![]() |
Is zelfstandige worden de moeite?
Ik wil zelfstandig werken, heb opstart kapitaal en een geweldig idee waar veel vraag maar lokaal nog geen aanbod voor is. Ik spreek van omzetten tijdens piekdagen rond de 500 tot 1000 euro per dag.
Het is simpel, handgemaakt en wordt met een bakfiets getransporteerd. 1 zaak, de angst van bureaucratie en alzo al mijn rechten te verliezen als ik een concurrent krijg die het beter begint te doen en de omzet daalt. Niets verloren qua kapitaal (snel terug verdiend), maar wel mijn sociale rechten weg. Help. |
ja de sociale rechten en zekerheid he CUFI, langs de andere kant, de vrij onderneming, ... ja het is een risico, dat als het goed draait, u meer zou moeten opbrengen...
maar informeer u eerst maar heel goed en zie of ge geen bijstand kunt krijgen etc van Unizo of hoe heet dat tegenwoordig. |
Citaat:
Het gaat sowieso goed draaien. Streetfood. Ik heb al fameuze recepten ontwikkeld die mij tot bijna 90x meer opbrengen dan ik er in investeerde. |
Citaat:
|
Citaat:
Je begint niet “gewoon” he, beginnen is definitief beslissen en spijt komt dan te laat. |
Citaat:
Je kan eenvoudigweg stoppen. Zoveel werk komt daar niet bij kijken. |
Citaat:
Je kan eenvoudigweg stoppen. Zoveel werk komt daar niet bij kijken. Het is geen permanente levenskeuze hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je als werknemer zelf ontslag neemt, heb je in principe ook geen recht op een werkloosheidsuitkering hé. Zo'n uitkering dient voor de gevallen dat je buiten je wil om zonder werk valt (bijvoorbeeld omdat je wordt ontslagen). |
Citaat:
|
Citaat:
Of wat als iemand als invalide besluit zelfstandig te werken en het flopt? |
Is huurling worden de moeite?
Aah ja, dat is veelal geen keuze. |
Citaat:
Dat scheelt. Ik ben trouwens van mening geworden dat mijn beperking zonder teveel bemoeienissen net een verrijking is. |
heb eens imand die zelfstandig geworden was horen zeggen: 300.000fr per maand
|
Citaat:
Locatie + timing = succes. Indien niet, verander 1 van de twee. |
Citaat:
|
Citaat:
vrijgeleide A38 |
En al uw onkosten voor HET werk zijn aftrekbaar.
Ook alle energie, uw keuken omdat u moet eten, uw badkamer om u te wassen, uw pc in uw leefruimte. Uw nieuwe dikke auto om te net werken, reizen om te net werken. Enz.. Enz.. En als dat er allemaal is afgetrokken heb je nog net genoeg om te leven. Belastingen zo weinig mogelijk. Sociale lasten is op bruto winst, maar komt uw pensioen ten goede. |
Mensen die nu nog (in deze duistere tijden) zelfstandige willen worden die hebben wel een héééééééél groot hart. :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be