Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ontmoetingsplekken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265097)

Patrick M 1 juni 2022 16:36

Ontmoetingsplekken.
 
Stations moeten ‘levendige ontmoetingsplekken’ worden

De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht.

30% meer reizigers betekend meer personeel.
En er is nu al personeel te kort want iedere spoorwegbeambte staat dagen verlof, kredietdagen, cv en rusten achter.
Hoe gaan ze dit oplossen?

maddox 2 juni 2022 13:20

Personeel echt werk laten doen ipv papier te verschuiven?

Skobelev 2 juni 2022 19:30

Stations? Voor wie? Voor al die marginalen die daar rond lopen?:-P
Wie gebruikt er nu het openbaar vervoer. :roll:

maddox 2 juni 2022 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9970866)
Stations? Voor wie? Voor al die marginalen die daar rond lopen?:-P
Wie gebruikt er nu het openbaar vervoer. :roll:

Wanhopigen of ambtenaren, omdat ze niet beter weten.

Een dakloze kan het openbaar vervoer niet gebruiken, te duur.

Herr Flick 2 juni 2022 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9970866)
Stations? Voor wie? Voor al die marginalen die daar rond lopen?:-P
Wie gebruikt er nu het openbaar vervoer. :roll:

mijnen baas betaald en ik moet maar een paar honderd meter van elk station te voet gaan. de moment dat ik een bus moet pakken ben ik weg natuurlijk.

Herr Flick 2 juni 2022 22:03

een ontmoetingsplek zou ik het nu niet bepaald noemen nee, eerder een shithole waaruit je zo snel mogelijk weg wil

de usual suspekts die daar met hune step rondracen, ook al staan er borden die dat verbieden. Als het eens heel druk is en ze irriteren me te hard en ze komen te dichtbij heeft er zo eens ene mijnen ellenboog in zijn muil .

reservespeler 3 juni 2022 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9970206)
Stations moeten ‘levendige ontmoetingsplekken’ worden

De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht.

30% meer reizigers betekend meer personeel.
En er is nu al personeel te kort want iedere spoorwegbeambte staat dagen verlof, kredietdagen, cv en rusten achter.
Hoe gaan ze dit oplossen?

Door die mensen eindelijk te laten doen waarvoor ze betaald worden, namelijk werken.

reservespeler 3 juni 2022 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9970700)
Personeel echt werk laten doen ipv papier te verschuiven?

Mijn gedacht.

reservespeler 3 juni 2022 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9970866)
Stations? Voor wie? Voor al die marginalen die daar rond lopen?:-P
Wie gebruikt er nu het openbaar vervoer. :roll:

In sommige landen, waar het efficiënt is, veel mensen.
De kostprijs speelt dan een ondergeschikte rol.

reservespeler 3 juni 2022 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9970920)
een ontmoetingsplek zou ik het nu niet bepaald noemen nee, eerder een shithole waaruit je zo snel mogelijk weg wil

de usual suspekts die daar met hune step rondracen, ook al staan er borden die dat verbieden. Als het eens heel druk is en ze irriteren me te hard en ze komen te dichtbij heeft er zo eens ene mijnen ellenboog in zijn muil .

Strak plan.

Vlad 3 juni 2022 07:01

Er wordt al zoveel bespaard op de openbare diensten: vervoer, onderwijs, zorg, justitie, politie, ... . Wel raar dat ondanks die zware besparingen België in Europa nog steeds aan kop staat wat betreft kostprijs per reiziger, leerling, patiënt, ... . Het moet zijn dat er ergens middelen fout gealloceerd worden. Middelen fout alloceren door (semi)-overheidsinstanties ? Neen toch. Dat bestaat niet ... :roll:

Vlad 3 juni 2022 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9970700)
Personeel echt werk laten doen ipv papier te verschuiven?

De tijd van papier is gedaan hoor. Nu is er nog veel veel veel meer 'werk' want elektronisch kan er nog veel veel veel meer worden bijgehouden, gecontroleerd en doorgezonden ... nog meer postjes, nog minder mensen die uitvoerend werk willen doen onder het oog van nooit geziene Stasi-apparaten en apparatsjiks. De 'omkadering' blijft als een zwangere vrouw opzwellen met als verschil dat het nooit van iets levensvatbaar bevalt. Zoveel capabele dikwijls hard werkende mensen wiens arbeid er amper doet terwijl er overal volk tekort is voor het echte werk.

reservespeler 3 juni 2022 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9971044)
Er wordt al zoveel bespaard op de openbare diensten: vervoer, onderwijs, zorg, justitie, politie, ... . Wel raar dat ondanks die zware besparingen België in Europa nog steeds aan kop staat wat betreft kostprijs per reiziger, leerling, patiënt, ... . Het moet zijn dat er ergens middelen fout gealloceerd worden. Middelen fout alloceren door (semi)-overheidsinstanties ? Neen toch. Dat bestaat niet ... :roll:

Kijk eens naar Di Rupo's treinstation.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Pure waanzin!!!!

De schoofzak 3 juni 2022 13:27

Er zijn geweldig mooie (oude) stationsbuffetten. Ik denk aan Antwerpen en Gent.

Dat moet niets kosten aan de nmbs. Ze moeten enkel een modern en faciliterend beleid voeren naar private winkels, horeca enz.

Enige voorwaarde: waar ze nu veel te veel geld weg laten vloeien naar bodemloze putten, moeten ze wel hun dingen - waaronder hun gebouwen enz. - op orde stellen.

En stoppen met zeveren zoals 'in elk station om het half uur een trein laten vertrekken'.
Er zijn begod veel stationnetjes, vooral in Walenland, waar per dag (per dag) niet veel meer dan een ezel, een hond, een kat en een haan opstappen.

Henri1 3 juni 2022 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9970206)
Stations moeten ‘levendige ontmoetingsplekken’ worden

De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht.

30% meer reizigers betekend meer personeel.
En er is nu al personeel te kort want iedere spoorwegbeambte staat dagen verlof, kredietdagen, cv en rusten achter.
Hoe gaan ze dit oplossen?

Jij gaat het probleem van de seks-parkings verleggen naar de stations ?

Zucht 3 juni 2022 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9971289)
Er zijn geweldig mooie (oude) stationsbuffetten. Ik denk aan Antwerpen en Gent.

Dat moet niets kosten aan de nmbs. Ze moeten enkel een modern en faciliterend beleid voeren naar private winkels, horeca enz.

Enige voorwaarde: waar ze nu veel te veel geld weg laten vloeien naar bodemloze putten, moeten ze wel hun dingen - waaronder hun gebouwen enz. - op orde stellen.

En stoppen met zeveren zoals 'in elk station om het half uur een trein laten vertrekken'.
Er zijn begod veel stationnetjes, vooral in Walenland, waar per dag (per dag) niet veel meer dan een ezel, een hond, een kat en een haan opstappen.

In Japan hebben ze een station een jaar langer open gehouden voor 1 studente die de trein moest nemen om naar school te gaan.
Dát is dienstverlening.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4296...r-een-reiziger

reservespeler 4 juni 2022 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9971311)
In Japan hebben ze een station een jaar langer open gehouden voor 1 studente die de trein moest nemen om naar school te gaan.
Dát is dienstverlening.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4296...r-een-reiziger

Een extreem geval.
In een normaal land zouden ze die gewoon een privéchauffeur gegeven hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be