De schoofzak |
14 juni 2022 20:07 |
Wat ik altijd al vermoedde, nu bevestigd door La Liekens
Vermoeden? Weet ik veel ...
titel: COLUMN. Goedele Liekens over waarom vrouwen zo houden van orale seks. “Jij zit in de cockpit”
https://www.hln.be/seks-en-liefde/co...6e3ca692d12d59
Citaat:
Seksuologe Goedele Liekens veegt alle taboes van tafel. Ze onderstreept dat vrouwen pijpen voor ... jawel, zichzelf. Wie het tegendeel durft te beweren, heeft ongelijk — of weet niet hoe een vrouw de daad precies ervaart. Geen zorgen: Liekens legt haarfijn uit wat er volgens haar in het hoofd van heel wat vrouwen omgaat tijdens orale seks. “Sommige vrouwen komen zelfs klaar van pijpen.”
Goedele Liekens 14-06-22, 13:58 Laatste update: 14:44 Bron: NINA
Ze is seksuologe, politica en tv-gezicht. Een overvolle agenda dus, en nu voegt Goedele Liekens daar nog columniste aan toe. Elke week geeft ze hier haar ongezouten mening over seks en relaties.
Hopla, hier gaan we: een column over pijpen. Jaja. Want, Jezus, iedereen denkt altijd dat wij het doen voor de mannen. Beste mannen, niet verder vertellen, maar wij vinden pijpen stiekem ook fantastisch. Voor onszelf. Dolle pret. Pure lust zelfs! Fellatio is zoveel meer dan returning the favour. En dat wordt veel te weinig belicht. Dus bij dezen vertel ik jullie waarom we het zo leuk vinden!
Lees ook
COLUMN. Goedele Liekens verdedigt 'downdaten' voor vrouwen. "Als mannen het doen kijkt niemand daarvan op”
PREMIUM
COLUMN. Goedele Liekens verdedigt 'downdaten' voor vrouwen. "Als mannen het doen kijkt niemand daarvan op”
COLUMN. Goedele Liekens veroordeelt veeleisende singles en partners. “Die roes blijft niet duren, hoor”
PREMIUM
COLUMN. Goedele Liekens veroordeelt veeleisende singles en partners. “Die roes blijft niet duren, hoor”
Je hebt de ultieme controle over zijn plezier. Je kan ermee spelen, hem teasen, elk kreuntje in de gaten houden, voelen hoe hij onbewust zijn grip versterkt of zijn heupen omhoogduwt ... Heerlijk, you’ve got the power! Jij hebt in de hand hoever zijn opwinding gaat, met fijnmazige controle, alsof je een heel fijn muziekinstrument bespeelt.
Je hebt zijn beste maatje in de mond, hij moet je volledig vertrouwen. Dat is sexy.
Seksuologe Goedele Liekens
Overgave
Hij moet je volledig vertrouwen – je hebt tenslotte zijn beste maatje in de mond – en zich aan je overgeven. Dat is heel kwetsbaar (én dus erg sexy). Daarom is pijpen heel intiem. Het is een daad van liefde. Veel vrouwen zeggen: “Het is niet zo intiem als vrijen”– ik denk dat hier echt een generatiekloof zit, want ik vind pijpen wél een daad van liefde. Het is “Jij bent zo’n lekkere kerel, ik eet je levend op!”. Het is de ultieme liefdesbetuiging voor zijn penis, “dat lekkere ding”. Eerlijk, de penis is toch een fascinerend apparaat. Weinig speelgoed is zo fascinerend! Het is het leukste stuk aan zijn lijf. Zo leuk dat je niet liever wil dan ’m liefkozen.
Aftrekken doe je vooral voor hem. Het is machinaler, bruter, de fastfood van seksuele daden. Pijpen doe je ook voor jezelf.
Seksuologe Goedele Liekens
Eigen lust en opwinding
De mond is een erogene zone. Hoe opwindend is kussen wel niet? Pijpen is dat ook, door alles wat er gebeurt in je mond. Sommige vrouwen komen er zelfs van klaar. Dat is meteen het verschil tussen aftrekken en pijpen. Aftrekken doe je vooral voor hem. Het is machinaler, bruter, de fastfood van seksuele daden. Pijpen doe je ook voor jezelf. Het is het luxerestaurant waar je met de fijnste variaties op het menu speelt – één seconde je tong stilhouden kan het opperste genot geven! Aftrekken is de poor man’s versie van pijpen. Pijpen is vip.
Ten slotte is pijpen ook de kracht van je eigen seksualiteit: genot geven én nemen tegelijk. Pijpen onderga je niet, jij zit in de cockpit en gaat voor een zalige rit voor állebei. Uiteraard geldt dat alleen voor liefhebbers. Een pijpbeurt geven omdat je het gevoel hebt dat je het móét doen? Niet doen. Want je veegt dan ook alle toekomstige pijppret van tafel door die negatieve ervaring.
|
|