![]() |
Groen wil Franstalige vakantieregeling voor scholen in Vlaamse faciliteitsgemeenten
Groen deed haar reputatie als Belgicistische partij alle eer aan.:roll:
Zo wil Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen) dat in de faciliteitengemeenten de Franstalige regeling voor de schoolvakanties gevolgd zou worden. Zo volgt Groen braaf de bevelen van hun Franstalige grote broer Ecolo en worden de Vlaamse faciliteitengemeenten nog wat minder Vlaams.:cry:: Gelukkig was Vlaams Minister Ben Weyts (N-VA) er ook nog om dit Franskiljonse plannetje van Groen tegen te houden.:-) Goed gedaan Ben. https://www.hln.be/binnenland/weyts-...ling~ad6bf532/ "Die suggestie viel bij minister Weyts op een koude steen. “Ik respecteer de beslissing die men aan Franstalige kant heeft genomen. Maar in die faciliteitengemeenten volgen we de vakantieregeling van de Vlaamse Gemeenschap. We gaan de scholen daar nu toch geen aparter statuut geven dan ze al hebben. We gaan er geen verlengstukken van de Franse Gemeenschap in Vlaanderen van maken”, aldus de N-VA-minister. ":-) |
Citaat:
|
Citaat:
Zolang Groen voor Ecolo in het stof blijft kruipen en steeds de anti-Vlaamse kaart blijft trekken, zal Groen een kleine partij blijven. Dus Go Meuleman ,go go :-) |
Die Vlamingen met hun naïeve altruïsme dat geen wederzijds verkeer kent langs de andere kant zijn veel vervelender dan menige Francofoon, vind ik. Dat is zeker een Vlaamse vloek. Maar goed, zulke mensen zijn ook onbewuste promotors van het Vlaams nationalisme.
Zelf erger ik me ook aan de Vlaming bij wijlen en tijden, maar ik ga geen olie op het vuur gooien door de Vlaming dingen toe te wensen ten nadele van zijn cultuur. Het zou me zelfs niet verbazen dat Franstaligen hier eerder meer minachting jegens Vlamingen van krijgen i.p.v. respect. |
Citaat:
Kan iemand zich voorstellen dat een parlementslid van Ecolo zou voorstellen om in Komen en Moeskroen , waar er faciliteiten zijn voor de Vlamingen, de Vlaamse vakantieregeling te volgen ipv de Waalse vakantieregeling. Het kot zou te klein zijn. |
Citaat:
En ik zeg dat als bewoner van een faciliteiten gemeente, niet als sympathisant die meestal niet eens weet over wat hij zit te melken. |
Citaat:
Van Uw Belgicistische vrienden moet je het hebben ,Panda:-) |
Als je even denkt dat nu toch wel alle domme voorstellen van Groen de revue gepasseerd zijn, wel ... dan toch komt er nog een dat nog straffer is dan de voorgaande.
|
Als je dacht dat je iets idioot-vrij te vinden, brengt moeder natuur de betere idioot.
Het werkt ook voor politieke partijen, da's duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat we gaan grillen is wel eerst de kreeftentank gepasseerd dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In veel scholen vindt men zelfs meer Franstaligen dan Vlamingen. Het verandert dus niets voor de meeste Franstalige leerlingen van de Vlaamse Rand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be