Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Oekraïners aan het werk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265018)

reservespeler 25 mei 2022 11:44

Oekraïners aan het werk!

Hier zijn al verschillende Oekraïners aan het werk.
Iets wat je niet van iedereen kunt zeggen.
Er zijn er die op iedereen zeiken, maar zelf nooit de handen uit de mouwen steken.

Gisteren kregen we nog de vraag van een firma, gevestigd in Sittard (Nederland) voor twee Oekraïense werkkrachten.
Maandag mogen ze beginnen.

Die mensen willen tenminste werken voor hun geld.
Dat ze dan af en toe eens iets gratis krijgen, iets zoals een frietje of wat fruit, kan me dus ook geen barst schelen.

bembem 25 mei 2022 12:06

#Blablabla.

Infowarrior 25 mei 2022 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9966110)
Er zijn er die op iedereen zeiken, maar zelf nooit de handen uit de mouwen steken.

Gisteren kregen we nog de vraag van een firma, gevestigd in Sittard (Nederland) voor twee Oekraïense werkkrachten.

Dat ze dan af en toe eens iets gratis krijgen, iets zoals een frietje of wat fruit, kan me dus ook geen barst schelen.

Inderdaad. Onze nieuwe poetsvrouw (die volgende week begint) is een Oekraïense. Wat wel grappig/ironisch is, ze vervangt hierbij onze Russische poetsvrouw die deze week haar laatste dag deed. Ze vertrekt definitief naar familie in Moldavië.

Boa 25 mei 2022 21:47

Citaat:

Goed idee dat we ze aan het werk zetten. Zo kunnen we de lonen laag houden en kunnen onze bazen een extraatje verdienen.

Werknemer die wat veel zaagt over zijn loon? Buiten daarmee en we nemen een Oekraïense aan. Want die zeiken tenminste niet en steken voor een minimum loontje de handen uit de mouwen.

maddox 25 mei 2022 22:14

Mijn ervaring met Oekraïners, en dat is maar een heel beperkt groepje, is dat het zeer geschikte mensen zijn.

Ze hebben eenzelfde aanpak kwa werk als de noordelijke West Europeanen.

Herr Flick 25 mei 2022 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9966459)
Mijn ervaring met Oekraïners, en dat is maar een heel beperkt groepje, is dat het zeer geschikte mensen zijn.

Yep, prima gasten.

Mambo 25 mei 2022 23:37

Citaat:

Ze schieten wel op.
;-)

Deo 26 mei 2022 06:00

Citaat:

Maar aan welk loon, straks ten koste van duurdere oude werknemers die dergelijke bedrijven groot hebben gelaakt, mooi voorbeeld is een busbouwer uit de Kempen daar zijn die praktijken al 10 jaar aan de gang.
Vakbonden waken over zo iets ! Laat mij ni lachen hé.
Is gedaan met bedrijven naar goedkope landen te brengen, ze halen goedkope werk krachten naar hier, krijgen premie voor onderdak en werk.
Onze jeugd heeft geen schijn van kans die zijn al te duur.

reservespeler 26 mei 2022 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9966453)
Goed idee dat we ze aan het werk zetten. Zo kunnen we de lonen laag houden en kunnen onze bazen een extraatje verdienen.

Werknemer die wat veel zaagt over zijn loon? Buiten daarmee en we nemen een Oekraïense aan. Want die zeiken tenminste niet en steken voor een minimum loontje de handen uit de mouwen.

Krijgen hetzelfde loon voor hetzelfde werk als een autochtoon.

reservespeler 26 mei 2022 06:28

Citaat:

Inderdaad, ze zijn daarom ook zeer gegeerd.

reservespeler 26 mei 2022 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9966511)
Maar aan welk loon, straks ten koste van duurdere oude werknemers die dergelijke bedrijven groot hebben gelaakt, mooi voorbeeld is een busbouwer uit de Kempen daar zijn die praktijken al 10 jaar aan de gang.
Vakbonden waken over zo iets ! Laat mij ni lachen hé.
Is gedaan met bedrijven naar goedkope landen te brengen, ze halen goedkope werk krachten naar hier, krijgen premie voor onderdak en werk.
Onze jeugd heeft geen schijn van kans die zijn al te duur.

Is dat zo?
Ik geloof er de kloten van Schoof van.
Wel is het zo dat deze mensen nog willen werken voor hun loon.

De lonen die uitbetaald worden zijn krek dezelfde als de lonen die onze mensen krijgen.

Deo 26 mei 2022 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9966520)
De lonen die uitbetaald worden zijn krek dezelfde als de lonen die onze mensen krijgen.

:roll:
Ja minium loon wel, maar de subsidies die bedrijven krijgen is doorslaggevend!
Heb zelf 18 jaar zelfstandige geweest en weet hoe dit werkt.

reservespeler 26 mei 2022 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9966526)
:roll:
Ja minium loon wel, maar de subsidies die bedrijven krijgen is doorslaggevend!
Heb zelf 18 jaar zelfstandige geweest en weet hoe dit werkt.

Wij geven geen subsidies aan de werkgevers die Oekraïens tewerkstelt.
Er zijn zelfs werkgevers die de mensen met busjes ophaalt.

Deo 26 mei 2022 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9966530)

Onwetendheid is toch een deugd.

Rudy 26 mei 2022 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9966530)

Het is de werkgever (onderaannemer) in het buitenland die factureert aan de aannemer in België, en dit aan buitenlands tarief (ongeveer maar in ieder geval goedkoper dan het Belgisch loon). Die buitenlandse arbeiders worden niet betaald door de Belgische aannemer, wel door hun buitenlandse werkgever.

Uiteraard, als je buitenlandse arbeiders in loondienst neemt moeten die hetzelfde loon krijgen als de Belgische collega's;

Deo 26 mei 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9966559)
Het is de werkgever (onderaannemer) in het buitenland die factureert aan de aannemer in België, en dit aan buitenlands tarief (ongeveer maar in ieder geval goedkoper dan het Belgisch loon). Die buitenlandse arbeiders worden niet betaald door de Belgische aannemer, wel door hun buitenlandse werkgever.

Uiteraard, als je buitenlandse arbeiders in loondienst neemt moeten die hetzelfde loon krijgen als de Belgische collega's;

Zijn tijdelijke vluchtelingen door oorlog !
Zijn figuurlijke politieke melkkoeien in " onderdak en werk"
Ten koste van...
Is juist dat wij ze opvangen maar toch kant tekening op gebied van...

Rudy 26 mei 2022 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9966577)
Zijn tijdelijke vluchtelingen door oorlog !
Zijn figuurlijke politieke melkkoeien in " onderdak en werk"
Ten koste van...
Is juist dat wij ze opvangen maar toch kant tekening op gebied van...

Als je die vluchtelingen in loondienst neemt dan vrees ik dat je hen hetzelfde loon zal moeten betalen.
Of hieromtrent subsidies bestaan weet ik niet.

Deo 26 mei 2022 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9966579)
...
Of hieromtrent subsidies bestaan weet ik niet.

100% zeker.

reservespeler 26 mei 2022 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9966550)
Onwetendheid is toch een deugd.

Leg uit.

reservespeler 26 mei 2022 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9966559)

De bedrijven die ik ken werken met personeel in loondienst.
Sommige buitenlanders hebben een zelfstandigenstatuut, dat is iets waar ze zelf voor kozen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be