Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uitzending VRT - leven in armoede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265086)

Johan Daelemans 31 mei 2022 07:44

Uitzending VRT - leven in armoede

Niemand een reactie?

maddox 31 mei 2022 07:45

Ik alvast niet.

Johan Daelemans 31 mei 2022 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9969320)
Ik alvast niet.

Nooit uw zoon naar school moeten voeren met een wrak van een auto met geleende nummerplaten?

maddox 31 mei 2022 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969322)
Nooit uw zoon naar school moeten voeren met een wrak van een auto met valse nummerplaten?

Wegens geen zoon, neen.

Maar heb wel een tijd zonder wagen geleefd. Interessant, irritant, en niet voor herhaling vatbaar.

Johan Daelemans 31 mei 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9969323)
Wegens geen zoon, neen.

Maar heb wel een tijd zonder wagen geleefd. Interessant, irritant, en niet voor herhaling vatbaar.

Heb je de uitzendingen gevolgd?

Vlad 31 mei 2022 08:11

Geen televisie en me registreren op VRTNU doe ik niet.

patrickve 31 mei 2022 08:12

Citaat:

Nooit uw zoon naar school moeten voeren met een wrak van een auto met geleende nummerplaten?

Is dat armoede ? Armoede is wanneer je dood gaat van de honger he.
Van zodra je voldoende voedsel hebt om de dag te overleven, heb je geen armoede. Al de rest is luxe.

Vlad 31 mei 2022 08:17

Citaat:

Neen. Kinderen naar school voeren met de auto is iets voor rijke mensen.

maddox 31 mei 2022 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969333)
Heb je de uitzendingen gevolgd?

Neen, geen TV sinds 2003, en al zeker niet geïnteresseerd in een Blegische overheids 3de rangs agitprop kanaal.

Johan Daelemans 31 mei 2022 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9969343)
Neen. Kinderen naar school voeren met de auto is iets voor rijke mensen.

Met het openbaar vervoer naar school gaan is duurder.
Gewoon niet studeren?

Johan Daelemans 31 mei 2022 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9969340)
Is dat armoede ? Armoede is wanneer je dood gaat van de honger he.
Van zodra je voldoende voedsel hebt om de dag te overleven, heb je geen armoede. Al de rest is luxe.

Ja juist.

Skobelev 31 mei 2022 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969348)
Met het openbaar vervoer naar school gaan is duurder.
Gewoon niet studeren?

Wij waren beschaamd indien ons vader ons met de wagen aan school ging droppen. We waren geen janetten die bang waren voor wat regen hé.
Met de fiets of te voet was de enige optie.

Johan Daelemans 31 mei 2022 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9969339)
Geen televisie en me registreren op VRTNU doe ik niet.

De uitzending niet gezien hebben lijkt me een geldige reden om alvast geen draad te starten. Toch bedankt om een reactie te plaatsen.

Johan Daelemans 31 mei 2022 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9969350)
Wij waren beschaamd indien ons vader ons met de wagen aan school ging droppen. We waren geen janetten die bang waren voor wat regen hé.
Met de fiets of te voet was de enige optie.

Ik veronderstel dat dat dan binnen wandel of fietsafstand was?

Skobelev 31 mei 2022 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969353)

Dat was van 1 tot een paar km.

wagner.666 31 mei 2022 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969353)

Neen, vanaf mijn tiende wasn't da een acht a negen kilometer met de velo, winters /zomers.
En vanaf mijn veertiende was het vijftiende een km of vijftien, nooit ziek geweest toen.

Het Verzet 31 mei 2022 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9969318)
Niemand een reactie?

Nogal eenzijdig voorgesteld lijkt me.
Mijn madam werkt als budgetbeheerder voor het OCMW.
Daar hoor je allerlei verhalen, niet willen werken, niet (meer) kunnen werken, eens pech gehad en op goeie weg, neverending stories, echte stommeriken, krapuul van advocaten en deurwaarders, enorm veel alcoholverslaafden, enzovoort...

Armoede is een enorm brede waaier.

Xenophon 31 mei 2022 09:18

Citaat:

Daar hadden wij geen geld voor.

jad°relen°ir 31 mei 2022 09:25

Mag ik opmerken dat dit een ietwat vreemde manier is om een draadje te starten..? Een beetje armoedig eigenlijk..
Maar goed, ieder nuchter mens weet dat armoede enkel nog maar gaat toenemen. De middenklasse zal grotendeels verdwijnen en 't is niet dat die plots allemaal rijk gaan worden. Komende jaren worden wreed.

We konden haast al niet zorgen voor onze eigen arme burgers, dus importeerden we er nog een gigantisch hoop extra, waar dan uiteraard ook bijna geen middelen voor zijn.. en met de prijsstijgingen (juicht voor het covid-beleid + oorlogje hier en daar) is er geen verbetering in zicht.

Ontopic (denk ik, want kijk zelden vrt en heb die uitzending niet gezien): in de lagere school werd ik opgehaald met de schoolbus, tot ik voldoende oud was om met de fiets te kunnen.. tijdens het middelbaar reed ik mee met ouders die 1km van school werkten en wandelde ik 't laatste stuk, ik hoefde me dus niet te schamen voor die tweedehandswagen.. en bij goede weersomstandigheden fietste ik die volledige 10km. Mijn eigen wagen heb ik gekocht toen mijn rijbewijs al 15jaar oud was. Alle privé-transport tijdens die 15j deed ik met de fiets, te voet en lange afstanden met trein. Ik heb geen kinderen, want wist jaren geleden al dat die mij te duur gingen zijn. En aan dat laatste hadden heel wat meer mensen beter ook eens gedacht. Maar langetermijndenken, daar doen we niet aan eh.. yolo en shit.

Johan Daelemans 31 mei 2022 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9969373)
Neen, vanaf mijn tiende wasn't da een acht a negen kilometer met de velo, winters /zomers.
En vanaf mijn veertiende was het vijftiende een km of vijftien, nooit ziek geweest toen.

Dus binnen fietsafstand.
Waarom dan uw post starten met 'neen'?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be