![]() |
Ontmoetingsplekken.
Stations moeten ‘levendige ontmoetingsplekken’ worden
De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht. 30% meer reizigers betekend meer personeel. En er is nu al personeel te kort want iedere spoorwegbeambte staat dagen verlof, kredietdagen, cv en rusten achter. Hoe gaan ze dit oplossen? |
Personeel echt werk laten doen ipv papier te verschuiven?
|
Stations? Voor wie? Voor al die marginalen die daar rond lopen?:-P
Wie gebruikt er nu het openbaar vervoer. :roll: |
Citaat:
Een dakloze kan het openbaar vervoer niet gebruiken, te duur. |
Citaat:
|
een ontmoetingsplek zou ik het nu niet bepaald noemen nee, eerder een shithole waaruit je zo snel mogelijk weg wil
de usual suspekts die daar met hune step rondracen, ook al staan er borden die dat verbieden. Als het eens heel druk is en ze irriteren me te hard en ze komen te dichtbij heeft er zo eens ene mijnen ellenboog in zijn muil . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De kostprijs speelt dan een ondergeschikte rol. |
Citaat:
|
Er wordt al zoveel bespaard op de openbare diensten: vervoer, onderwijs, zorg, justitie, politie, ... . Wel raar dat ondanks die zware besparingen België in Europa nog steeds aan kop staat wat betreft kostprijs per reiziger, leerling, patiënt, ... . Het moet zijn dat er ergens middelen fout gealloceerd worden. Middelen fout alloceren door (semi)-overheidsinstanties ? Neen toch. Dat bestaat niet ... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meer moet daar niet over gezegd worden. Pure waanzin!!!! |
Er zijn geweldig mooie (oude) stationsbuffetten. Ik denk aan Antwerpen en Gent.
Dat moet niets kosten aan de nmbs. Ze moeten enkel een modern en faciliterend beleid voeren naar private winkels, horeca enz. Enige voorwaarde: waar ze nu veel te veel geld weg laten vloeien naar bodemloze putten, moeten ze wel hun dingen - waaronder hun gebouwen enz. - op orde stellen. En stoppen met zeveren zoals 'in elk station om het half uur een trein laten vertrekken'. Er zijn begod veel stationnetjes, vooral in Walenland, waar per dag (per dag) niet veel meer dan een ezel, een hond, een kat en een haan opstappen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dát is dienstverlening. https://www.telegraaf.nl/nieuws/4296...r-een-reiziger |
Citaat:
In een normaal land zouden ze die gewoon een privéchauffeur gegeven hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be