![]() |
Groen wilt de poort openzetten voor meer gelukzoekers.
Groen vraagt om niet-ingevulde opvangplaatsen voor Oekraïners open te stellen voor anderen.
De mensen staan inderdaad te springen om tuig in huis te halen. Gemeentebesturen staan ook te springen om de noodopvang, die ze meestal creëren in hallen of, ... die ze eigenlijk zelf nodig hebben, open te stellen voor mensen die hier helemaal niet moeten zijn. Sarc. modus off. Daarbij vergeet Groen, voor het gemak, dat het nog altijd kan escaleren in Oekraïne, wat gaan ze dan doen? Nog meer opvangplaatsen? Het enige dat Groen moet voorstellen is dat mensen vlugger teruggestuurd worden, dan zijn er voldoende plaatsen en dat zou ook het aanzuigeffect verminderen. Coalitiepartner Groen roept staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) op om de opvangplaatsen voor Oekraïense vluchten die niet opgevuld zijn, in te schakelen in het reguliere opvangnetwerk. "Wat voor Oekraïense vluchtelingen kan, moet ook voor andere vluchtelingen kunnen", vindt Kamerlid Eva Platteau. Ze wijst erop dat vandaag nog steeds vluchtelingen op straat blijven staan aan het Klein Kasteeltje bij gebrek aan opvangcapaciteit. De Belgische Staat slaagt er niet in hen onderdak te geven, hoewel hij daartoe verplicht is. Tegelijkertijd zijn er de laatste maanden veel opvangplaatsen gecreëerd voor Oekraïense vluchtelingen. Die plaatsen zijn vandaag niet allemaal ingevuld. De Belgische Staat en Fedasil zijn verplicht om iedereen die hier asiel aanvraagt onderdak en opvang te bieden, aldus nog Groen. De rechtbank van eerste aanleg in Brussel veroordeelde de Belgische Staat in januari 2022 wegens het niet nakomen van deze wettelijke verplichting. Zelfs in geval van een verzadigd opvangnetwerk, is staatssecretaris Mahdi verplicht om iedereen opvang te bieden, desnoods via noodopvang. |
Dat wijkt dus af van een ouder artikel de dato 17 mei 2019 wat 'leerde'...
Groen wil vluchtelingen en migranten op zee terugbrengen naar Spaanse enclaves Daar had men al lang met bezig moeten zijn met de bootjes terug de andere richting uit te sturen want op huidig ogenblik gaat het van kwaad naar erger. Ik schreef het al eerder maar ik zie de massa's bootjes die de EU aandoen als een 'Paard van Troje' toestand in de zin van "alles komen inpalmen" |
kom zet u erbij
waar plaats voor 2 is , is plaats voor drei |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is de tweede keer dat ik een heel epistel typ, het plaatst en enkel de qoute verschijnt?!? Wie is hier met mijn k****n aan het spelen? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan het lezen hoor. Stuur maar een PBke |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
En dat is al de tweede keer... |
Citaat:
Of wordt ik gewoon seniel? :lol: |
Citaat:
|
Dat komt er natuurlijk van… Bij de vorming van Vivaldi was bij de belgicistische mini-trado’s de afkeer tegenover N-VA dusdanig groot dat ze nog liever de watermeloenen van Groen/Ecolo erbij namen. Dergelijke bakfietsende weldoeners gruwen van alles wat te maken heeft met een beleid dat rekening houdt met de economische en financiële realiteit.
|
Citaat:
Het manna valt gewoon uit de hemel. |
Ayaan Hirsi Ali bezorgd om groei woke-invloed: "Het is gevaarlijker dan de radicale islam"
Uit de tekst geplukt: Citaat:
Citaat:
Een 'poort' die al lang gesloten had moeten zijn . :roll: |
Citaat:
|
Ik denk: in 2024 veel stemmen voor het VB.
|
Citaat:
Lijkt mij ook de 'beste' keuze. :-D Maar naast dat alles rijst dan de vraag mocht het VB een stemmenkanon zijn: gaat men die mensen uit hun schutkring halen en hun werk dan laten doen? Of kiest men voor de volledige overrompeling van België door een groep "Paard van Troje" menners. (Paard vervangen door bootjes is geen overdreven optie) Die bootjes die kusstreken teisteren, niet Troje in dit geval. |
Zou dat ook te maken kunnen hebben met de vele gelukszoekers die zich over de wereld willen verspreiden, op welke manier dan ook.
Alle manieren zijn 'goed?' Ryanair test Afrikaans van Zuid-Afrikanen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be