Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Automobilist valt buschauffeur aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265012)

Blue Sky 25 mei 2022 08:32

Automobilist valt buschauffeur aan

Het is nogal iets met die automobilisten.

https://www.hln.be/genk/buschauffeur...king~a220d432/

maddox 25 mei 2022 08:51

Jamaar, u mag niet veralgemenen, niet alle automobilisten zijn hormonaal gestoorde messentrekkers hoor.

Blue Sky 25 mei 2022 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9965944)
Jamaar, u mag niet veralgemenen, niet alle automobilisten zijn hormonaal gestoorde messentrekkers hoor.

Nu ja, de ene zal allicht meer ontvlambaar zijn dan de andere, doch het kan blijkbaar iedereen "overkomen", zelfs een brave vader van 2 kinderen;

https://www.hln.be/zedelgem/waanzinn...n-af~a40a459f/

Het begint met een slechte dag, wat minder geslapen en dan kan een kleine incident gaandeweg verder escaleren waarbij de spanning steeds verder opgebouwd wordt tot de bom barst en het ze over de rooie gaan.

Dadeemelee 25 mei 2022 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9965927)

Wat ik niet begrijp is waarom de chauffeurs van de Lijn in staking gaan. Stel er wordt chauffeur van Telenet belaagd door een dolle chauffeur, Telenet in staking?

Rudy 25 mei 2022 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9965971)
Wat ik niet begrijp is waarom de chauffeurs van de Lijn in staking gaan. Stel er wordt chauffeur van Telenet belaagd door een dolle chauffeur, Telenet in staking?

De Lijn kampt al langer dan vandaag met agressie. Telenet niet.

De schoofzak 26 mei 2022 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9966171)

Als je een amateur bent van staken, dan ga je geen job zoeken bij telenet, maar wel bij het openbaar vervoer.

fred vanhove 26 mei 2022 10:41

Citaat:

De MIVB blijkbaar veel minder. De paar keren ik gebruik maakte van de lijn en iets vroeg moet ik zeggen dat dat personeel me niet direct is bijgebleven als zijnde klantvriendelijk. Dit zonder te willen veralgemenen.

Henri1 26 mei 2022 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9965971)

In deze context volledig logisch.

Henri1 26 mei 2022 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9966655)
Als je een amateur bent van staken, dan ga je geen job zoeken bij telenet, maar wel bij het openbaar vervoer.

Je kan ook ambtenaar worden.

fred vanhove 26 mei 2022 10:43

Citaat:

Men zou bij De Lijn en de NMBS inderdaad beter de dagen meedelen er niet wordt gestaakt. Zou voor iedereen makkelijker zijn om te onthouden.

Ik weet die sjarels al mijn hele leven maandelijks 2X staken. Dat moet echt een hel zijn om daar te werken:-D

quercus 26 mei 2022 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9965944)

Da's inderdaad waar. Maar toch zijn er onder de automobilisten een zeker percentage kerels die het meest nauwkeurig omschreven kunnen worden als "arrogante bastaards". Laat ons wel wezen, iedereen weet toch dat je als automobilist een lijnbus voorrang hoort te geven.

reservespeler 26 mei 2022 11:19

Citaat:

En wat kan een staking daaraan veranderen?
Is me niet echt duidelijk.

reservespeler 26 mei 2022 11:20

Citaat:

Oeps!
Staken die dan meermaals?

Libro 26 mei 2022 11:26

Van autohaat naar ambtenarenhaat :lol: Veel plezier met het verlengd weekend, kindjes.

De schoofzak 27 mei 2022 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9966676)
Je kan ook ambtenaar worden.

Buiten vakantiejobs of studentenjobs heb ik nooit iets anders gedaan dan gewerkt als ambtenaar.
Ik ken mijn pappenheimers.

CLAESSENS Joris 27 mei 2022 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9966689)
Da's inderdaad waar. Maar toch zijn er onder de automobilisten een zeker percentage kerels die het meest nauwkeurig omschreven kunnen worden als "arrogante bastaards". Laat ons wel wezen, iedereen weet toch dat je als automobilist een lijnbus voorrang hoort te geven.

Laat ons ook wel genoeg wezen dat dat voor niet weinig lijnchauffeurs reden is om te denken dat ze voorrang mogen afdwingen (om niet te zeggen dat ze zonder ook maar te kijken hun pinker opzetten en zich op de weg gooien...

Vooral bij de MIVB is dat een kwaal met de Waalse busmaatschappij als verdienstelijke tweede...
Dat stond jaren geleden al zo in de parlementaire stukken en het is er niet op gebeterd...

Patrick M 27 mei 2022 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9966677)
Men zou bij De Lijn en de NMBS inderdaad beter de dagen meedelen er niet wordt gestaakt. Zou voor iedereen makkelijker zijn om te onthouden.

Ik weet die sjarels al mijn hele leven maandelijks 2X staken. Dat moet echt een hel zijn om daar te werken:-D

Het was niet de hel, het was goed werken.

Skobelev 27 mei 2022 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9965927)

In Genk.....ben benieuwd van welke soort die automobilist is. Het zit daar vergeven van die met een kort lontje.

fred vanhove 27 mei 2022 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9967292)
Het was niet de hel, het was goed werken.

Tussen de stakingen door dan ?:roll:

Libro 27 mei 2022 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9966689)

Alleen binnen de bebouwde kom wanneer de buschauffeur het pinklicht aanzet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be