![]() |
Calvo wordt ridder
Dringend het ondemocratisch koningshuis afschaffen.
Eind deze maand, op de laatste donderdag, is het zover: dan krijgt het land er een pak “commandeurs”, “officieren”, “grootofficieren” en “ridders” bij, allen in de Kamer. Want de koning heeft beslist om “als blijk van erkentelijkheid voor bewezen diensten” een aantal politici een lintje te omgorden, meer bepaald in de Leopoldsorde. Daarbij is er uiteraard een ranking, met onderaan de ladder de ridders, daarna de officieren, de commandeurs en tenslotte de grootofficieren. Zo schopt Kristof Calvo (Groen) het tot ridder, net als Els Van hoof (cd&v) en Veli Yüksel (Open Vld). Een reeksje hoger krijgen onder meer Nahima Lanjri (cd&v) en Helga Stevens (N-VA) een lintje, als officier. Vervolgens zien we dat Hans Bonte (Vooruit) en Maggie De Block (Open Vld) commandeur worden, net als Sophie Wilmès (MR). Tenslotte is er de onvermijdelijke Pieter De Crem (cd&v) die het tot grootofficier schopt, wegens zijn onmetelijke verdienste. En vermoedelijk buiten categorie of hoogste in rang: een grootkruis in de orde van Leopold II voor Eric Van Rompuy (cd&v). Internationaal bekend als een sympathieke man, die Leopold II, overigens. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...d328d8e5ef8fbd |
Zelfde met al die vaccinologen zeker? Die hebben ook een medaille of lintje geroken.
|
Uitzonderlijke dienstbaarheid tegenoverstaande je land.
-Je hebt de universiteit doorlopen. -Je bent binnengeraakt bij een grote speler. - Je kan goed speechen, klanten flatteren. - Je strafblad is blanco. - Je hebt tegen je 40ste al je eerste miljoen € verzameld. - Je gezinsleven is onberispelijk. Dan en alleen dan krijg je de titels, de medailles, de status. De kunst van de deal. :lol: Neem het niet licht op. |
Van Calvo heb ik al gehoord, maar Helga Stevens? 8O
![]() |
En nu is het uit met rebellenleider te spelen....
Oei...Geen lintje voor jou... |
Dat doet de waarde van die titel toch zakken?
|
De koning heeft daar niets aan te zeggen: het is de regering die braafjes aan de monarchie zegt wie ze al die lintjes moet geven, het is met andere woorden nog eens een mooi voorbeeld van politieke zelfbevrediging.
|
Calvo overigens in fijn gezelschap, ook president Erdogan heeft enkele jaren terug de Leopoldsorde ontvangen8-)
|
Calf vo ridder
|
Citaat:
Als dove heeft ze ontzettend veel gedaan voor de mensen met een beperking. |
Veel jaloerse mensen hier.
Jullie hadden ook in de politiek kunnen gaan maar jullie hebben anders beslist. |
gatlikkers
|
Citaat:
LEOPOLDSORDE Grootofficier -Siegfried Bracke -Steven Vanackere Commandeur -Johan Van Overtveldt Officier -Helga Stevens -Wilfried Vandaele Ridder -Peter Dedecker -Daphné Dumery -Karolien Grosemans -Kristien Van Vaerenbergh Orde van Leopold II Grootofficier -Theo Francken -Zuhal Demir https://etaamb.openjustice.be/nl/kon...019015380.html Proficiat aan allen ! :-D |
Ik gun het hem hoor, maar ik vind het geen toppolitieker. En dat is niet omdat ik het met hem oneens ben. Qua charisma alleen heb ik hem nooit gesnapt.
|
Wat hebben die paljassen in die lijst eigenlijk allemaal verwezenlijkt ter goede voor onze samenleving?
|
Tedju, k zen begonne as milicien, khem eel m'n leve gewaarkt, en kgon staarve as milicien.
Wa hemmek verkeerd gedon? Kwil ook a speekmedolle en velleke papier met maane titel. |
Die ordes zijn traditionele titels. Ze brengen niets op. Het papierke kan je boven de schouw hangen.
|
Eigenlijk zou men een belasting kunnen heffen op adellijke titels.
Eens voorstellen aan Groen. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be