. Dat gaat dus veel verder dan radargestuurde cruisecontrol en ook Tesla blijft steken bij Level 2 met zijn Autopilot. Mercedes is dus de eerste fabrikant met Level 3-certificering. Dat is een mijlpaal, omdat bij deze snelheden niet de bestuurder aansprakelijk is in geval van een ongeluk, maar de fabrikant. Ah, en hoe gaan de politie en en verzekeringsmakelaars hiermee om ? |
Citaat:
De fabrikant zal dat kunnen aantonen dat de auto reed en de bestuurder ook niets verkeerd deed. Je hebt het toch zelf gequoted? Citaat:
|
Citaat:
en om eerlijk te zijn , ik heb daar absoluut ook geen spijt van !! Citaat:
Stel je voor , ze hacken de boordcomputer van een bus .... |
Citaat:
Een onderzoek van 3 jaar geleden: Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het bv ook niet met Tesla auto's !! Altijd thuisblijven is ook niet aan te raden , maar ivm auto's ook sommige chauffeurs zijn compleet gestoorde mafkezen !! |
Citaat:
En de fabrikant neemt de **volledige aansprakelijkheid voor dat systeem. Wat wil je meer. Je begint het langzaam te snappen. :-) ** 8 jaar geleden was de aansprakelijkheid nog de hamvraag voor de experten. Dat is nu al duidelijk geworden. En er is al een homologatie voor een eerste stap naar autonoom rijden, want level 3 (half-autonoom) is dat bijlange nog niet. Dat is pas level 4 = bijna-autonoom en ooit level 5 = volledig autonoom: als passagier, want de wagen heeft geen fysiek stuur en pedalen meer nodig. In zo een wagen heeft men dan ook geen rijbewijs meer nodig. Die wagen rijdt ook zonder passagier, of een passagier of passagiers kan die wagen oproepen als robotaxi : https://en.wikipedia.org/wiki/Robotaxi kan ook een robobus zijn, of "een zelfrijdende belbus". De chauffeurs van De Lijn mogen dan allemaal staken het zal niet helpen. :lol: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Daar wil ik toch het eerste voorbeeld van zien, waar de fabrikant van de auto in fout wordt gesteld. De wet- of regelgeving zal toch serieus moeten worden bijgeschaafd. Tot op heden is de bestuurder verantwoordelijk voor z'n voertuig en annex ongevallen. |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=l2LtrbRxLCM :-o Of misschien ook wel: https://www.ladbible.com/entertainme...tesla-20210509 :lol: Citaat:
Citaat:
|
In China rijden ze natuurlijk al...
Citaat:
Onze minister Ben Weyts was er bij in Zaventem 3 jaar geleden: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En als je dat wilt zien klik op dit filmpje uit China van verleden zomer: https://www.youtube.com/watch?v=zu0373D6cPk Of bekijk dit uit Zaventem: Onze minister Ben Weyts was er bij in Zaventem 3 jaar geleden: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn er al voorbeelden van verkeersongevallen waar zelfrijdende voertuigen bij betrokken zijn ? Er zal wel veel technisch vernuft bij te pas komen, maar toch. Kan zo'n zelfrijdend voertuig rekening houden met een voetganger die de weg oversteekt, al dan niet op het zebrapad ? En hoe houdt zo'n voertuig rekening met de voorrang van rechts ? |
Citaat:
Wat je daar vraagt kun je toch allemaal zelf opzoeken. . Met Level 2 of deels autonoom rijden gebeuren al duidelijk minder ongevallen dan zonder. Tesla houdt dat nauwgezet bij van al zijn wagens. Is hier al dikwijls gepost en kun je ook zelf ggl. De overheid zal zo een systeem pas homologeren wanneer het... vul zelf in. Zucht. |
Citaat:
https://nieuws.audi.nl/audis-merkslo...niek-wordt-50/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be