![]() |
Steeds meer Belgen fietsen naar het werk
Citaat:
|
Jubel en juich....
Het aantal fietsongevallen is dan ook evenredig gestegen. |
Een op drie lijkt me nogal veel. Daar zitten volgens mij een pak fietspremiefraudeurs tussen.
|
Citaat:
https://www.hln.be/berlaar/stuur-is-...-n10~adc505ff/ |
Citaat:
|
Citaat:
Het potentieel is dat ook gigantisch gezien 70% van de werknemers op minder dan 20 km van het werk woont. |
Citaat:
De elektrische motorfietsen verbreden het mogelijke gebruik. Dus logisch gevolg. |
Zeer goed, meer plaats voor mij en mijn auto.
|
Citaat:
Die fietste iedere dag effectief naar het werk. Alleen vertrok ze thuis met de wagen en parkeerde ze die op ne kilometer of twee van haar werk. Niemand controleerde dat, tot ze op een dag betrapt werd door haar overste. |
Citaat:
Ik speel het spel ook niet eerlijk hoor. Ik krijg wel de volle fietsvergoeding, maar gebruik een rijdende standstoel met electrische ondersteuning. |
Citaat:
Zijn adres was in Luxemburg .....en er stonden wel veel km op zijn auto. Veel verplaatsingsvergoeding wegens km .....Luxemburg -Antwerpen- Luxemburg . Maar woonde wel in Wilrijk bij zijn zus in de week . Ook uitgekomen bij de werkgever . |
Citaat:
Evenzeer als een benzine motor fietser. Stop met de bevoordeling ervan, en het is over en uit met elektrisch fietsen naar werk. Nu tolereren ze wind en regen en kou maar omdat de bevoordeling dat nadeel compenseert. |
Citaat:
![]() "Dagelijks trekt het Brussels Gewest 356.000 Vlaamse en Waalse pendelaars aan, zes van de tien uit Vlaanderen en vier van de tien uit Wallonië." Even rekenen: 356000*0.6= 213600 pendelaars waarvan 71200 met de fiets (33%) Van die 71200 fietsers komen er (eigen schatting) 20% uit de noordrand ? Dan zouden tijdens de ochtendspits ergens 15.000 fietsers over die brug moeten rijden. Nu nog een link naar een camera en we kunnen zelf aan het tellen gaan. https://www.verkeerscentrum.be/camerabeelden |
Citaat:
|
Citaat:
Bof, elke dag dat ik ga werken met de rijdende strandstoel is toch €9 recht naar de bankrekening. Maar dat wordt wel gecontroleerd. De combinatie van de fiets, fietscomputer en een regelmatige download van de afgelegde kilometers op welk uur. Neen, de fiets en/of fietscomputer in de koffer van de auto leggen werkt niet. Ik zou het kunnen neppen, door de fietscomputer en de sensoren te monteren op de motorfiets. Maar waarom? |
Citaat:
Eigen volk controleren, daar blinkt de overheid niet echt in uit. Het minste dat ik daarvan kan zeggen is dat ik pakken praktijkervaring heb. |
Citaat:
Aan de pluskant: minder uitstoot, mensen die meer lichaamsbeweging hebben wat de gezondheid ten goede komt. Minder lawaaihinder. |
Citaat:
Je kunt zelfs een dode lichaamsbeweging geven. Voorbij de rigor mortis begint het wat te kraken, maar bewegen doet "m. En goed voor zijn gezondheid, proost! :P En haha 2, minder lawaaihinder, ja, wacht maar totdat ze, eenmaal 't volk beginnen met de motor meedraaien is, gaan ze voor de veiligheid verplichten een permanente lawaaigenerator te installeren. |
Citaat:
En haha al van de verplichte fietsbel gehoord? Citaat:
Citaat:
![]() https://docplayer.nl/16948208-Stedel...oord-zuid.html |
Allemaal goed, maar de werkgever zou dan ook douche en omkleedruimtes mogen voorzien.
Stinkend en bezweet tussen de collega’s rondlopen is niet mijn stijl. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be